51. Mentale ondersteuning

13 september 2021 - Geldrop, Nederland

Zoals de meeste lezers wel weten was het vorige maand tijd voor mijn verjaardag. Tijdens het ontbijt op bed werd ik overladen met cadeautjes van Caroline en de kids. Elk cadeau had zo zijn eigen betekenis en achtergrondverhaal. Eén hiervan wil ik nu even benoemen, en dat was de gepersonaliseerde bidon die ik heb gekregen:
51. Bidon 1   51. Bidon 2
Met foto’s van een ietwat jongere vader en dochter! 😉

Ik zie het als volgt voor me (doe je ogen dicht en probeer het je ook maar in te beelden): fietsend en zwoegend de laatste klim van de Alpe d’HuZes (ik zeg op dit moment nog even niet hoe vaak ik die dag de berg tot dan toe al beklommen had 😉). Het asfalt kruipt voorbij. Ik sta bijna op het punt om af te stappen van vermoeidheid. Het zweet druipt in mijn gezicht. Hijgend, steunend, pruttelend gaan de pedalen tergend langzaam op en neer. Überhaupt een wonder dat ik met deze slakkensnelheid nog niet met fiets en al omgevallen ben!

Maar dan!!!! ……. ik kijk naar beneden (ja, hier is dat wel veilig om te doen!) en mijn blik gaat naar mijn bidon. Niet die van het sportcentrum of die van de fietsenzaak, maar de bidon die ik voor mijn verjaardag had gekregen! En op de 3e ‘kant’ staat het volgende geschreven:

51. Bidon 3

Ik weet niet waar het vandaan komt, maar door deze mentale kracht krijgen mijn benen een extra energie boost en aan afstappen wordt niet meer gedacht!
(oh ja wel hoor: ná de finishlijn!!!)

Tsja, zal het ook daadwerkelijk zo gaan gebeuren? Volgend jaar zullen we het weten…. 😉

1. Leonie Brok-Elfering:
    13 september 2021
    Zo gaat het vast gebeuren, Peter! Dat is gedragen worden door thuis! Prachtig!
  2. Peter:
    13 september 2021
    Laten we dan maar op hopen. Niet Redbull geeft je vleugels, maar het thuisfront! 😀
  3. Cindy:
    Hoe lief is dat!!
  4. Peter:
    13 september 2021
    Ja, hier ga ik nog uren van genieten! 😃
  5. Marcel:
    13 september 2021
    Gaaf hoor, na het drinken kun jij er weer tegenaan 💪💪
  6. Peter:
    13 september 2021
    Zekers! Misschien moet ik maar alleen deze bidon de gehele dag gebruiken. 😄
  7. Els:
    14 september 2021
    hangt ze nou ondersteboven die dochter van jou? In ieder geval, drinken kan je genoeg meenemen nu. Dat is mooi voor zo'n mega klim in het vooruitzicht.
  8. Peter:
    14 september 2021
    Ha, ha, inderdaad. En tot zover heeft ze er geen blijvende schade aan over gehouden 🤣
  9. Els:
    14 september 2021
    haha, nee dat is toch té leuk. Ze schatert het helemaal uit zo te zien. Die vermaakt zich dus prima. CU vrijdag bij de BBQ.