100. Niets is zo veranderlijk als …

29 augustus 2022 - Caromb, Frankrijk

Tot vanochtend 11:00 uur had ik in mijn hoofd dat mijn 100e verhaal een spetterend stuk zou gaan worden over mijn glorieuze beklimming van de Mont Ventoux.
Maar ja, zoals zo vaak gebeuren er dingen waar je geen invloed op hebt.
En in dit geval is dat …. het weer!

Maar wat gebeurde er dan vanochtend?
Nou, toen ik mijn ‘Bédoin’-stempel bij het Franse VVV kantoor ging halen vroeg de man achter de balie wanneer ik wilde gaan fietsen. En toen ik morgen zei, vertelde hij me dus dat er kans op regen en onweer was. Volgens de ‘Nederlandse’ weerapps zou er geen vuiltje aan de lucht zijn (op een beetje regen na dan eind de middag), maar Meteo France dacht er toch echt anders over:
100. Weersverwachting

Ik heb heel de dag het onweer en de regen vanachter mijn laptop weg zitten kijken, maar helaas: de weersverwachting is nog steeds hetzelfde. Ik ben uiteraard wel teleurgesteld, maar ik weet ook dat het niet verstandig is om toch te gaan. Gelukkig heb ik woensdag nog als reserve en vooralsnog lijkt het er op dat dit een betere dag wordt. En stel dat het vannacht toch opeens compleet opklaart dan ga ik morgen gewoon fietsen. Maar die kans acht ik wel heel erg klein... 😊

1. Cindy:
    29 augustus 2022
    Damn, dat is balen, maar wel een verstandige keuze!
  2. Peter:
    30 augustus 2022
    Ja, dat is het (achteraf) ook geweest, lees straks maar mijn volgend verhaal. 😁
  3. Willem:
    30 augustus 2022
    Dat is je de hele dag ergeren aan alle fietsers die voor 3 uur één keer omhoog gaan. En dan pas na drieėn 'genieten ' van het onweer. Hoe een mens zichzelf kan kwellen. Sterkte....😘
  4. Peter:
    30 augustus 2022
    Ja, dat dacht ik vannacht ook. Maar toen zag ik het met mijn eigen ogen (zie straks mijn volgend verhaal) 😁
  5. Marcel:
    30 augustus 2022
    Zie het als extra (rust)dag voor de inspanningen die je straks kan/gaat leveren. Voor morgenochtend gewoon: zet hem op 🚵‍♂️💪🏻
  6. Peter:
    30 augustus 2022
    Ja, het was even schakelen in mijn hoofd, maar het is goed zo. 👍💪🙂