123. ’t was aan de costa del sol…

27 april 2023 - Benissa, Spanje

Deze week mogen we genieten van de ideale relax vakantie onder de Spaanse zon.

Toen we een paar maanden geleden op internet aan het rondsurfen waren kwamen de plaatjes van prachtige witte villa’s met privé zwembaden met op de achtergrond een strak blauwe lucht ons tegemoet. Het is dan natuurlijk altijd maar de vraag of dit ter plaatse ook nog steeds het geval is. 😄  Aangezien we ’s avonds vlogen en nog een eindje met de auto naar onze bestemming moesten rijden (met onderweg een tussenstop bij de Spaanse McDonalds 😊), kwamen we uiteindelijk na middernacht aan bij de villa. Dus echt controleren konden we het op dat moment niet, maar het buitenzwembad hebben we wel gelijk geïnspecteerd:
123. Zwembad by night
Conclusie:

• Zwembad: check!
  • Watertemperatuur: de zon had het water de dagen ervoor al ‘goed genoeg’ opgewarmd. Het was in ieder geval warmer dan de zee tijdens onze nieuwsjaarduik vorig jaar! 😂

De ochtend erna konden we ook ons onderkomen in het volle zonlicht ervaren:
123. Vakantievilla123. Zwembad

Gisteren was het tijd voor een city trip en zijn we naar Valencia gereden. Wauw, wat een prachtige stad! Het oude centrum, de drooggelegde rivier waar parken zijn aangelegd en het moderne gedeelte waren het bekijken meer dan waard.
Op het begin liepen we langs station Noord:
123. Station Noord Valencia
Hmmm, toch wel een mooi station. Zou ik dan in september misschien toch …….. Nee, ik ga het niet doen! Ik houd het bij de 22 straten. 💪
Je kunt het centrum van Valencia met de fiets verkennen, maar wij hebben de benenwagen genomen. Nou, de stappenteller heeft overuren gemaakt, maar het levert dan ook prachtige foto’s op:
123. Moderne gedeelte Valencia

Van Caroline heb ik trouwens nog een erg leuke souvenir van deze stad gekregen:
123. Fietssokken Valencia
Die kan ik mooi in september aandoen.

Terwijl we hier tot rust komen krijgt in Nederland mijn ‘Monopoly’-fiets een grote onderhoudsbeurt. En dat was ook wel nodig: zowel voor als achter waren de onderdelen goed versleten. In de afgelopen jaren is de fiets intensief gebruikt, dus ik was niet geheel verrast toen aan de telefoon werd verteld wat er allemaal vervangen moest worden. Bij thuiskomst kan ik mijn fiets ophalen en dan zijn zowel fiets als fietser weer ‘fris en fruitig’… 😉

1. Marcel:
    27 april 2023
    Wat een gave foto, om jaloers op te worden.....
  2. Peter:
    We kunnen ook de monopoly route in Spanje doen. 😂
  3. Cindy:
    27 april 2023
    Fijne vakantie, geniet ervan samen!
  4. Peter:
    27 april 2023
    Doen we, doen we. Het 'zet die radertjes in je hoofd even stil' is voor mij vaak een flinke uitdaging. Het altijd bezig zijn hoort bij me en is voor mij, maar ook voor mijn omgeving niet altijd even gemakkelijk.