131. Is het er toch nog van gekomen

18 augustus 2023 - Geldrop, Nederland

Peter begin augustus met een trui en een lange broek aan”: dat komt niet zo heel vaak voor. Maar dat was vorige week toch het geval. Dat ik me niet zo lekker voelde weet ik aan de overgang van warm weer in Sri Lanka naar koud & nat weer in Nederland. Tezamen met de lange terugreis dacht ik dat daarom mijn lichaam even tegensputterde: vermoeidheid, hoofdpijn, keelpijn, buikpijn en hoesten. Vorige week deels thuisgewerkt en aan het eind van de week me uiteindelijk toch maar ziek gemeld.

En wat blijkt: ik heb corona! 😅 27 februari 2020 hoorden we over het eerste corona geval in Nederland en na meer dan drie jaar heb ik het nu dus toch ook!
131. Corona

Afgelopen dinsdag zei een collega nog gekscherend: “Zou je toch geen corona hebben?” En toen ik ’s avonds thuis kwam zei Caroline hetzelfde. Aangezien ze sinds vorige week dezelfde klachten had, had ze die dag toch maar een zelftest gedaan. Maar geen corona-streepje te zien (trouwens, wel of geen corona, het blijft voor haar nog steeds knap onhandig!)
Ik had er op dat moment ook niet verder over nagedacht om mezelf te testen, maar uiteindelijk gisterochtend toch maar weer eens zo’n stokje in mijn neus rondgedraaid. Nou, ik moest geen 15 minuten wachten voordat de uitslag bekend was: een dikke vette rode streep! (en Arjan, nog een keer ter bevestiging: het was echt een corona zelftest en niet een zwangerschapstest! 😂)

Een tijdje geleden baalde ik dat het trainen voor de Monopoly fietsroute (over een maand!) al zo moeizaam was verlopen voordat we naar Sri Lanka gingen, maar nu is het natuurlijk helemaal knudde. Het herstel is gelukkig wel al ingezet, maar de vermoeidheid en het hoesten zijn er nog wel. Ik heb met Marcel afgesproken dat ik 1 september laat weten wat ik wil gaan doen: door laten gaan of toch verplaatsen naar later. Het fijne nu is dat we gekozen hadden voor de ‘flexibele overnachting’-optie. Dus mocht het uitgesteld worden dan hoeven we niet alle hotels te gaan annuleren. 😊

De komende weken nog wat ‘aansterken’ en dan kijken of ik toch nog wat meters ter voorbereiding kan maken, want voordat ik er echt te licht over denk: het is niet een rondje om 1 kerk, maar we zullen op de gehele route flink wat meer kerken tegenkomen. 😁

1. Marcel:
    18 augustus 2023
    Toch een soort overgang Peter, alleen naar corona. Je loopt wel achter de mainstream aan hoor..
    M.b.t. de fietsttocht, denk voor eerst aan jezelf. Zowel lichamelijk als geestelijk.
    Het kan makkelijk later, dan houd ik ook nog wat vakantiedagen over voor de rest van het jaar :-)
    En we hebben niets geboekt inderdaad, dus dat scheelt alweer een hoop werk ;-)
  2. Peter:
    18 augustus 2023
    Tsja, nu hoor ik er toch ook weer een beetje bij. "Beter laat dan nooit" 🤔😂
  3. Cindy:
    21 augustus 2023
    Beterschap!
  4. Peter:
    21 augustus 2023
    Dank je wel!! Geloof het of niet, maar ik heb dit weekend zowaar af en toe een rustmomentje gepakt! 😂
  5. Jan-Willem:
    28 augustus 2023
    aiii... dat was balen! Hopelijk nu weer een beetje frisser? Maar wel nog oppassen met overmatig inspannen!
  6. Peter:
    28 augustus 2023
    Buiten is het zeker frisser 😂
    Mijn lichaam zorgt er zelf voor dat ik me niet kan inspannen 😟