26. In plaats daarvan

6 juni 2020 - Geldrop, Nederland

Deze keer een kort verslag over de afgelopen week. Want die liep nét iets anders dan gepland...

Vrijdag 29 mei
De laatste spullen inpakken en nog een paar what’s appjes richting Bas en Marcel om de laatste dingen af te stemmen voor onze Alpe d’HuZes week die de dag erna zou starten
In plaats daarvan zat ik op de fiets richting mijn broer die met zijn camper een paar dagen het Brabantse land aan het verkennen was (Hans, mooie omgeving hè!)

Zaterdag 30 mei
Samen met mijn teamgenoten én onze fietsen op weg richting de Franse Alpen
In plaats daarvan reed ik met de auto naar Culembourg (om het toch nog een beetje Frans te laten klinken 😉) om de Alpe d’HuZes-wielerkleding voor ons team op te halen. Deze was al gereed op het moment dat de organisatie eind april besloot dat de Alpe d’HuZes dit jaar niet door zou gaan

Zondag 31 mei
Wandeltocht in de bergen naar mijn ‘plekkie op deze aarde’ (zie het filmpje bij verhaal ‘4. Bedenk goed ...’)
In plaats daarvan reden we met een flinke omweg naar Zeeuws Vlaanderen. Vanwege de lockdown mochten we niet door België, maar moesten we volledig via Nederland rijden. Handig…

Maandag 1 juni
Rustdag, hopend dat die Franse masseuse nog zou langskomen… 😉
In plaats daarvan ben ik maar plinten op maat gaan zagen en bevestigen in diverse kamers van ons huis. Een groter verschil kun je niet hebben!

Dinsdag 2 juni
Verkenning van de Alpe d'Huez, met achteraf een moedeloos of ‘dat wordt donderdag een makkie’ gevoel… 😉
In plaats daarvan begon ik te lezen in de toepasselijke boeken die ik van een aantal van mijn ex-Rabo collega’s had gekregen26. Boeken

Woensdag 3 juni
The day before: alles klaarleggen en onszelf mentaal voorbereiden op de grote dag
In plaats daarvan zat ik, genietend van een heerlijke lunch, samen met Caroline op een terras in de zon, want dat mocht weer sinds lange tijd! Ook geen straf moet ik zeggen…

Donderdag 4 juni
Vandaag gaat het gebeuren! Met een extra mooi detail: op de verjaardag van de vader van Francis zwetend en ploeterend die berg op!
In plaats daarvan zat ik om 19:00 uur op de Tacx voor de virtuele saamhorigheidsklim: in een uur de Alpe d'Huez op, met beelden van de klim, het verhaal van Alpe d'HuZes, muziek en live fietsinstructies
De organisatie wilde deze dag niet zomaar voorbij laten gaan en had een mooi dagvullend programma opgesteld voor deze Alpe d'HuZes Special edition. Om 4:30 uur klonk het startschot. Net als bij de normale edities kon je van tevoren een kaars kopen met de achterliggende gedachte dat elke kaars brandt voor een dierbare die is geraakt door kanker. Op elke kaars kun je dan een boodschap kwijt, en bij deze speciale editie hebben vrijwilligers de teksten op de kaarsen geschreven en zijn er meer dan 2.000 kaarsen om 4:30 uur aangestoken, zie de volgende prachtige foto:
26. Kaarsen Landgoed Hemmen

Daar stond ook een kaars te branden voor Francis en Marianne
26. Kaars Francis en Marianne
Francis en Marianne, deze kaars is voor jullie! We beklimmen de Alpe d'Huez gewoon volgend jaar. Liefs van ons allen

En na een dag van muziek, interviews en serenades was het om 19:00 uur tijd voor de virtuele klim van de Alpe d'Huez. Vanaf 18:30 uur kon je inloggen via een speciale webpagina en in de 30 minuten daarna zag je steeds meer deelnemers vanuit hun huis verschijnen, klaar voor de strijd. Om het even in perspectief te plaatsen: je moet echt flink doortrappen wil je in het echt die berg binnen het uur bedwingen. Mij is het tot dusver  in ieder geval nog niet gelukt. Ha, ha! Het zweet stroomde naar beneden, maar opgezweept door de instructeur ging ik (virtueel) naar boven! Ok, ok, ik geef toe: volgens mij ging het beeld sneller dan ik zelf trapte! 😉 Hoe dan ook: het was een leuke ervaring om met zovelen de Alpe d’Huez toch nog dit jaar te kunnen beklimmen!
26. Virtuele klim 126. Virtuele klim 2

Vrijdag 5 juni
Met pijn in ons lijf maar met een euforisch gevoel de dag doorbrengen, eindigend met een lekkere maaltijd in een gezellig Frans restaurant. Google schrijft over dit gevoel het volgende: euforie is een extreem gevoel van vreugde. Het gevoel van euforie komt met name voor wanneer een extreme prestatie verricht is. Na een marathon (of de Alpe d’HuZes 😉) voelen mensen zich bijvoorbeeld extreem gelukkig, terwijl ze lichamelijk vaak totaal uitgeput zijn
Maar ja, in plaats daarvan zat ik weer eens bij de bloedbank om plasma te doneren. Euforisch was het niet, maar het gaf me zeker wel een goed gevoel!
En ook al was het geen Franse maaltijd, het eten van onze plaatselijke Griek smaakte toch ook très formidable!
26. Griek

Zaterdag 6 juni
Terug naar Nederland, moe maar voldaan en nagenietend van de afgelopen week
In plaats daarvan was team ‘Fiets ‘m d’rop!’ naar Nijmegen afgereisd om daar in het Alpe d’HuZes tenue (op 1,5 meter afstand!) weer samen een aantal kilometers weg te trappen. Erg leuk om ook daar eens met de fiets de heuvelachtige omgeving te verkennen. Moe maar tevreden over onze prestatie reden we na 3 uur weer huiswaarts.
26. Wielerkleding

Ook al was het niet de week die ik begin dit jaar in gedachten had, het waren toch stuk voor stuk memorabele dagen!

1. Jan-Willem:
    6 juni 2020
    Volgend jaar kan je deze post gewoon nog een keer gebruiken, maar dan het omgekeerde verhaal 🙃
  2. Peter:
    6 juni 2020
    Inderdaad, scheelt me dan weer veel typewerk. :-)
  3. Marcel:
    6 juni 2020
    Een rare week inderdaad met een heerlijke en gezellige fietstocht 👍🏻
    Bedankt Peter en Bas 💪🏻💪🏻
    Nog minder dan een jaar en dan is het wel zover 🚵🏼‍♂️
  4. Peter:
    6 juni 2020
    Yep, het was inderdaad gezellig. Nog een beetje extra training en we zijn er klaar voor! 😁
  5. Rinus Dieleman:
    6 juni 2020
    Goed gedaan mannen. Jullie hebben nog een heel.jaar om te trainen
    Hopelijk met minder pech dan de afgelopen jaren
  6. Peter:
    Ja, inderdaad! 🤞
  7. Els:
    13 juni 2020
    Klinkt alsnog als een mooie, diverse week met de nodige mooie momenten. En tsja plinten, die heb ik opgegeven in mijn huis😏. Cool dat je zover gekomen bent dat je dat weer kunt, echt chapeau! Mooie wieler outfit, kan alleen mijn logo niet vinden. Sta ik achterop?😀🚴‍♂️🚴‍♂️