31. In the pocket!

22 september 2020 - Geldrop, Nederland

In het vorige verhaal schreef ik het volgende over de Ardennen: ‘We komen hier zeker nog wel een keertje terug’. Nou, dat was uiteindelijk toch sneller dan ik verwacht had, want twee dagen geleden genoot ik al fietsend wederom van het mooie uitzicht aldaar! De planning was eigenlijk om komende zondag te gaan, maar vorige week vrijdag zag ik de weersverwachting voor Trois-Ponts en die bleek toch niet zo denderend te zijn. Daarom de switch gemaakt naar afgelopen zondag. Jammer genoeg konden mijn teammaten deze keer niet mee, met als gevolg dat ik vroeg in de ochtend in mijn eentje naar het zuiden reed.

Om jullie mee te nemen in hoe deze dag verlopen is heb ik hieronder mijn what’s appjes naar het thuisfront gezet:

[08:58] Ben aan lus 1 begonnen
(noot van de schrijver: was al een kwartiertje onderweg 😉)

[09:29] Ben terug. Rustiger aangedaan dan vorige keer. Kijken of dat uitmaakt vanmiddag 😂

[09:36] Ik vertrek zo voor lus 2

[10:56] Ben er weer. Gaat goed 👍🏻
(noot van de schrijver: deze keer niet gestopt voor het Kodak momentje bij Eddie Merckx 😊)
Nu even omkleden van winter naar herfst tenue 😉

[11:09] Blij dat ik voor vandaag heb gekozen! ☀️
Drink mijn choco op en dan ga ik voor lus 3. Is de zwaarste (tenminste, dat vond ik vorige keer... 😁)

[12:30] En ik ben weer bij de Carrefour! 😁
(noot van de schrijver: alle lusjes beginnen op de parkeerplaats van deze supermarkt)
Eddie daarnet voor de tweede keer goeiendag gezegd 😂

[12:47] Ik ga zo weer de hort op. Lusje 4: here I come!

[14:02] Ich bin wieder da! 😉
Van herfst naar ‘zomerkostuum’. Kan nog net vandaag 😂

[14:20] Ga zo lusje 5 op mijn Garmin aanzetten. Eens kijken hoe het verloopt, want het gaat allemaal iets minder soepel dan vanochtend vroeg... 😅

[15:56] Lus 5 ✔️

[16:13] Ik voel me goed, en zou graag nog de 6e lus willen proberen, maar dat is uiteraard in overleg. Verwacht dan om 8 uur thuis te zijn 😘

[17:57] I made it!!!! 💪
Nu inpakken, tanken en naar huis! (zonder haast! 😉)

Al met al was ik 6 boterhammen, 3 bananen, een pak chocomelk, 500 ml kwark, 2 snelle Jelles, 3 energiebars en 3,5 liter water verder en had ik 7 uur en 15 minuten op de fiets gezeten...

En dat ik vanwege wegwerkzaamheden in de buurt van Maastricht nog via Duitsland naar huis moest rijden maakte me op dat moment helemaal niets uit: de zes lusjes waren ‘in de pocket’!

’s Avonds las ik op de website waar we destijds deze Alpe d’HuZes lusjes hadden gevonden het volgende: ‘In totaal 6 klimroutes met een totale lengte van 135 km en 3.500 hoogtemeters. Weet je alle lusjes op één dag goed te volbrengen, dan ben je zeker in staat de beklimming van de Alpe d'Huez meerdere malen te volbrengen’.
Kijk, dat geeft deze burger in ieder geval moed! 😉
31. Burger

1. Marcel:
    Je bent een topper 💪🏻💪🏻
  2. Peter:
    23 september 2020
    Ha, ha, dank je. De spierpijn is zo goed als weg... 😆
    En volgende keer ga je maar gewoon weer mee hoor! 👊
  3. Willem:
    23 september 2020
    Heerlijk om te lezen Peter en nog mooier om te realiseren dat je dus prima in conditie bent. En idd slim om het weer in de gaten te houden, het is echt herfst komende zondag.
  4. Peter:
    23 september 2020
    Ja, ik had geen behoefte om wederom te vallen... 😊 En wat betreft die conditie: die gaat zeker de goede kant op. 😂
  5. Peter:
    23 september 2020
    Knap hoor, klinkt al vermoeiend.
  6. Peter:
    23 september 2020
    Ha, ha, dank je wel! Volgende keer kan ik je misschien op het laatst wel bijhouden. 😂
  7. Jan-Willem:
    23 september 2020
    Ik neem aan dat deze moedige burger ook nog een (ham)burger heeft kunnen genieten onderweg naar huis :) respect!
  8. Peter:
    23 september 2020
    Ha, ha, nee thuis stond er een lekkere bord pasta voor me klaar. Maar een hamburger had er zeker ook ingegaan! 😄
  9. Rinus Dieleman:
    24 september 2020
    goed gedaan,slim om het met beter weer te doen.
  10. Peter:
    24 september 2020
    Dank je wel. Was ook super tevreden toen ik naar huis reed. 🙂