1. De eerste zinnen

7 augustus 2019 - Geldrop, Nederland

Laat ik deze keer niet bij het begin beginnen, maar bij het einddoel: mijn intentie is om volgend jaar deel te gaan nemen aan de Alpe d'HuZes. En nog iets specifieker: donderdag 4 juni 2020 zal het dan moeten gaan gebeuren!

1. Logo Alpe d'HuZes

Hoe ik op dit idee ben gekomen?
Begin 2018 bedacht ik me dat het mooi zou zijn om een paar keer de Alpe d’Huez op te fietsen als eerbetoon aan Francis en Marianne. In 2020 zal het 20 jaar geleden zijn dat Francis is overleden dus dat jaar zou het gaan worden! En niet geheel onbelangrijk: ik zou dan twee jaar de tijd hebben om op een verantwoorde manier hiervoor te gaan trainen. Zo gezegd, zo gedaan!

Of toch niet?
Zoals de meeste van jullie weten liep 2018 net een heeeeeeel klein beetje anders dan gepland. Onder andere mijn fietsongeluk in de Franse Alpen eind augustus vorig jaar gooide flink wat roet in het eten.
(al had ik wel een mooi uitzicht vanuit mijn ziekenhuisbed 😊)

1. Uitzicht ziekenhuis Briancon
Afgelopen januari had ik mezelf dan ook met enige moeite weten te overtuigen dat dit fietsavontuur dan maar in 2021 moest gaan plaatsvinden, maar de 2020-deur stond nog wel steeds op een kier. Tijdens mijn wekelijkse bezoeken aan de fysio kreeg ik te horen dat ondanks alle fysieke en mentale klachten de deelname volgend jaar toch mogelijk zou moeten zijn. Maar er werd me ook duidelijk gemaakt dat ik echt zeker nog een jaar nodig zou hebben om er ook daadwerkelijk te komen. Zoals je zult begrijpen werd ik van dit nieuws erg blij en half mei heb ik voorzichtig aan anderen laten weten dat ik ‘er over aan het nadenken was’ (met een grote disclaimer erbij dat dit nog niet wilde zeggen dat ik het ook daadwerkelijk ging doen… 😊).

En nu?
Nu zijn we drie maanden verder en het begint toch wel iets meer werkelijkheid te worden. Ik zit weer op mijn (nieuwe) fiets, met duidelijke instructies van mijn fysio….. die ik dan vervolgens ook weer (bijna altijd) netjes opvolg! 😊

1. Mijn nieuwe tweewieler

Verder ben ik deze reisblog begonnen om mijn ‘reis’ naar Huez met jullie te delen. En mijn vraag aan jou is dan: ga je via mijn verhalen met me mee?

Zoals Gers Pardoel zingt:
Ik neem je mee, neem je mee op reis
Neem je mee, naar Rome of Parijs (en in mijn geval dus naar de Alpe d'Huez 😊)

Maar hoe dan?
Misschien denk je nu: hoe komen deze verhalen er dan uit te zien, met welke frequentie krijg ik iets van je te horen, worden het verslagen met alleen maar aantal kilometers, rondetijden, gemiddelde hartslagen en nog veel meer van deze statistieken? Mijn antwoord hierop is: ik zou het op dit moment echt nog niet weten. 😊 Het laatste ben ik in ieder geval niet van plan, maar ik ben niet voor niks een data persoon dus ik zal af en toe toch wel iets van getalletjes de wereld in slingeren. Want ja, hoe krijgen jullie anders mee of ik al progressie heb geboekt?

Conclusie voor nu:
Deze eerste zinnen zullen niet de laatste zijn!!!

Oh ja, nog een paar praktische dingen:
- Wil je vanaf nu automatisch een mailtje ontvangen op het moment dat ik weer een nieuw reisverhaal heb geplaatst, meld je dan effe aan voor mijn mailinglijst (zie het kleine blauwe vlak rechts op deze pagina).
- En heb je het idee dat ook anderen het leuk zullen vinden om mijn reis te volgen, deel gerust deze webpagina met ze.

En dan nu echt tot slot: wil je reageren, heb je ideeën, of wat dan ook? Laat hieronder een berichtje achter. Of benader me via een andere weg: mail, app, telefoon, face-2-face, postduif, ...

1. Gerrit de Postduif

Ik hoor graag van je!

1. Robert:
    Mooi streven, succes!
  2. Cindy:
    18 augustus 2019
    Wat leuk Peter! Heel veel succes, you can do it!
  3. Paul:
    18 augustus 2019
    Top Peter, mooi dat je dit streven hebt en ook durft te doen na alles wat je hebt meegemaakt. Mijn steun en support heb je natuurlijk. Knallen dit jaar en je gaat het halen man ;) en ik blijf Je natuurlijk volgen en ben erg benieuwd !!
  4. Jan-Willem:
    19 augustus 2019
    Ik weet niet zeker of die postduif het wel gaat halen naar Geldrop, dus voor de zekerheid ook hier nog maar: TOP! Veel succes met "de reis" tot 4 juni en natuurlijk nog meer succes gewenst alvast voor die dag zelf!!
  5. Piet Sleegers:
    19 augustus 2019
    Een echte bikkel. Never give up!
  6. Willem:
    19 augustus 2019
    Leuk geschreven Peter. En natuurlijk zitten we in de fanclub.
  7. Leonie Brok-Elfering:
    19 augustus 2019
    Geweldig leuke inleiding, Peter! Smaakt naar meer! Succes met de voorbereiding van je grote plan. Ik ga je zeker volgen.
  8. Marcel:
    20 augustus 2019