155. De smaak te pakken

5 mei 2024 - Geldrop, Nederland

Jeetje, het moet niet gekker worden: twee weken geleden op de racefiets gezeten en gisteren gewoon weer! Stof heeft niet eens tijd gehad om op m’n fiets neer te dalen! 😂

Deze keer was de fietstocht een combinatie van twee eerdere vakanties: het Italiaanse Milaan en de Limburgse heuvels.

Hoe dan? Nou, Marcel en ik hebben in 1 dag de ‘Ronde van Italië’ gefietst! 💪

Ok, ok, ik kan me nu goed voorstellen dat dit enige uitleg behoeft. Het volgende plaatje maakt het denk ik wel al gelijk duidelijk:
155. Ronde van Italie

Iemand is ooit zo enthousiast geweest om een mooie ronde in en rondom Den Bosch uit te zetten in de vorm van … inderdaad: Italië!
(en het leven zit vol met leuke toevalligheden, want op de dag dat wij onze eigen Italiaanse ronde aan het fietsen waren, begon in Turijn de echte Giro d’Italia!)

De start en finish is in het dorpje Liempde. Al kun je natuurlijk ook op elk ander willekeurig punt op de route beginnen 😊

Dus wij daar gisterochtend ‘in alle vroegte’ heen. Het zonnetje scheen lekker, de temperatuur was aangenaam en vanaf het eerste moment zat de gezelligheid er al in!
155. Gezellig

De totale route was 98 km lang en bracht ons door steden, dorpen en gehuchtjes, maar ook akkers, weilanden, bos en kanalen kwamen aan bod. Diversiteit ten top. Genietend van het uitzicht gingen de chocolade bolletjes en de thee er goed in!
155. Pauzemomentje 1155. Pauzemomentje 2

En het was trouwens niet alleen vlak: de teller gaf op het eind 93 hoogtemeters aan, maar dat kwam vooral door de vele vluchtheuvels! 😁

In eerdere verhalen heb ik wel eens vaker over mijn (iets te) ‘jeugdig’ enthousiasme geschreven. Nou, die kwam gisteren ook weer om de hoek kijken. Want rond de 75 km begonnen de bovenbenen toch echt wat tegen te sputteren! 😅 Maar dan merk je ook gelijk dat onze Alpe d’HuZes ervaring naar boven komt: ‘Opgeven is geen optie’! 💪

Iets meer dan 10 kilometer voor de finish hebben we onszelf beloond met een ijsje. En ook wat dat betreft hadden we een lekkere smaak te pakken! 😉155. Beloning155. Stracciatella
Al moet ik wel zeggen dat het stracciatella-ijs in Bergamo echt wel van een ander niveau is. Niemand kan natuurlijk op tegen het origineel!

Marcel: dank weer voor de gezellige tocht én de lekkere thee!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marcel:
    5 mei 2024
    Jij bedankt voor weer een gezellige dag fietsen. Ik heb enorm genoten (en af en toe afgezien). Vandaag weer bijkomen ;-) Jij (&Caroline) bedankt voor de chocoladebollen :-P
  2. Peter:
    5 mei 2024
    Ja, op naar de volgende fietstocht... binnenkort, over een tijdje, ooit ... 😂
  3. Marcel:
    5 mei 2024
    Alleen nog maar een datum plannen :-D
  4. Peter:
    5 mei 2024
    En mezelf kennende is dat vaak weer sneller dan bedacht... 😉
  5. Jan-Willem:
    7 mei 2024
    als je in 2 weken tijd stof op je fiets wilt hebben: moet je hem maar eens bij ons in huis zetten.... :P
  6. Peter:
    7 mei 2024
    Jullie hebben natuurlijk nog van die koters die door het huis heen rennen. Het stof vliegt dan alle kanten op 😂

Jouw reactie