157. Waar is toch die mol?
Al heel wat jaren zitten we in januari met z’n allen op de bank gereed voor het spelprogramma ‘Wie is de Mol?’. Nu kun je tijdens de afleveringen niet echt afleiden wie nu eigenlijk de mol is, maar het is gewoon leuk om met het gezin gezamenlijk voor de buis te zitten, al is het maar voor de mooie plaatjes van het land waar ze zich dat seizoen bevinden.
Maar na een tip van de buurvrouw een paar jaar geleden switchen we na de Nederlandse finale direct door naar de Belgische televisie, want ook hier wordt het spel ‘De Mol’ gespeeld.
En eigenlijk vinden wij de versie van onze zuiderburen nog veel plezanter. De opdrachten zijn leuker, origineler en uitdagender. Er zijn geen BN'ers met ego's, maar gewoon lekker onbekende Vlamingen. De presentator is geweldig om naar te kijken en te luisteren. En boven dit alles: de Vlaamse woorden en uitdrukkingen zijn hilarisch. En met de ondertiteling erbij wordt het alleen nog maar amusanter!! 😁
Dit weekend waren Lars en ik in het kader van onze jaarlijkse '1 ouder 1 kind weekendjes' een paar dagen weg. En tsja, waar kun je dan met bovenstaand verhaal in je achterhoofd beter zijn dan in het plaatsje Mol!
Nadat we vrijdag neergestreken waren in dit Belgische dorp hebben we nog even rondgelopen, maar jammer genoeg was de Mol al weg. 🤣
De volgende ochtend hebben we eerst genoten van een heerlijk uitgebreid ontbijtbuffet. Dit deed me ook gelijk weer denken aan het veel te grote ontbijt dat Marcel en ik de laatste dag van ons Monopoly avontuur vorig jaar hebben genuttigd. 😊
Met ons buikje meer dan vol zijn we vervolgens naar ’t Plezantste land van België gereden, oftewel attractiepark Bobbejaanland. Wat hebben we ons daar geweldig vermaakt! Ik voelde me af en toe zo vrij als een vogel! 😂
Maar is er dan dit weekend ook nog gefietst?
Jazeker!! In tegenstelling tot ons vorig weekendje samen hadden we deze keer niet onze eigen fietsen meegenomen, maar stonden er fietsen van het hotel voor ons klaar. Met een mooie fietsroute in de hand gingen we vanochtend op pad.
Halverwege hebben we nog een rondje rond de boomtoppen gefietst. Via een cirkelvormige fietsbrug kwam je op de hoogte van de boomkruinen terecht:
En als ‘tussendoortje’ hebben we na een kilometer of 45 nog een aantal uur in het water doorgebracht. Waar we dan tegelijkertijd ook nog maar even tijd gemaakt hebben om een ijsje meester te maken. 😋
Na dit geslaagde weekend kwamen we zojuist tot de conclusie dat, tezamen met het elke keer hard naar een attractie lopen gisteren, we dit weekend toch eigenlijk wel een soort van triatlon hebben volbracht! 💪 😉
Foto’s
4 Reacties
-
Marcel:26 mei 2024Wat een gaaf weekend. Cool zo hoog met de fiets bij de boomtoppen! Samen weer leuke herinneringen gemaakt 👍🥳😃
-
Peter:26 mei 2024Jazeker!! En binnenkort stappen wij ook weer op de fiets. 😁😁
-
Jan-Willem:26 mei 2024Ik had je eerder onder de grond veewacht in/als mol?
-
Peter:26 mei 2024😂😂 Ha, ha, in dit gebied komt de vliegende Mol erg vaak voor 🤪

