69. Tandenwissel

21 maart 2022 - Geldrop, Nederland

Een beetje gekke titel, dat geef ik toe, maar even geduld, het wordt zo duidelijk. πŸ˜‰

Begin vorig jaar heb ik mijn verstandskies laten trekken. Toen was het: tand eruit en er niks voor terug. Vorige week vond er echter een β€˜tandenwissel’ plaats. Bij de tandarts heb ik een tand laten verwijderen en bij de fietsenmaker heb ik nieuwe tandwielen laten toevoegen aan mijn fiets! πŸ˜‚

69. Tandwielen

Tijdens het fietsen in de heuvels wilde ik bij het klimmen steeds terugschakelen naar een lichtere versnelling, maar die was er maar niet, hoe intens ik ook naar beneden keek, hopend dat er stiekem toch nog ergens een vrij tandwiel tevoorschijn zou komen. Β

Vandaag was de test of de nieuwe tandwielen ook daadwerkelijk het gewenste effect zou hebben: in alle vroegte ben ik naar Limburg gereden en mijn gebruikelijke rondje gefietst. En ik moet zeggen: ik was dan wel niet sneller terug bij de auto in vergelijking met vorige ritjes, maar ik had wel het gevoel dat ik minder energie nodig had om die heuveltjes op te gaan.

Al met al reed ik vanmiddag zeer positief gestemd terug naar huis. Een mooie nieuwe stap richting 2 juni!

1. Marcel:
    21 maart 2022
    Fijn dat de extra tandwielen je een beter gevoel geven πŸ‘ŒπŸ» fietst vast prettiger ja πŸ’ͺ🏻
  2. Peter:
    21 maart 2022
    Ja, kan ik jullie nu tenminste ook bijhouden. 😊
  3. Marcel:
    21 maart 2022
    Als jij de 4de keer omhoog rijd en ik voor de 2x omhoog probeer te komen zeker πŸ€”πŸ₯³
    Er staat geen maat op jou hoor πŸ’ͺ🏻
  4. Peter:
    Ha, ha, het antwoord hierop weten we over iets meer dan 2 maanden. πŸ˜‰
  5. Annemarie:
    21 maart 2022
    Fijn dat t aan je verwachtingen voldoet! Bas gaat vrijdag naar de kapper in de hoop dat hij daardoor nog sneller gaat fietsen πŸ˜‰ Zonder gekheid, wel weer serieus flink in training πŸ’ͺπŸ’ͺ
  6. Peter:
    21 maart 2022
    Ha, ha, alle beetjes helpen zou ik zeggen. 😁
  7. Jan-Willem:
    22 maart 2022
    En goed nieuws: nog meer tanden aanwezig om goed "op je tanden te bijten" als je naar boven fietst πŸ˜‹πŸš΄β€β™€οΈπŸ™ƒ
  8. Peter:
    22 maart 2022
    Ha, ha, zo had ik het nog niet bekeken. Als het maar niet 'je tanden op stuk te bijten' is. 🀣
  9. Willem:
    25 maart 2022
    Een tandje extra om een tandje terug te kunnen. Volgens mij begrijp ik het nog net…
    Het wordt serieus nu…. Heerlijk dat het concreet wordt.
  10. Peter:
    25 maart 2022
    Ja, het komt steeds dichterbij. De voorbereidingen zijn in volle gang. En zoals jij ook wel weet: dat is niet alleen het fysieke gedeelte (in ons geval fietsen, bij jou wandelen). Er komt nog veel meer bij kijken.
  11. Willem:
    25 maart 2022
    Gaan de gezinnen mee naar Frankrijk om te supporteren?
  12. Peter:
    25 maart 2022
    Zouden ze wel willen, maar dat is praktisch helaas even niet haalbaar. School etc. En dan moeten ze wel heeeeeel lang wachten op die berg voordat ze papa een keertje voorbij zien zwoegen. πŸ˜