234. Badge

13 oktober 2025 - Geldrop, Nederland

Hoe is het gegaan?
Ja, gewoon best goed eigenlijk!
Ik heb het uiteindelijk sneller gefietst dan gepland. En dat komt ook door mijn eigen drive om door te gaan en niet op te geven. 💪
Ik ben elk uur wel even gestopt voor een energiereep of ander eten, maar dat was gemiddeld 10 minuten. Als je met z’n tweeën bent zal je iets vaker en/of langer een pauze houden. Om bijvoorbeeld ergens een drankje te doen of …. een ‘snelle’ hamburger te eten. 😂
Ik had niet van te voren bedacht dat ik elke dag zoveel zou gaan fietsen, maar toen ik na twee dagen al op 240 kilometer zat, begon ‘zaterdag = aankomstdag’ wel in mijn hoofd rond te zingen. 😊

Ging het dan allemaal van een leien dakje?
Nou, de hobbels en bobbels op de verschillende wegen en paadjes waren niet echt fijn. En ook best wel zwaar voor je benen en de rest van je lichaam.
En dan had ik ook nog die twee tassen à 13 kilo totaal achterop de fiets. Maar gelukkig heb ik alles wat ik mee had gesjouwd ook daadwerkelijk gebruikt. Op de reservespullen na dan, maar ja, daar hoop je eigenlijk helemaal geen gebruik van te hoeven maken!
Ok, ok, 1 grappig dingetje dan: als je een extra setje schone fietshandschoenen meeneemt, check dan eerst even of je een linker en rechter variant hebt gepakt! Klinkt op zich logisch, maar ja, ik heb meerdere van die handschoenen thuis liggen en twee linkerhandschoenen in je tas is dan natuurlijk niet zo ‘hand’ig! 🙈
234. Twee linkerhandschoenen
Maar ach, dat was dan ook het enige dat niet goed was gegaan, dus zo slecht had ik nou ook weer niet ingepakt. 😉

Om de herinnering aan het Pieterpad te vereeuwigen heb ik gisteren de Pieterpad badge op mijn ‘Memory’ bord geplakt:
234. Pieterpad badge
Deze badge lag al een tijdje hier in huis (naast de Pieterpad kaartenset ook destijds voor mijn verjaardag gekregen), maar hij mocht er natuurlijk pas op als ik het Pieterpad ook daadwerkelijk voltooid had!

Tot slot: verschillende mensen vroegen afgelopen zaterdag al gelijk wat mijn volgend avontuur gaat worden. Nou, ik zal eerlijk bekennen: ik heb wel een aantal ideetjes, maar die moeten nog verder uitgewerkt worden. Daar heb ik in ieder geval de komende maanden de tijd voor. 😉
De suggestie van Bas had ik echter nog niet op mijn lijstje staan: “Van de St. Pietersberg naar St. Petersburg”! 😅 Maar gezien de huidige situatie in de wereld lijkt me dat op dit moment niet echt een geschikt plan. Dus voor nu gaat deze fietsroute even de ijskast in. En misschien komt die er ooit nog wel eens uit…😊

Foto’s

2 Reacties

  1. Marcel:
    13 oktober 2025
    Beter 2 linker handschoenen dan 2 linker schoenen 😉 Terecht dat de badge op je bord erbij hangt, super gaaf man!
    Weer een unieke ervaring rijker. Met zijn 2-en word je soms ook opgejaagd om in de ochtend iets meer op te schieten hé....😉
  2. Peter:
    13 oktober 2025
    Ha, ha, ik had nog van alles te doen, zoals een verhaal schrijven enzo.😁😁😁