128. Eureka!

16 juni 2023 - Geldrop, Nederland

Ook al is de voorbereiding minder groots en intensief ten opzichte van de eerdere fietsavonturen, er moet nog steeds wel over een aantal zaken nagedacht worden, zoals: wanneer gaan we, hoeveel dagen, op welke fiets, wat nemen we allemaal mee, waar gaan we overnachten, etc, etc.

Deze week hebben Marcel en ik samengezeten om het een en ander de revue te laten passeren. En zoals je op de foto ziet zat er soms toch best nog wel wat denkwerk bij:
128. Denk, denk

Maar ook momenten waarbij ineens die geniale ingeving naar boven kwam! (al ben ik wel even vergeten waar dat ook alweer over ging… 😂)128. Eureka!

Wanneer en hoe lang?
Rekening houdend met beide thuisfronten is nu het plan om op zaterdag 16 september te gaan starten vanuit Geldrop en het ‘6 dagen’-fietsschema aan te houden. Oftewel (reken, reken): op donderdag 21 september weer (moe maar voldaan) terug in Geldrop!

Welke fiets?
Deze keer mag de mountainbike mij van A naar B brengen (en naar C en naar D …. en weer terug naar A 😉). Aangezien ik niet 6 dagen met een zware rugzak wil gaan fietsen én er op mijn mountainbike al een bagagedrager zit voor mijn ‘naar mijn werk’-fietsritjes was de fietskeuze snel gemaakt.

Tsja, wat nemen we allemaal mee?
Nou, dat hangt helemaal af van hoeveel er in de fietstassen zal passen! Want ja, een koffer meenemen op de fiets is toch wel een beetje lastig!
Er is al een lijstje gemaakt en daar staan in ieder geval douchegel en wasmiddel op. Plaats voor 6 keer schone wielerkleding is er niet en we vinden het beide uiteraard toch wel fijn om naast een fris ruikend iemand te fietsen! 😁
Oh ja, en de grootverpakking wc-papier kan onder de snelbinders! 😂 (was dat misschien het Eureka momentje??)

En tot slot: waar slapen we?
Of we gaan alles van te voren boeken of we gaan gewoon op pad en zien dan wel waar we ons plat kunnen leggen.
Nou, zoals iedereen denk ik onderhand wel al weet, is dat laatste niet echt ‘des Peters’. Maar ja, je bent nooit te oud om te leren en soms moet je ook gewoon afwijken van de gebaande paden (al was dat in augustus 2018 bij mij niet echt een succesvolle actie, maar laten we het daar maar niet meer over hebben! 🙈)
Het voordeel is de flexibiliteit. Stel dat één van ons een lekke band krijgt of we hebben constant windje tegen, dan is het niet echt relaxed om dan nog zoveel kilometer te ‘moeten’ fietsen voordat we bij ons onderkomen zullen zijn. En andersom: stel het gaat juist als een tierelier en we willen nog een paar kilometer doorfietsen… (al is de kans dat dat zal gebeuren misschien niet zo heel groot)
Hoe dan ook, het heet niet voor niks een fiets’avontuur’, dus ’s middags bekijken we hoe we ons voelen en gaan dan op zoek naar het eindpunt van die dag.
En wie weet komen we dan wel bij een kartonnen slaaptent uit! Zoals je op de foto ziet zijn ze al begonnen met mijn naam erop te zetten! 😂128. Kartonnen tent

1. Marcel:
    16 juni 2023
    Ik zie opties voor de kartonnen slaaptent, is hij opvouwbaar ;-)
    Op naar de volgende voorbereidingsvergadering :-D
  2. Peter:
    16 juni 2023
    Ja, misschien wel. Maar dan moeten we andere dingen denk ik thuislaten...😂
  3. Piet Sleegers:
    17 juni 2023
    Is het geen goed idee om allebei een klein fietskarretje ( soort honden kar) als aanhanger voor alle bagage te nemen? Maakt jullie trip nog wat bewonderenswaardiger en je kunt heel veel mee sjouwen! Een paar vlaggetjes erop en klaar!!
  4. Peter:
    17 juni 2023
    Ha, ha, deze optie is ook door ons hoofd gegaan, maar je weet: hoe meer ruimte, hoe meer je meeneemt. En dat moeten we dan dus ook 800 kilometer mee zeulen! 😅 Nee, laten we het maar gewoon bij 1 tandenborstel en 1 onderbroek houden. 🤣
  5. Jan-Willem:
    20 juni 2023
    Soms moet je "out of the box" denken:
    - drone mee laten vliegen die wat spullen kan dragen?
    - Toch locaties boeken en vooraf doosje opsturen met schone kleren en weer terug met de vieze was als pakket naar huis sturen (is het misschien ook al gewassen als je weer thuis bent)?
    - er zijn vast nog wel meer ideeen...
    Succes met puzzelen....
  6. Peter:
    21 juni 2023
    Die drone optie vind ik wel wat. 👍👍👍😁