212. Memory

14 juli 2025 - Dijon, Frankrijk

De afgelopen jaren heb ik souvenirs verzameld van de mooie plaatsen waar ik ben geweest en van de dingen die ik daar heb gedaan. Ze stonden her en der op mijn bureau en ik had het gevoel dat ze zo niet goed tot hun recht kwamen. Daarom heb ik vorige week een whiteboard gekocht om zodoende de souvenirs een beter plekje te geven. Zo is het whiteboard een ‘Memory board’ geworden, oftewel: de witte plekken worden gevuld met herinneringen. Er missen er nog een aantal, zoals mijn Monopoly fietsavontuur en de Elfstedenfietstocht, maar die zullen er zeker nog bij gaan komen.
212. Memory board

En een nieuwe ‘memory’ is al weer in de maak: deze week zitten we in een appartement in Dijon. Een compleet andere vakantie dan eerdere vakanties: geen vakantiehuisje, geen all-inclusive resort of verre rondreis.
En ook even geen fietsen deze week, maar wandelen door de stad met al zijn mooie bezienswaardigheden, gebouwen, pleinen en parken:212. Place Wilson212. Chapelle Sainte-Croix de Jérusalem212. Porte Guillaume   212. Jardin Darcy
212. Place Grangier postkantoor212. L'Hôtel de Vogüé   212. Place de la Libération
Gisteren heb ik een magneet gekocht van deze prachtige en relaxte stad, dus die krijgt bij thuiskomst een mooi plekje op het bord:
212. Magneet Dijon

Naast het wandelen doe ik ook echt wel een poging tot stilzitten en tot rust komen. Het balkon van ons appartement is in ieder geval een mooie plek om dat te ‘doen’:
212. Balkon appartement

En uiteraard moet er ook aan de inwendige mens gedacht worden. 😁 Het is alweer even geleden dat we voor het laatst in Frankrijk op vakantie zijn geweest, dus toen we een paar dagen geleden voor de eerste keer weer bij de SUPER U boodschappen gingen doen was het niet alleen maar eten en drinken halen, maar was het een 'herinneringen-reis’: “Oh, moet je dit zien, weet je nog toen” en “Ah, zullen we dit weer kopen”, etc, etc. Het was een genot om samen in de supermarkt rond te lopen en terug te denken aan eerdere vakanties: Oasis, Orangina, 'roze worst', toetjes en …. Magnum Mint!
212. Magnum Mint
Deze zie je bijna nergens, dus we waren als een kind zo blij toen we bij het diepvriesgedeelte deze ijsjes zagen liggen!😉
Deze week hebben we bestempeld als “Cultuur en culinair”, waarbij wij vinden dat de Magnum Mint ook zeker tot deze laatste categorie behoort! 😂

Tot slot, vakantietijd is ook spelletjes doen, en wat is in het kader van dit verhaal het meest toepasselijke spel? Inderdaad: memory! 😊
We spelen tegenwoordig ‘memory voor gevorderden’, maar waarbij ik ook gelijk moet toegeven dat de brains van de jongeren beter werken dan die van de oudjes onder ons. 🤣
212. Memory

Foto’s

10 Reacties

  1. Piet Sleegers:
    14 juli 2025
    Whahahaa, de Magnum valt onder Cultuur en Culinair!
    Ik dacht meteen aan de Kilo Knallers maar in jullie situatie ben ik het er wel mee eens!! Whahahaa, geniet van jullie vakantie!
  2. Peter:
    14 juli 2025
    Ja, we genieten er nu dagelijks van 😋
    Na de vakantie maar die extra kilo's eraf gaan fietsen 😅
  3. Marcel:
    14 juli 2025
    Heerlijk zeg, wat een genieten. En de oasis is heerlijk idd, gaat hier ook goed op.
    Geniet ervan en ik wil je memorybord uiteraard ook wel eens in het echt zien. Enjoy!!!!
  4. Peter:
    14 juli 2025
    Ha, ha, thanks! Kom maar een keertje langsgefietst 😁
  5. Cindy:
    14 juli 2025
    Fijne vakantie!
  6. Peter:
    15 juli 2025
    Merci beaucoup en Au revoir! 😂😂
  7. Hans de Doelder:
    15 juli 2025
    Leuk idee dat memory bord!
    En lukt het stilzitten en uitrusten 😉
    Tja, en die brains, nog 1 jaar, 1 maand en 8 dagen…..
  8. Peter:
    15 juli 2025
    Ha, ha, ja, dan begint er een compleet nieuwe periode 🤣🤣🤣
  9. Tante Hanne:
    23 juli 2025
    Ha, dat vakantiegevoel van een buitenlandse supermarkt ken ik! Bezocht gisteren nog in Duitsland, net over de grens, enkele supermarkten en ik kreeg ook dat vakantiegevoel. Heerlijk! Toch maar 1 uurtje rijden van ons vandaan!
  10. Peter:
    23 juli 2025
    Ha, ha, en daar is het nog goeiekoper ook 😅