59. Rust … en een beetje bewegen

11 december 2021 - Epe, Nederland

Het krijgen van meer rust in lichaam en geest’. Zoals je in het vorige verhaal hebt kunnen lezen was dat één van de wensen op mijn Sinterklaaslijstje.

En daar wordt deze dagen al aan ‘gewerkt’: terwijl in het zuiden des lands alle weekend activiteiten weer plaatsvinden ben ik gisteren naar de Veluwe afgereisd om deze rust-wens in de praktijk te brengen.

En ik moet zeggen: tot nu toe gaat het de goede kant op:
59. Voetjes van de vloer
Naast de lichamelijke rust is het ook een mooie tijd om een en ander in mijn koppie te rangschikken. Bijvoorbeeld de acceptatie dat mijn heupblessure helaas nog niet weg is, maar de fysiotherapeut er alles aan doet om het te fixen. Het is er, en zal ooit wel een keertje weggaan. En als dat laatste toch niet het geval zal zijn, dan wordt het een onderdeel van mijn verdere leven, hoe onhandig soms ook. Deze manier van denken geeft wel meer rust in plaats van de dagelijkse irritatie omdat je heup niet doet wat hij zou moeten doen.

Trouwens, het is niet enkel en alleen luieren op de bank! Ben er vanochtend met mijn fiets op uit getrokken om de prachtige natuur hier in de omgeving te ontdekken.
59. Naar buiten 1

59. Naar buiten 2

Met een temperatuurtje net boven nul en een waterig zonnetje door de bomen ben ik door het glooiende landschap gefietst, af en toe oplettend voor takken op de weg of een bevroren plasje water. De stilte was heerlijk. En wat een weelde: slechts een enkeling die ook op de fiets was gestapt en hier en daar een verdwaalde wandelaar konden ook genieten van de schilderachtige taferelen. De foto’s spreken voor zich…
59. Rondje Veluwe 1  59. Rondje Veluwe 2   59. Rondje Veluwe 3

Ik denk dat ik het met mijn doorzettingsvermogen hier wel tot maandag vol ga houden! 😉

Dank u lieve ‘Sinterklaas’ die nu thuis alles draaiende houdt!

1. Marcel:
    Mooie foto's zeg
    De volgende keer fiets ik graag rustig een rondje mee
  2. Peter:
    11 december 2021
    Goed plan! Al zullen we dan niet echt heel veel hoogtemeters aantikken hoor. 😁
  3. Annemarie:
    11 december 2021
    Ziet er prachtig en rustgevend uit, getroffen met t weer ook 😃
    Geniet van je weekend!
  4. Peter:
    Doe ik, doe ik. 👌
  5. Jan-Willem:
    14 december 2021
    Beetje laat, maar hopelijk lekker genoten zo te zien! Jaloers!
  6. Peter:
    14 december 2021
    Ja, het was een mooi weekend zowel lichamelijk als mentaal! 👌