122. Leerpunten

16 april 2023 - Geldrop, Nederland

De twee belangrijkste inzichten die ik na mijn Mont Ventoux reis van vorig jaar had opgedaan heb ik de afgelopen maanden ook toegepast op mijn Monopoly-avontuur:

• Is het doel wel reëel?
  • Plan ik niet alles zo strak dat er eigenlijk geen tijd meer is om het allemaal te laten bezinken?

Na het lezen van het artikel (zie verhaal 117) had ik destijds het volgende opgeschreven: ‘Te doen in een weekend/drie dagen?’. Daar moet ik nu natuurlijk hard om lachen….. Enthousiasteling! 😂

Nee, het worden iets meer dagen. En dat heeft ook te maken met mijn mindset: het gaat nu niet om de meeste kilometers in een dag, of dat ik het doel op mijn snelst volbreng, of dat ik de meeste hoogtemeters haal (ok, ok, dat wordt in Nederland überhaupt lastig 😄).

Verder had ik toen ook bedacht om alle 40 vakjes van het Monopoly-bord te gaan ‘bezoeken’. Naast de 22 straten ook nog de 4 treinstations, het elektriciteitsbedrijf, het waterschap, de gevangenis en wat ik zelf nog zou bedenken voor alle overige vakjes. Maar ik kwam begin januari tot het besef dat het daar helemaal niet om ging. Ik heb een nieuw origineel fietsdoel en ik wil deze met veel plezier volbrengen. Voor mij al een mooie overwinning dat niet altijd alles hoeft!!

De volgende kaartjes kunnen daarom terug de doos in:
122. Reis naar station West122. Verlaat de gevangenis

En JW: dus ook geen fietstripjes naar Eemshaven, Bad Nieuweschans, Eijsden en Vlissingen-Souburg (oftewel de meest noordelijk, oostelijk, zuidelijk en westelijk gelegen treinstations) 😉

Het idee wat er nu ligt is om de fietstocht in 6 dagen te volbrengen. Ik had eerst een schema voor 5 dagen gemaakt, maar dan waren er sommige dagen van 10 tot 11 uur op de fiets. Toen ik dat op mijn laptop scherm zag staan vroeg ik me af of ik dat ook daadwerkelijk wel wilde en of het realistisch was! Ik hoef niet speciaal elke dag om zes uur ’s ochtends te vertrekken en het gaat deze keer niet alleen om het fietsen: denk ook aan onderweg effe chillen, lunchen, genieten van het uitzicht, en om zeker niet te vergeten: het zoeken naar en foto's maken bij de verschillende Monopoly-straten!

Oftewel: ik ga tijd nemen om herinneringen weg te schrijven in mijn hoofd in plaats van alleen maar door te sjeezen!

1. Marcel:
    16 april 2023
    Gelukkig neem jij de tijd, dan kan ik weer bij je komen en mee fietsen 😉😎🚴‍♂️
    En tijd nemen om te genieten is erg belangrijk
  2. Peter:
    16 april 2023
    Nou, als jij je op je ligstuur gaat 'nestelen' dan ben ik je zo uit het zicht verloren denk ik. 😂
  3. Cindy:
    16 april 2023
    Vroeger wilden we met de motor ook zoveel mogelijk kilometers maken op één dag. Ondertussen kan ik je verzekeren dat het veel meer gebieten is als je: rustig opstaar, wat later vertrekt, een terrasje en lunch onderweg meepikt. Veel meer ontspanning!
  4. Peter:
    16 april 2023
    Daar gaan we voor!! 💪 Het enige verschil is dat er in mijn fiets geen motertje zit. 😂
  5. Cindy:
    16 april 2023
    Nee, maar het gaat om t idee 😉
  6. Broer:
    16 april 2023
    Volgens mij wordt het tijd om het NS boek er weer eens bij te nemen, maar het Zeeuwse spoor eindigt echt bij het kopstation Vlissingen. Souburg had geen station en is later gebouwd als Vlissingen-Souburg. Maar dit even ter zijde voordat die oude leraar er over begint 🤣. Maar verder inspirerend verhaal.
  7. Peter:
    16 april 2023
    We hebben het net via what's app al over Vlissingen en Vlissingen-Souburg gehad, dus ik zal het hier niet nogmaals herhalen. 😂😂😂
    Maar nu we het toch over stations hebben: alle stations van Nederland langsfietsen is misschien ook een leuke uitdaging. 😅😉
  8. Jan-Willem:
    17 april 2023
    Toch wel mooi dat je in Nederland woont... in Duitsland, Frankrijk of Spanje had je het niet in 6 dagen gered... :D
  9. Peter:
    17 april 2023
    Het zou in ieder geval een grotere uitdaging zijn. 😅😅😅