172. Happen en Trappen

6 oktober 2024 - Geldrop, Nederland

Voordat we volgend weekend naar het noorden afreizen had ik gisteren nog een gezellig, zonnig én lekker tussendoortje!

Als vaderdag cadeau had ik van Caroline een ‘Happen en Trappen’ fietstocht gekregen. Zoals ze het op de website zelf omschrijven: “Een dag lang fietsen door een prachtige omgeving en heerlijke gerechten bij vijf verschillende restaurants”. Dit concept begon in 2006 met 1 route, maar tegenwoordig kun je uit meer dan 200 routes kiezen in zowel Nederland als België.

En gisteren was het de dag dat we de Drie Gewesten route gingen uitproberen: start- en eindpunt in Mierlo en daarna 53 kilometer lang de Peel, de Kempen en de Meierij doorkruisend.
172. Drie Gewesten route
Om er maar weer eens een liedje van Guus Meeuwis bij te pakken:
Ik loop hier alleen in een te stille stad
Ik heb eigenlijk nooit last van heimwee gehad
Maar de mensen ze slapen, de wereld gaat dicht
En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht
De Peel, en de Kempen en de Meijerij
Maar 't mooiste aan Brabant ben jij, dat ben jij

Als opwarmertje waren we vanuit Geldrop naar Mierlo gefietst, waar we begonnen met koffie met gebak (en in ons geval werd dat natuurlijk ‘thee’ met gebak 😉):
172. Thee met gebak
Daarna was het op naar Nuenen (vooral bekend vanwege Vincent van Gogh) waar we konden kiezen uit een drietal voorgerechten.
Normaal is het dan de bedoeling dat je vervolgens naar een restaurant in Nederwetten fietst, maar deze was gisteren helaas gesloten. Via onze eigen alternatieve route zijn we richting het ‘Zo, nu eerst een Bavaria’ Brouwerijcafé in Lieshout gehobbeld. Daar hebben we genoten van de soep en het hoofdgerecht.
172. Bavaria Brouwerijcafé172. Hoofdgerecht
Ze dachten daar waarschijnlijk dat we veel honger zouden hebben want ze hadden gerekend op 4 personen.😄
172. Vier personen

Toen ik de volgende etappe aan het bekijken was kwam ik erachter dat Google vond dat we wel heel vaak in vakantiepark 't Wolfsven zitten. 🙈😂
172. Woonadres 't Wolfsven

Tot slot zijn we teruggefietst naar Mierlo met als bestemming de plaatselijke ijssalon. Met drie grote bollen ijs, warme/gestolde chocoladesaus en slagroom kon mijn dag niet meer stuk! 😁
172. IJs Mierlo

Het was een fijne dag met heerlijk zonnig fietsweer, mooie plekjes en een erg leuk gezelschap!! 😊
 

Foto’s

8 Reacties

  1. Marcel:
    6 oktober 2024
    Dat ziet en leest al een hele geslaagde dag ja.
    Bedankt voor de tip, wij willen het ook nog wel een keertje doen 👍👌
  2. Peter:
    6 oktober 2024
    Moet je zeker doen! En hoeft ook niet speciaal deze route. Keuze genoeg 🙂
  3. Cindy:
    6 oktober 2024
    Gezellig! In Loon op Zand okk erg leuk en mooi! "Happen en trappen".

    Waar zat je in Nuenen?
  4. Peter:
    6 oktober 2024
    Comigo, op het hoekske 🙂
  5. Jan-Willem:
    6 oktober 2024
    Met zo'n stevige rit heb je vast ook wel honger voor twee, dus vier hoofdgerechten lukt wel hoor... leuke activiteit
  6. Peter:
    7 oktober 2024
    Ha, ha, we hebben het maar netjes bij twee gehouden. En was maar goed ook, gezien het grote nagerecht 😂
  7. Els:
    7 oktober 2024
    Wauw, dat ziet er goed uit zeg! Snap dat dit een geslaagde dag was. Heel leuk!
  8. Peter:
    7 oktober 2024
    Ja, dat was het zeker. Maar dat wil niet zeggen dat ik nu als doel heb gesteld om ook alle andere fietsroutes te gaan doen! 🤣