278. Reacties
23 juni 2026 - Geldrop, Nederland
Het is nog niet zo heel vaak voorgekomen dat ik op 1 dag twee verhalen heb geplaatst. Maar de vele (duidelijke!) reacties op mijn verhaal van vanochtend hebben me uiteraard wel aan het denken gezet…
Allereerst: dank hiervoor! Dank voor alle zeer goed bedoelde adviezen en uitingen van zorg!! Mega lief dat jullie om mijn welzijn geven!!
Over het algemeen neem ik jullie woorden en die van mijn andere dierbaren mee in mijn beslissingen. Maar ik zal ook eerlijk toegeven dat dat niet altijd het geval is. Als ik iets in mijn hoofd heb, wat ik echt heel graag wil, dan is dat er soms lastig uit te krijgen.
En nu denken jullie wellicht: Ok, hij gaat vrijdag dus toch gewoon fietsen…
Nee, ik heb vanmiddag besloten om de Vaalserberg challenge toch maar te verplaatsen.
Vind ik dat leuk? Nee, dat niet. Maar ik zie ook wel in dat het niet verstandig is.
Het besluit om in eerste instantie vrijdag wel te gaan was ook niet over 1 nacht ijs gegaan (en dat is met deze warme temperaturen wel lekker natuurlijk! 😁). Sinds afgelopen weekend was ik ook echt heen en weer aan het pingpongen: wel gaan, niet gaan, wel gaan, …. De verwachte temperatuur voor komende vrijdag ging met de dag omhoog. Maar ik liet me hierdoor niet afschrikken. Om even uit te leggen waar ik wat dit betreft vandaan kom: tijdens het fietsen van de Alpe d’HuZes een aantal jaar geleden was het bij de 4e klim 36 graden. En ik weet nog heel goed dat, ondanks deze hitte, het me toen best goed af ging. Met deze ervaring in mijn hoofd had ik dus ook geen schrik voor eind deze week. Maar een terechte opmerking van Caroline: “Maar destijds stonden er ook duizenden mensen langs de kant om je in de gaten te houden”. En dat klopt ook. Ik heb net nog verhaal 89 teruggelezen en daarin schreef ik: “Er werd goed op ons gelet: bij verschillende bochten stond er iemand van de organisatie die vroeg hoe het met je ging en op andere plekken werd drinkwater uitgedeeld en kreeg je sponzen met water aangereikt”.
En toen kwam daar dus ook nog code oranje bij.
En trouwens, 50 keer omhoog wordt sowieso al een flinke uitdaging, dat heb ik half mei wel al gemerkt, toen ik 25 keer de Vaalserberg op en af ben gegaan. En als ik dan deze challenge niet zou halen vanwege de hitte, dan weet ik van mezelf dat ik daar echt nog meer van zou balen.
Dus alles bij elkaar genomen toch maar besloten om het een andere keer te gaan doen.
We gaan in ieder geval over twee dagen nog wel met z'n tweetjes weg, met een heerlijke airco in het appartement in het vooruitzicht. 😉
En wat betreft die code oranje: laat nou net het Nederlands elftal donderdag- op vrijdagnacht voetballen! 😂
Nogmaals: dank voor jullie lieve reacties!
En Willem: hopelijk vind je verhaal nummer 278 nu wijzer van aard! 😊 😊

Met stip gestegen.
Goed voor je eigen gemoedsrust vrijdag,
En die van ons nu
Goed besluit. Daar drinken we er binnenkort (minimaal) 1 op!
En ik weet ook: gewijzigde omstandigheden vragen soms wijzigingen in je plannen! 😊😊
Je bent nog net geen professional maar zeker niet een recreant. Volgens mij heb je voldoende brains om voor jezelf in te schatten of je wel of niet moest gaan! En dat heb je gedaan!
En ja, het was lastig, maar toch een goede keuze gemaakt.
Komt binnenkort wel.... 😉
Een bezoekje aan de Wingbergerhoeve om op temperatuur te komen!!