15. No Blue Monday for me!

20 januari 2020 - Geldrop, Nederland

Toen ik vanochtend op de radio hoorde dat het vandaag Blue Monday was, dacht ik gelijk: nou, dat geldt in ieder geval niet voor mij!! 💪

Voor diegenen die het compleet gemist hebben: Blue Monday is de naam gegeven aan de datum voor de meest deprimerende dag van het jaar. En dit jaar is dat dus op maandag 20 januari. Gisteren was het ‘Sjaak Afhaakdag’, de dag dat de meeste mensen stoppen met hun goeie voornemens.

Die van mij zijn zeker nog aanwezig en er waren deze week twee leuke fietsgerelateerde dingen die me nu nog steeds positieve energie geven (en ook de komende maanden nog zullen blijven geven):

De eerste gaat over de aanschaf van een Tacx (als je nu denkt: ‘Een wat?’ dan volgt hier gelijk de uitleg: een Tacx is een fietstrainer die wielrenners vooral gebruiken om tijdens de wintermaanden binnen te fietsen).
Kijk, ik kan echt wel tegen een spatje regen of de kou, maar aangezien de avonden nog steeds erg donker zijn is het toch wel handig om ‘in het licht’ te rijden.
Uiteindelijk vond ik op marktplaats een mooie Tacx, zelfs inclusief een goed onderhouden racefiets! Beide waren wel wat ‘op leeftijd’, maar voor dit doel doen ze het echt keigoed!
Nog een prachtig verhaal erbij: deze fiets heeft de Alpe d’Huez ook gezien én ervaren. In 2010 heeft de vorige eigenaar meegedaan aan de Alpe d’huZes!!
Trouwens mijn reactie nadat ik voor de eerste keer binnen had gefietst: “Toch bijzonder hoor: anderhalf uur fietsen en geen enkele centimeter vooruit komen!” 😉

15. Tacx

En als tweede energiebooster: gisteren heb ik samen met Marcel en zijn schoonbroer de Gulberg verkend. Ja, we hebben zowaar een ‘berg’ in de buurt! Net buiten Geldrop ligt ie. Het hoogste punt is 60 meter boven NAP, dit is het hoogste punt van de hele provincie Noord-Brabant! Niet voor niets wordt de Gulberg dan ook ‘het Dak van Brabant’ genoemd!
Het is natuurlijk op geen enkele manier te vergelijken met de berg die we in juni gaan beklimmen, maar hoe handig is het om een heuveltje in je achtertuin te hebben waar we de komende maanden onze benen kunnen gaan trainen!

15. Gulberg

Tot slot: mocht het je in tegenstelling tot ondergetekende vandaag toch niet helemaal hebben meegezeten: Blue Monday is bijna voorbij! Houd vol, houd vol, op naar een nieuwe dag! 😁

15. No Blue Monday for me

1. Sebastiaan:
    20 januari 2020
    Haha dat zadel is ook al aardig ingereden zo te zien 😁
  2. Peter:
    20 januari 2020
    Dat dacht ik in eerste instantie ook toen ik de marktplaats foto’s bekeek, maar het is een houtkleurig zadel, en nog helemaal heel/netjes. 😂
  3. Marcel:
    Topper ‼️
    Goed blijven trainen en jij vliegt die berg op 🚵🏼‍♂️💪🏻
  4. Willem:
    21 januari 2020
    Als je hem aan de voorkant op een klosje zet, zou je dan ook zwaarder fietsen?
  5. Peter:
    22 januari 2020
    Ja, wie weet. Maar bij de Tacx kun je de weerstand met 8 standen verzwaren, en dat is al zwaar genoeg. 😂