46. ASML Bike Challenge

19 juli 2021 - Geldrop, Nederland

Eind vorig jaar heb ik meegedaan aan een door de afdeling georganiseerde wandelwedstrijd met als doel om je vanachter die laptop te krijgen. Nou, dat was zeker gelukt! Begin juni was er iets soortgelijks, maar dan ASML breed: een maand lang kilometers maken op de fiets!
46. ASML Bike Challenge

Je kon kiezen uit verschillende afstanden variërend van in totaal 150 km tot 570 km. Voor de ervaren wielrenners die elke week een paar honderd kilometers wegtrappen was dit uiteraard een peulenschilletje. Voor hen was deze uitdaging in eerste instantie dan ook niet echt bedoeld, maar juist voor de collega’s die door het hele corona gebeuren echt minder zijn gaan fietsen omdat bijvoorbeeld het dagelijkse ritje van en naar het werk er even niet meer in zat. Ikzelf zat er de afgelopen vier weken een beetje tussenin. Ik fiets nog wel, maar op dit moment even niet zo heel veel kilometers. Ik had me daarom ook bewust niet ingeschreven voor de langste afstand. Om me niet over de kop te rijden gezien mijn enthousiasme (want ‘uiteraard’ werd er ook een stand bijgehouden met het totaal aantal gereden kilometers per deelnemer…). En omdat ik ook even toe was aan een rustpauze (tenminste, dat gaf mijn lichaam aan…. en mijn fysio 😉). En dit alles onder het mom van: ‘Nu even flink op de rem trappen, om zo na de zomer met volle moed (wederom) aan de training voor de Alpe d’HuZes te beginnen!’. Maar voor een bezige bij zoals ik is het eerste gedeelte van deze zin wel weer een compleet andere uitdaging! Want ja, stilzitten….. euh ….. diegenen die mij kennen, weten dat je wel heel erg diep moet graven eer je dit woord in mijn woordenboek hebt gevonden. Maar …….. we doen ons best! Het benodigde materiaal is sinds kort in ieder geval aanwezig! 😉
46. Ligbedden

Oh ja, het eindresultaat. Alles bij elkaar opgeteld (met de kids naar school, naar de voetbal, naar de fysio, naar de bloedbank, naar ASML, rondje hier, rondje daar, …) heb ik al met al zo tussendoor toch eigenlijk nog best wel aardig wat meters aan mij voorbij zien gaan: in totaal stond de teller op 725 kilometer!

Trouwens, naast het daadwerkelijk bewegen was er ook nog een mogelijkheid om een leuke, mooie, ludieke, inspirerende fietsfoto in te sturen.
Dit was mijn inzending: (pak je vergrootglas er maar bij! 😉)
46. Fotowedstrijd

met als onderschrift: I already had a bike challenge today even before I started cycling: should I go for the Absolutely tiny one, the Small bike, the Medium version or shall I take the Large one this time?
(voordat ik überhaupt kon gaan fietsen had ik vandaag al een fiets uitdaging: zal ik deze keer voor de ‘Absoluut kleine’, de ‘Small’, de ‘Medium’ of de ‘Large’ variant gaan?)

En aangezien de jury dit blijkbaar ook best wel een grappige foto vond kreeg ik vandaag te horen dat dit beloond werd met een ASML wielrenshirt! Kan ik deze mooi aan als ik voor de 2e keer de Alpe d’Huez op fiets! 😉46. ASML fietsshirt

1. Marcel:
    19 juli 2021
    Gave prijs en leuke foto’s ook
    Geniet nu maar weer van je rust
    Mocht je eens rustig een rondje willen fietsen, laat het me dan weten. Dan kan ik je aanhaken, straks niet meer
  2. Peter:
    19 juli 2021
    Ha, ha, dank je!!! Qua snelheid kan ik niet tegen je op hoor!! 😁😁😁
  3. Piet Sleegers:
    20 juli 2021
    Whahaha, even naar de Keurslager. Heeft u voor mij 10 kilo zitvlees want dat heb ikzelf niet?
    Goed bezig Peter! Naast je rusteloze sportieve lichaam is ook je creatieve geest behoorlijk actief geweest! Fantastisch. Tijd dus voor vakantie!
    En daarna trainen voor "De Alp"! Geniet ervan.
  4. Peter:
    Ha, ha, 10 kg. Da's best wel veel. 😂
  5. Jan-Willem:
    Nog maar 4 outfits die je moet winnen dan tot komend voorjaar :P
    Leuk gedaan en gefeliciteerd!
  6. Peter:
    20 juli 2021
    Ha, ha, of ik vraag aan Bas of Marcel of ze mijn shirts in de tussentijd even in een sopje willen doen. 😂
  7. Rinus Dieleman:
    22 juli 2021
    Leuke actie Peter
  8. Peter:
    22 juli 2021
    Dank je. Mijn fantasierijke geest had weer goed dienst gedaan. 😂
  9. Cindy:
    5 augustus 2021
    Hele gave foto! Creatief bedacht erg origineel!