50. Vol goede moed

2 september 2021 - Geldrop, Nederland

Precies 9 maanden na vandaag: 2 juni 2022, de eerste donderdag van de maand, Alpe d’HuZes, poging nummer 3, driemaal is scheepsrecht, het aftellen is (wederom) begonnen.

De afgelopen tijd is leuk geweest, al die attractieparken en dat ‘gestuntvlieg’, maar de knop moet weer om. Het is effe serieuze business, we gaan weer aan de bak! 😉

Maar hoe dat allemaal precies vorm moet gaan krijgen, daar ben ik nog niet helemaal uit. Ik heb natuurlijk al wel wat ideetjes, maar ik weet in ieder geval dat het op een andere manier moet dan dat ik dat in het verleden deed. Af en toe de rem erop in plaats van continu rennen. In bad, een tijdschrift lezen, een wandeling maken, slapen, …. (en dat niet allemaal tegelijk! 😉). Het wordt voor mij persoonlijk een flinke uitdaging om geregeld rust te pakken en dit te zien als een positieve bijdrage die echt nodig is om straks een topprestatie te leveren.

Ik weet hoe ik zelf in elkaar steek: als ik ergens aan begin dan ga ik er volledig voor en wil ik het ook gelijk afmaken. Even laten liggen is lastig. Positief gezien zou je het ‘enthousiasme’ noemen. Ik ben me er in ieder geval al van bewust. Weten is 1, doen is 2! Of in mijn geval: ‘niks doen’! 😉

Dus als het loopt zoals ik het nu voor ogen heb dan zullen jullie me wel eens vaker in deze pose zien liggen:
50. Rustmomentje

Trouwens, nog even terzijde: we hebben deze keer ook nog een memorabel moment: voor jullie ligt mijn 50e verhaal! Wie had ooit bedacht dat ik zoveel op papier zou zetten. In verhaal 1 schreef ik over het delen van mijn ‘reis’ naar Huez. Maar ja, corona zorgde ervoor dat deze reis ‘ietsje’ langer werd. Ik ben net even door al mijn ‘verslagen’ gegaan en jeetje, wat is er in de tussentijd veel gebeurd. Het oorspronkelijke idee was juni vorig jaar, maar door het continue uitstellen van de beklimming mogen jullie nog langer meegenieten van mijn wel en wee. 😉
50. Verhalen

De conclusie van dit verhaal: lichamelijk ben ik nog niet helemaal hersteld, maar ik heb er vertrouwen in dat dit goed gaat komen als ik …… inderdaad: die rustperiodes maar inlas.
Op vakantie kwamen we dit toepasselijke bord tegen! 😉
50. Kalm an hé

Vol goede moed gaan we er weer voor!
En waar het eindigt? Laten we hopen bovenaan die Alp!

1. Willem:
    2 september 2021
    Waarom er nu die afslanktips overheen komen Peter is me onduidelijk. Tenminste bij mij gebeurt dat. Wellicht vanwege cookies op mijn eigen IPhone die meer zeggen over mijn buikvet dan dat van jou?
    Misschien tijd om een paar euro te besteden aan een reclame vrije nieuwsbrief van Reisblogger?
    9 maanden wachten lijkt lang. Maar achteraf vliegt het net als deze 50 afleveringen.
    Blijven je volgen.
  2. Peter:
    2 september 2021
    Ha, ha, je zegt het zelf al: de cookies op je telefoon. 😉🍩🍪
    Die 9 maanden heb ik zeker nog nodig om weer aan de top te geraken. Mijn eigen top wel te verstaan!
  3. Marcel:
    Op naar de volgende 50 verhalen
    De tour wordt volgens iemand gewonnen door goed te rusten
    Hetzelfde geldt mogelijk voor meerdere malen de Alpe D'HuZes op rijden
  4. Peter:
    Ja, wie weet. We zullen het zien volgend jaar. 😁
  5. Piet Sleegers:
    3 september 2021
    Die 9 maanden zegt me wel iets! Is meestal de periode die ligt tussen iets wat in een "wip" gebeurd is en een geleverde topprestatie!
    Maar na die geleverde prestatie en opgedane ervaring volgen de oneindige mythische verhalen. Ik verwacht dus nog minstens 50 verhalen en tot slot een boek met het gebundeld werk!
  6. Peter:
    3 september 2021
    Ha, ha, ja zo had ik die 9 maanden nog niet bekeken, maar je hebt het perfect beschreven! ;-)
    Het schrijven vind ik een erg leuke bezigheid, dus mocht je iemand kennen uit de 'schrijverswereld' dan houd ik me aanbevolen! En wie weet komt dat boek er dan wel!
  7. Els:
    3 september 2021
    Nou dat komt echt wel goed hoor Peter. Ik weet zo 123 niet wat een grotere uitdaging is voor jou, die Alp of af en toe pauze pakken. Elke keer een beetje beter is meer dan genoeg, dus als het even niet lukt met pauzes nemen, dan gewoon weer opnieuw proberen. Het slijt vanzelf een beetje in (zei de ervaringsdeskundige haha ;-) )
  8. Peter:
    3 september 2021
    Ja, zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn, toch? "Doe eens effe niks!". Ik denk dat juist veel mensen de andere weg lastiger vinden: "Kom eens met je luie ... van die bank af" ;-0
  9. Jan-Willem:
    3 september 2021
    Gewoon als je zin hebt een verhaaltje blijven schrijven (moet niet, maar mag) en dan zie je wel hoeveel verhalen er nog bij komen! Wie weet nog wel 50! Hetzelfde voor het fietsen: als je zin hebt en je voelt je goed, lekker een paar kilometers gaan trappen. Plezier hebben in wat je doet: dan gaat het allemaal een stuk makkelijker denk ik! (en wij blijven lekker meelezen :D)
  10. Peter:
    3 september 2021
    Ha, ha, helemaal mee eens!! Fietsen en verhalen schrijven zijn ook de dingen waar ik zeker plezier in heb! Dus dat gaat de komende 9 maanden zeker goed komen.