23. Nieuw fietspad

20 april 2020 - Geldrop, Nederland

Mijn laatste verhaal sloot ik af met ‘... en andere ontwikkelingen. Maar daarover later meer…’.

Nou, dat moment is nu aangebroken! 😉

Hier in de buurt wordt een nieuw fietspad aangelegd. Begin juni is de officiële opening. En nu had men bedacht om een soort van wedstrijd uit te schrijven: in plaats van dat een of andere hotemetoot dan het lintje mag doorknippen en als eerste het fietspad mag betreden kon je je op internet inschrijven en via verschillende ronden zou je gekozen kunnen worden.

23. Fietspad

En zo geschiedde: begin februari heb ik me ingeschreven. Een paar weken later was de sluitingsdatum en bleken er op dat moment meer dan 100 geïnteresseerden te zijn die graag als eerste op het nieuwe fietspad wilden gaan fietsen! Ok, dit werd dus nog wel een hele uitdaging om uiteindelijk als winnaar uit de bus te komen.

De dingen die ik allemaal op het inschrijfformulier had geschreven voldeden aan de eisen, want ronde 1 kwam ik door. Mooi, de eerste stap was gezet!

De tweede ronde vond in de eerste week van maart plaats op locatie. Vragen als ‘Wat had ik tot nu toe allemaal gedaan?’ en ‘Waarom moesten ze nu juist mij hiervoor kiezen?’ werden gesteld. Met een goed gevoel ging ik daar uiteindelijk weg.

En dat vond de organisatie blijkbaar ook, want ik kreeg een paar weken later te horen dat ik naar de 3e ronde mocht! Normaliter zou ik al eerder iets te horen hebben gekregen, maar corona had in de tussentijd zijn intrede gedaan, en daardoor was in het selectieproces enige vertraging ontstaan. En de gesprekken zouden verder via telefoon of Skype gaan. En daar zat ik dan aan het bureau van Stan. Een bijzondere ervaring om op zijn kamer een presentatie te geven over een opdracht die ik twee dagen ervoor via mail had ontvangen.

De periode daarna volgde nog een aantal gesprekken over en weer en uiteindelijk kwam vorige week het verlossende woord: ik was de winnaar!!!! Ik was echt superblij met dit leuke nieuws in deze gekke tijd!

Al is het nu natuurlijk nog wel de vraag of ik begin juni daadwerkelijk het fietspad op mag of dat het een virtuele opening vanaf mijn Taxx wordt... 😉

23. Winnaar

Goed, nu zul je misschien denken: ok, leuk verhaal, maar waar gaat dit nu eigenlijk écht over?

Het antwoord is: ik fiets vanaf juni niet meer naar het station in Eindhoven om met de trein naar de Rabo in Utrecht te gaan, maar via een ander (voor mij nieuw) fietspad zal ik dan terecht komen bij ASML in Veldhoven!

23. ASML

Het is tijd om een nieuwe weg in te slaan. In mijn ‘lekke band’ verhaal van afgelopen december had ik er al over geschreven: Kom maar op met die nieuwe onbekende weg!

Conclusie: begin juni is het niet de Alpe d’HuZes maar een andere uitdaging!

En hoe ik dan ingewerkt zal worden: daar op de campus of op de kamer van Stan via Skype: dat zien we dan wel weer. Ik heb er hoe dan ook echt super zin in!

1. Willem:
    20 april 2020
    Helemaal te gek en ik moet eerlijk zeggen, die beoordelingscommissie/ selectiegroep heeft wel verstand van zaken. Een betere kandidaat is er niet qua doorzetten en motivatie en opkrabbelen. We zijn beretrots Peter. En proficiat met die nieuwe baan, ASML heeft geboft.
  2. Peter:
    20 april 2020
    Dank je wel voor deze mooie woorden! Ik ga er bijna van blozen! 😊😁
  3. Marita:
    20 april 2020
    Super goed van je broer !! Hoorde het van mike, ben heel blij voor je en veel succes met je nieuwe baan en veel veilig km over het nieuwe fietspad 😉
  4. Peter:
    Dank je wel!!
    Gisteravond al de fietsroute naar ASML verkend, dus ik weet wat me te wachten staat!! 😉
  5. Frank:
    20 april 2020
    Gefeliciteerd Peter met je nieuwe uitdaging bij ASML. Hopelijk in juni over het nieuwe fietspad naar je nieuwe werk.
  6. Peter:
    Dank je wel!!
    Heb gisteren al de fietsroute verkend. En die 12 km gaan wel goed komen. 😉💪
  7. Marcel:
    20 april 2020
    Nogmaals gefeliciteerd met je nieuwe baan/uitdaging‼️
    Het fietspad vanavond met je mogen fietsen en wat is het een mooie route.
    Van die kilometers ga jij vast en zeker nog veel genieten 🚴🏻‍♂️😃
  8. Rianne:
    20 april 2020
    Super! Van harte gefeliciteerd met je nieuwe baan!
  9. Peter:
    Thanks!!!
    Kan ik een deel met Timon meefietsen! 😂
  10. M.:
    20 april 2020
    hartelijk gefeliciteerd en veel geluk met je nieuwe baan
  11. Peter:
    Dank jullie wel! Heb er echt super zin in! 💪
  12. Rene Rijnhout:
    21 april 2020
    Gefeliciteerd Peter met je nieuwe uitdaging!! Maak er een mooie uitdaging van en veel gezonde km’ers over dat fietspad van je 😉
  13. Peter:
    Thanks!!!
    Ja, dat zijn als het goed is rond de 85-90 kilometertjes per week. Toch beter dan stil in de trein zitten. 😁
  14. Rinus Dieleman:
    21 april 2020
    Proficiat met je nieuwe baan(had ik al gezegd natuurlijk).Dan ben je toch nog een belangrijke hotemetoot als je een fietspad mag openen.😉😁
  15. Peter:
    21 april 2020
    Ha, ha, ja, voelt eigenlijk best wel goed. 😂