32. Bergen werk verzet

4 december 2020 - Geldrop, Nederland

Het is alweer de laatste maand van dit bijzondere jaar. We zijn als gezin gelukkig nog steeds ‘coronavrij’. Hopelijk geldt dat voor jullie allen ook…

Het is wat stilletjes geweest rondom dit blog. Het laatste verhaal van 22 september ging over mijn heroïsche tocht van 3.500 hoogtemeters in de Ardennen.

Is er in de tussentijd dan helemaal niks gebeurd? Diegenen die mij goed kennen, weten natuurlijk dat die kans wel heel erg klein is. 😉

In de herfstvakantie heeft de auto me nog 1 keer naar het zuiden van Limburg gebracht. Maar deze keer kreeg ik helaas letterlijk een lekke band. En daar sta je dan ‘s ochtends om 8:00 uur ergens op een verlaten weggetje. Jammer genoeg toch nét iets anders dan de volgende foto: 😊
32. Lekke band

De rest van de tijd ben ik wel veel buiten geweest, maar met de wielersport had het niks te maken: project 'Achtertuin' kwam er even doorheen gefietst (ok, ok, ik geef toe, ik ben ietsje eerder begonnen dan we eigenlijk in gedachten hadden… 😉). Staand op de pedalen werd ingewisseld voor staand op een spa/schep/schop/spade/bats/…  om aarde van plek A naar plek B te verplaatsen, bomen en struiken een ander verblijf te bezorgen, boomwortels uit te graven, bijna 4.000 stenen naar voren te sjouwen, etc, etc. En dit alles gaat natuurlijk niet altijd zonder slag of stoot. Soms lijkt het alsof je toch flink wat bergen hebt beklommen. En dan is dat 'moe maar voldaan' gevoel er zeker ook (en de lichte spierpijn de dag erna...).
Het uiteindelijke resultaat: een mooie kale vlakte! 😂
32. Achtertuin
De komende weekenden nog het laatste sjouw- en opruimwerk, en dan kan er begonnen worden met de wederopbouw!

Trouwens, om toch nog even terug te komen op het fietsen: de Alpe d’Huzes organisatie heeft ook niet stilgezeten. Uiteraard is het nog onduidelijk of volgend jaar juni de jubileum editie ingehaald kan worden, maar momenteel liggen er van de 4 scenario’s die begin november werden aangekondigd nog 2 op tafel:

• Scenario 1: de koers vindt toch in Frankrijk plaats, maar wel onder de dan geldende beperkende maatregelen
  • Het 2e scenario: een grootschalig en uitdagend maar individueel alternatief… in Nederland

Laten we hopen dat het uiteindelijk toch optie 1 wordt. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte!

En naast de tuin zal er deze maand op fietsgebied ook voor mij nog wel iets gebeuren: woensdag de 16e ga ik net als vorig jaar tijdens een sportmedisch onderzoek een fietstest doen. Eens kijken hoe de vlag er voor staat.

Maar morgen gaan we eerst Sinterklaas vieren. Ook al gelooft hier niemand meer in deze goedheiligman, we willen de traditie in ieder geval de komende jaren nog voortzetten. De afgelopen weken in ieder geval aan de jongens mijn creatieve ondersteuning geboden op het gebied van surprises en gedichten. Deze fantasierijke gave heb ik duidelijk van mijn moeder geërfd… 😊