154. De enige echte

24 april 2024 - Vaals, Nederland

Gisteren hebben we het dorp bezocht waar Caroline haar basisschooltijd heeft doorgebracht. Het was erg leuk om haar verhalen van vroeger te horen en onder andere haar huis en basisschool te zien.

En ja, als je in Limburg bent, dan moet je natuurlijk ook wel van de enige echte Limburgse vlaai geproefd hebben!
154. Limburgse vlaai

Daarna zijn we naar Valkenburg gereden, wat volgens een collega “het mooiste dorp van ’t land” is. Maar dat zei hij waarschijnlijk omdat hij daar zelf geboren is 😁

En terwijl ik verstoppertje aan het spelen was
154. Verstoppertje
en vervolgens Lars en ik een feestje aan het bouwen met de lokale buurtbewoners 😂
154. Feestje
werd er in de tussentijd 100 kilometer noordwaarts mijn racefiets schoongemaakt!
154. Schoon
En nee, voordat er hier een verkeerd beeld ontstaat: hier had ik niet om gevraagd. Dit heeft Marcel compleet uit eigen vrije wil gedaan! 😅
Nogmaals dank Marcel, ik kom hem dit weekend wel ophalen. 😉

Kijk, het centrum van Valkenburg is leuk en gezellig, maar als iemand over Valkenburg begint dan denk ik als fietser uiteraard gelijk aan de Cauberg154. Cauberg
Lars was hiervan onder de indruk. En dat voelt dan toch ook wel weer goed als hij dat tegen zijn ‘oude’ vader zegt. 😊

Tot slot: zoals iedereen wel weet staat Limburg naast hun vlaai ook bekend om hun enige echte ‘Limburgse ijs’ 😂
154. Limburgse ijs    154. Say ice cream!
Zo, mijn '2024 fiets en ijs'-missie is ook tijdens deze vakantie volbracht! 💪

1. Marcel:
    24 april 2024
    Het wordt al dit weekend i.p.v. vrijdag, opslagkosten meneertje ;-)
    Leuke foto's en verhaal. Leuk de C- Auberg en bij het feest zorgde Lars er gelukkig voor dat de gemiddelde leeftijd omlaag ging ;-)
    Veel plezier nog even!!!
  2. Peter:
    24 april 2024
    Ha, ha, maar deze 'oude' vent bedwong afgelopen zaterdag nog redelijk 'kwiek' de Limburgse heuvels 😂
  3. John Smulders:
    24 april 2024
    Mooi dat je weer in mijn geboortegrond ben geweest.
  4. Peter:
    24 april 2024
    👍 En ik zal niet beginnen over dat ik je inderdaad herkende toen Lars en ik tussen al die oude mannen stonden 😂🙈
  5. John Smulders:
    24 april 2024
    Haha. Mocht jij in alle attracties in Valkenburg?
  6. Peter:
    24 april 2024
    😂 Je bent toch niet aan het spotten over mijn lengte hè! 🤣
  7. Brian:
    24 april 2024
    Ijs, vlaai, Zuid-Limburg... Kan niet anders dan dat het een topvakantie is ;)! Geniet er van!!
  8. Peter:
    Dat is het zeker! Op naar de volgende vakantie! 🤣