162. Een beetje actiever
26 juli 2024 - Maarn, Nederland
Om dit verhaal eerst maar even met “De vraag van vandaag” te beginnen: hoe zit het met de Turkije kilo's? Nou, bij thuiskomst hebben we weer op de weegschaal gestaan, en ja, hij kon het nog aan! 😂 De ‘gemiddelde’ gewichtstoename was slechts 0,7 kg, dus ‘gemiddeld gezien’ waren we eigenlijk best wel tevreden. Die ene uitschieter daarentegen was iets minder blij (oftewel: hij vond dat er weer eens wat vaker op de fiets gezeten moest gaan worden! 😁)
Wat nog wel grappig te vermelden is over al dat beschikbare eten vorige week: na een dag of vijf met friet, pannenkoeken, pizza, pasta en nog zo veel meer bij zowel het ontbijt, lunch als avondeten, kregen de jongens toch ook wel weer zin in een oer Hollands broodje kaas of hagelslag. 😊 En dat hebben we dan ook maar meegenomen naar onze tweede vakantieplek, de Utrechtse Heuvelrug:
Het is erg leuk om dit jaar op twee ontzettend verschillende plekken de zomer door te brengen. Het voelt ook echt alsof we mega lang op vakantie zijn. En deze keer trouwens ook nog met een andere gezinssamenstelling, want Caroline zit nu 'opgescheept' met alleen maar mannen/jongens. 😅
En zoals je op de foto ziet mag ook deze vakantie een ijsje natuurlijk niet ontbreken!
Ter compensatie zijn we wel maar geswitched van ‘Een beetje actiever’ naar ‘Nog een beetje meer actiever’:
We zijn begonnen met een hoogtestage, oftewel acrobatische toeren uithalen op 23 meter hoogte bovenin de boomtoppen
Bijna dagelijks is het zwembad bezocht
Net als het wandelen trouwens, met vandaag een mooie lange wandeltocht met als hoog(s)tepunt: de Pyramide van Austerlitz

En ook mijn hersenen zijn zich goed aan het inspannen😉
En is er nu dan ook daadwerkelijk al meer op de fiets gezeten?
Wees niet bevreesd: de fiets komt deze vakantie ook zeker nog aan bod! 💪


Geniet nog van de mooie omgeving en succes op de fiets. En anders thuis weer gaan fietsen!🫶👍