10. Hart onder Marcel’s riem

18 november 2019 - Geldrop, Nederland

Kijk, dat Marcel een geluksvogel is staat natuurlijk buiten kijf: dat hij zich een teamlid van “Fiets ‘m d’r op!” mag noemen kunnen maar weinig mensen op de wereld zeggen (welgeteld twee anderen! 😉).

Maar sinds half oktober heeft hij helaas wat ‘pech onderweg’.

Op het werk moest er nog een barbecue verzet worden. En dan bedoel ik niet zo’n lullig Webertje, maar het echte werk! Voor een sterke vent als Marcel in principe geen probleem, maar blijkbaar dacht zijn rug de volgende ochtend daar anders over: één verkeerde beweging en het schoot in zijn rug. Ai, niet goed! ☹ Het trainen voor de Alpe d’HuZes moest drie weken lang ingewisseld worden voor platliggen en fysio bezoeken.

Ok, dat is even flink balen zul je denken, maar eind goed al goed….. toch? Een dag nadat de fysio hem weer ‘genezen’ had verklaard miste hij bij het naar beneden lopen echter de laatste traptreden en kwam met zijn linkervoet verkeerd terecht. Zijn enkel werd zo dik als een opgeblazen ballon, maar met rust, koelen en je beentje omhoog zou dat wel weer snel gaan slinken, aldus de huisarts. Maar niets was minder waar: na een week bleef het erg pijnlijk en had zijn enkel nog steeds de maximale diameter. Vanmiddag is er een echo gemaakt en de uitslag: de buitenste enkelband afgescheurd! En dus voor de tweede keer: Ai, niet goed! ☹

Morgen staat het bezoek bij ‘mijn’ orthopeed en de gipskamer gepland en dan volgt er nog een operatie. De revalidatie zal een aantal maanden in beslag nemen…

Marcel, ook via deze weg: succes met je herstel teammaat!! We zijn er voor je!

10. Opgeven is geen optie

1. Marcel:
    18 november 2019
    Dank je wel voor het verhaal en al je/jullie hulp‼️
    Super fijn 💪🏻😘
  2. Cindy:
    18 november 2019
    Wat een ellende! Ik zag je al wat ongelukkig lopen van de week, hoopte dat het mee zou vallen... Succes en heel veel beterschap Marcel! Hopelijk een vlot herstel.
  3. Annemarie:
    18 november 2019
    Tjonge, wat vervelend dit! Sterkte met de komende operatie Marcel en heel veel succes met de revalidatie. We hopen mee op een voorspoedig herstel! 💪🍀
  4. Marcel:
    Dank jullie wel 👍🏻
  5. Leonie Brok-Elfering:
    18 november 2019
    Sterkte Marcel! Zo voegen jullie ieder je eigen verhaal toe aan de weg naar Alpe d'Huzes. Bijzondere ploeg worden jullie. Als alles goed gaat, straks veel om dankbaar voor te zijn! Dat gun ik jullie! Dan is alles goed gekomen.
  6. Marjolein:
    19 november 2019
    Ook van mij uit dank Peter (en Caroline). Enne, die orthopeed was toch echt eerst van mijn moeder voor hij "van jullie" werd (ze heeft daar tientallen jaren gewerkt, en nu ze weg is gaat iedereen er één voor één langs ;-) )……. Enne, hoe dan ook: jullie gaan die berg op!
  7. Peter:
    19 november 2019
    Ha, ha, ja de orthopeed herkende me! 😁

En desnoods gaat Marcel gewoon bij mij achterop! 🥴
  8. Marita:
    21 november 2019
    Heel veel beterschap Marcel ! En een spoedig herstel. Zodat je snel weer verder kan met trainen