177. Oarkonde!

17 oktober 2024 - Geldrop, Nederland

Nee, dit is geen typevout! 😂

Terugkijkend op afgelopen weekend was het toevoegen van de stempelkaart aan onze fietstocht echt een geweldig idee. Eerst gingen we in elke stad op zoek naar het VVV kantoor en vervolgens waren we als een kind zo blij als de mevrouw achter de balie een stempel op onze kaarten zette. 😁

En als je alle stempels had verzameld, dan kon je bij de VVV in Leeuwarden de kaart inleveren en zou je een officiële oorkonde krijgen. Marcel en ik hadden al eerder besloten dat we hiervoor niet speciaal op zondag nog een keer naar Leeuwarden zouden rijden. We hadden daarom via mail gevraagd of het ook mogelijk was om de volle stempelkaarten bij thuiskomst in te scannen en naar hen te mailen om zodoende toch nog de oorkonde thuisgestuurd te krijgen. En daar wilden ze wel aan mee werken!

Een half uurtje na onze mail met de volle stempelkaarten kregen we afgelopen maandag onderstaande reactie: 

Van: Leeuwarden Visitor Center
Onderwerp: Officiële oorkonde De Elfstedenfietstocht

Hallo Peter en Marcel,

Wat leuk dat jullie de Tocht der Tochten hebben volbracht op de fiets.

Ik herken jullie van de foto: de gezellige Brabanders die 8.45 al voor de deur stonden, leuk!

Ik hoop dat jullie een mooie sportieve fietsvakantie hebben gehad, ik stuur de oorkondes op.

Onze burgemeester Buma maakt vandaag even tijd om ze te ondertekenen.

Graag tot ziens in Leeuwarden.

Met vriendelijke groet,
Mei freonlike groetnis,
With kind regards,

Elske
Medewerker Visitor Center

177. E-mail VVV kantoor Leeuwarden

En gisteren kwamen de oorkondes aan in het gezellige Brabant!
Trouwens: toen we op zaterdagochtend in Leeuwarden waren kregen we de vraag of we de oorkondes in het Nederlands of in het Fries wilden hebben. Nou, die keuze was snel gemaakt 😊

Peter Vrijland hat op 13/10/24 de tocht by de Fryske Alve Stêden del folbrocht.

As boargemaster fan it start- en finishplak fan de legendaryske Alvestêdetocht wol ik him fan herte lokwinskje mei dizze reis troch it moaie Fryslân.

177. Oarkonde

En nu nog een mooi plekje boven mijn bed zoeken! 😄

Foto’s

2 Reacties

  1. Marcel:
    17 oktober 2024
    Het was super gaaf inderdaad, elke keer weer een stempel erbij 👍🥳
  2. Peter:
    17 oktober 2024
    Tot aan het ultieme moment: de laatste stempel in Sloten! 😊