25. Verandering der seizoenen

11 mei 2020 - Geldrop, Nederland

Deze week ‘vertoef’ ik op dezelfde plek als afgelopen december: vakantiepark ‘t Wolfsven. Gekscherend noemen we het wel eens ons ‘buitenverblijf’: het is slechts een paar kilometer buiten Geldrop, maar je waant je in een compleet andere wereld. Hét bewijs dat je niet altijd ver hoeft te reizen om in een andere entourage terecht te komen. Het mooie is verder ook wat de seizoenswisselingen met je beleving doen als je hier rondwandelt: in de winter was alle activiteit gestaakt. De temperatuur was laag. De bomen, planten en dieren hielden hun winterrust. Toen was alles 'stil'. Maar nu ervaren je zintuigen gelijk alle veranderingen: de warme zonnestralen op je gezicht, de geur van de naaldbomen, de groene kleuren van de bladeren, de vogels die fluiten, etc, etc. Dagelijks loop ik hier meerdere rondjes en geniet dan volop van al deze waarnemingen!

Om bovenstaande woorden nog met beelden te ondersteunen: ik heb de foto’s van afgelopen december erbij gepakt en op dezelfde plekken wederom een foto gemaakt: kijk, vergelijk en geniet!

25. Splitsing 25. Uitzicht 125. Uitzicht 225. Uitzicht 3

25. Wandelpad 125. Wandelpad 225. Bos

Trouwens, of ik hier helemaal alleen ben? Nee hoor, af en toe krijg ik wel eens bezoek: 😉

25. Bezoek 1 25. Bezoek 2 25. Bezoek 3

En, oh ja, waarom ik hier eigenlijk ben? Deze keer niet vanwege een ‘lekke band’, maar vanwege een andere reden: anderhalve week geleden had ik mijn laatste werkdag bij de Rabo. Van een ‘normaal’ afscheid was er door de corona crisis even geen sprake. Normaliter zeg je voor de laatste keer gedag tegen je collega’s, kijk je nog eenmaal rond op de afdeling, zwaai je naar de koffieautomaat, ga je voor de laatste keer met de lift naar beneden, door de poortjes en kijk je al lopend richting het NS station nog 1 keer achterom. Maar helaas, nu even niet! Een ‘fysiek’ afscheid zal nog wel een keertje komen (desnoods in 2021 😁), maar het voelde wel raar allemaal. Ik merkte ook dat het in mijn hoofd nog niet echt afgesloten raakte. En juist daarom was het goed om even weg te gaan en te ont-'Rabo'-en: 11,5 jaar Rabobank verwerken, de knop om, genieten van de rust en omgeving en energie opdoen voor mijn nieuwe uitdaging.

Tot slot, in plaats van de december kerstwensen en bijbehorende sokken deze keer als laatste een foto van een glazen pot met de tekst:
’T ZIT D’ROP!
Vorige week kreeg ik van twee zeer gewaardeerde collega's een pakketje thuisgestuurd met daarin heul veul Engelse drop. Ik weet niet zeker of ze het wisten maar deze lekkernij staat toch wel erg hoog op mijn favoriete snoepgoedlijstje! Ik ben dan ook al voorbij de helft… 😊

25. 't Zit d'rop

1. Marita:
    11 mei 2020
    Lekker genieten daar en op naar je nieuwe baan 🥳🥳
  2. Marcel:
    11 mei 2020
    Geniet ervan!!
  3. Rinus Dieleman:
    12 mei 2020
    Ja,de Nederlandse natuur wordt vaak ondergewaardeerd,hoe mooi is ons landje.
    Veel succes alvast in je nieuwe baan