18. It’s party time!

5 maart 2020 - Geldrop, Nederland

Elk jaar is er een zomerfeest op de basisschool van onze kinderen. Het schoolplein staat dan vol met tafeltjes waar je van alles kunt doen: van schminken, blikken omverwerpen tot iemand met een spons nat proberen te gooien. Maar ook aan de inwendige mens wordt die avond gedacht: wafels, cup cakes, broodjes knakworst, zelf gebakken koekjes en nog veeeeeeeel meer van zulke lekkernijen.

En voor al deze activiteiten en versnaperingen wordt een klein bedrag gevraagd dat alles bij elkaar uiteindelijk resulteert in een groot bedrag ten behoeve van een in dat jaar gekozen goed doel.

En nu snap je denk ik wel al waar ik heen wil met dit verhaal: Marcel en ik dachten natuurlijk gelijk aan de Alpe d’HuZes als goed doel voor dit schooljaar.

Nu wordt het feest normaliter net voor de zomervakantie gehouden, dus zeg eind juni / begin juli, maar dit jaar is er voor een Lentefeest gekozen. Oftewel: de perfecte timing voor onze donatiewerving! 😉

18. Lentefeest   18. Lentefeest

Het goede doel wordt gekozen door de Leerlingenraad. Maar dat kan natuurlijk alleen met de juiste input. Oftewel: Fenna, Niels, Stan en Lars zijn in de pen gekropen en hebben een mooi verhaal over hun papa’s geschreven! (ok, ok, we zullen eerlijk zijn: Marcel en ik hebben het verhaal geschreven, maar wel vanuit hun gezichtspunt 😊)

18. Leerlingenraad

En toen was het wachten op het moment suprême: welke inzending zou worden gekozen als het goede doel?

Het verlossende woord kwam vorige week: de Leerlingenraad had besloten dat dit jaar de helft van de opbrengst naar Kika zal gaan én de andere helft naar …..… de Alpe d’HuZes!!!

We waren echt superblij met dit geweldige nieuws!

In het verhaal hadden ‘de kinderen’ geschreven dat de papa’s als tegenprestatie de klassen langs zullen gaan om te vertellen over de Alpe d’HuZes en het KWF. Dus binnenkort gaan we contact opnemen met school om te bespreken hoe we deze klassentocht precies gaan invullen.

En logischerwijs zullen we ook op het Lentefeest acte de présence geven! Maar ja, met welke ‘act’??? 😂

18. Sponsgooien

(Bekijk gelijk ook dit geweldige filmpje uit 1979: https://www.youtube.com/watch?v=20MqyOuyuKA)

1. Marcel:
    5 maart 2020
    Op naar het team streefbedrag dan maar 💪🏻🚴🏻‍♂️💨
    Wederom leuke blog Peter 👌🏻
  2. Willem:
    5 maart 2020
    Prachtigh. Nou, je hometrainfiets op de speelplaats zetten natuurlijk, zadel naar beneden en laat ze maar klimmen...
  3. Peter:
    5 maart 2020
    Oh, dat is een hele goeie!!! 😂💪
  4. Annemarie:
    6 maart 2020
    Top!! 😃👍
  5. Peter:
    6 maart 2020
    Ja gaaf hè. Hadden we echt niet verwacht omdat er nog veel meer verzoeken waren.
  6. Jolein:
    11 maart 2020
    Leuk blog Peter. En die hometrainer is inderdaad ook een leuk idee.
  7. Sabine Elbersen:
    13 maart 2020