278. Reacties

23 juni 2026 - Geldrop, Nederland

Het is nog niet zo heel vaak voorgekomen dat ik op 1 dag twee verhalen heb geplaatst. Maar de vele (duidelijke!) reacties op mijn verhaal van vanochtend hebben me uiteraard wel aan het denken gezet…

Allereerst: dank hiervoor! Dank voor alle zeer goed bedoelde adviezen en uitingen van zorg!! Mega lief dat jullie om mijn welzijn geven!!

Over het algemeen neem ik jullie woorden en die van mijn andere dierbaren mee in mijn beslissingen. Maar ik zal ook eerlijk toegeven dat dat niet altijd het geval is. Als ik iets in mijn hoofd heb, wat ik echt heel graag wil, dan is dat er soms lastig uit te krijgen.

En nu denken jullie wellicht: Ok, hij gaat vrijdag dus toch gewoon fietsen…

Nee, ik heb vanmiddag besloten om de Vaalserberg challenge toch maar te verplaatsen.

Vind ik dat leuk? Nee, dat niet. Maar ik zie ook wel in dat het niet verstandig is.

Het besluit om in eerste instantie vrijdag wel te gaan was ook niet over 1 nacht ijs gegaan (en dat is met deze warme temperaturen wel lekker natuurlijk! 😁). Sinds afgelopen weekend was ik ook echt heen en weer aan het pingpongen: wel gaan, niet gaan, wel gaan, …. De verwachte temperatuur voor komende vrijdag ging met de dag omhoog. Maar ik liet me hierdoor niet afschrikken. Om even uit te leggen waar ik wat dit betreft vandaan kom: tijdens het fietsen van de Alpe d’HuZes een aantal jaar geleden was het bij de 4e klim 36 graden. En ik weet nog heel goed dat, ondanks deze hitte, het me toen best goed af ging. Met deze ervaring in mijn hoofd had ik dus ook geen schrik voor eind deze week. Maar een terechte opmerking van Caroline: “Maar destijds stonden er ook duizenden mensen langs de kant om je in de gaten te houden”. En dat klopt ook. Ik heb net nog verhaal 89 teruggelezen en daarin schreef ik: “Er werd goed op ons gelet: bij verschillende bochten stond er iemand van de organisatie die vroeg hoe het met je ging en op andere plekken werd drinkwater uitgedeeld en kreeg je sponzen met water aangereikt”.

En toen kwam daar dus ook nog code oranje bij.

En trouwens, 50 keer omhoog wordt sowieso al een flinke uitdaging, dat heb ik half mei wel al gemerkt, toen ik 25 keer de Vaalserberg op en af ben gegaan. En als ik dan deze challenge niet zou halen vanwege de hitte, dan weet ik van mezelf dat ik daar echt nog meer van zou balen.

Dus alles bij elkaar genomen toch maar besloten om het een andere keer te gaan doen.
We gaan in ieder geval over twee dagen nog wel met z'n tweetjes weg, met een heerlijke airco in het appartement in het vooruitzicht. 😉
En wat betreft die code oranje: laat nou net het Nederlands elftal donderdag- op vrijdagnacht voetballen! 😂
278. Code oranje

Nogmaals: dank voor jullie lieve reacties!
En Willem: hopelijk vind je verhaal nummer 278 nu wijzer van aard! 😊 😊

18 Reacties

  1. Willem Brok:
    23 juni 2026
    Ja zeker Peter
    Met stip gestegen.
    Goed voor je eigen gemoedsrust vrijdag,
    En die van ons nu
  2. Peter:
    23 juni 2026
    Ha, ha, fijn! 😊
  3. Marcel:
    23 juni 2026
    Eigenlijk moet Willem als eerste reageren, maar ik vind het een wijs besluit. Was vast niet makkelijk maar zoals je zelf al typt. Er straks op terugkijkend is dit misschien wel de beste keuze/beslissing en lukt het je straks wel/of veel vaker op en neer.
  4. Peter:
    23 juni 2026
    Wijsheid komt met de jaren zeggen ze. In dit geval was het binnen 12 uur .... 🤔😅
  5. Timon:
    23 juni 2026
    Ik hoor hier naast me: hij heeft er toch wel 50x over nagedacht, telt dat ook?

    Goed besluit. Daar drinken we er binnenkort (minimaal) 1 op!
  6. Peter:
    23 juni 2026
    Als het maar geen 50 thee wordt 😂
  7. Cindy:
    23 juni 2026
    Trots op jou! Lekker genieten van jullie uitstapje samen 🥰 En inderdaad, als je het niet haalt door de hitte baal je ook. Nu krijgt je doel een eerlijke kans 💪🏻👏🏻
  8. Peter:
    23 juni 2026
    En dat laatste voelt ook eigenlijk wel beter! 💪
  9. Jan-Willem:
    23 juni 2026
    Held! Gewoon met zn 2en genieten, ijsje er bij (ook geen 50 denk ik)...
  10. Peter:
    24 juni 2026
    50 ijsjes in 2-3 dagen is misschien wel wat veel, maar op jaarbasis haal ik dat wel denk ik 😅😅
  11. Leonie Brok-Elfering:
    24 juni 2026
    Je bent een toppertje, Peter! Heel veel plezier met z’n tweeën!
  12. Peter:
    24 juni 2026
    Dank je wel!
    En ik weet ook: gewijzigde omstandigheden vragen soms wijzigingen in je plannen! 😊😊
  13. Michel De danschutter:
    24 juni 2026
    Heel verstandig besluit Peter! Ik heb afgelopen weekend in de Eifel gefietst met 30+ graden en ben wel 10x gestorven. Het hoogtepunt van het weekend was dan ook niet de vele klimmetjes, maar de verkoeling van het appartement (en de overwinning van Oranje). Geniet dus daar vooral lekker van met Caroline!
  14. Peter:
    24 juni 2026
    Ga ik doen. En ik nader snel de 'acceptatie/berusting' dat het niet komende vrijdag maar een ander moment zal zijn voor de Vaalserberg... 😁😁
  15. Piet Sleegers:
    24 juni 2026
    Tja, wat is wijsheid? De professionals gaan de Tour de France fietsen ongeacht de temperatuur. De recreatieve fietser laat de weersomstandigheden zwaarder meewegen.
    Je bent nog net geen professional maar zeker niet een recreant. Volgens mij heb je voldoende brains om voor jezelf in te schatten of je wel of niet moest gaan! En dat heb je gedaan!
  16. Peter:
    24 juni 2026
    Ha, ha, dank voor de vergelijking met professionals, maar daar ben ik nog een maatje te klein voor! 😂😂
    En ja, het was lastig, maar toch een goede keuze gemaakt.
    Komt binnenkort wel.... 😉
  17. Piet Sleegers:
    24 juni 2026
    Ohhh ja, niet vergeten!
    Een bezoekje aan de Wingbergerhoeve om op temperatuur te komen!!
  18. Peter:
    24 juni 2026
    Ja, die ken ik wel. Tijdens mijn vaste fietsrondje in het zuiden van Limburg kom ik daar altijd langs, om de Camerig te beklimmen. En vaak ben ik daar zo vroeg dat ze nog niet eens open zijn! 🤪 Dus misschien dat we vrijdag wel een poging gaan wagen!! 😊😊

Jouw reactie