78. Hobbel uit onverwachte hoek

21 mei 2022 - Geldrop, Nederland

Je zou het bijna vergeten zijn, maar corona is er nog. En daar zijn we vanochtend achter gekomen…

Caroline had sinds donderdag last van hoofdpijn en gisteren kwam daar keelpijn bij. Dus vanochtend toch maar even een test gedaan. Na het zien van het streepje bij de ‘T’ ging ook bij de andere gezinsleden een stokje in de neus. En ja hoor: er was nog iemand die prijs had! Naast vrouwlief was het ook bij Lars raak (al heeft hij er gelukkig tot nu toe geen enkele last van. Laten we hopen dat dit zo blijft).
Hij heeft deze dag in ieder geval wel al mooi vastgelegd:
78. Corona

Niet om egoïstisch te klinken, maar ik heb het dus gelukkig niet. En toen realiseerde ik me: waar je twee jaar lang te horen krijgt dat de Alpe d’HuZes niet door gaat vanwege corona, kan het natuurlijk ook op kleinschaliger niveau: het had zomaar kunnen gebeuren dat ikzelf niet naar de Alpe d'HuZes kon gaan vanwege corona… Ik zal eerlijk toegeven dat ik de afgelopen tijd bij deze mogelijkheid niet echt meer stil had gestaan. En dat is aan de andere kant maar goed ook, want dan kun je nog wel meer doemscenario’s bedenken.

Zaak is om er nu voor te zorgen dat ik ook niet ziek word.

Ik moest trouwens vanochtend wel gelijk aan één van de reacties op mijn verhaal eind april denken: ‘En weet je wat het gekke is? Tot begin juni gaat er waarschijnlijk nog wel iets gebeuren dat niet gepland is.
Nou, dat klopt dus helemaal! 😉

Komende week zal er anders uit gaan zien dan gehoopt. De focus kan nu niet voor de volle 100% op Frankrijk liggen. Vanochtend was het uiteraard even balen, maar op dit moment overheerst het gevoel: ‘Schouders eronder, deze laatste hobbel nemen we ook nog wel’. Maar wat mij betreft, mag dit dan ook wel gelijk de laatste hobbel zijn. 😄

1. Marcel:
    21 mei 2022
    Haha, de laatste hobbel voor de grote HOBBEL inderdaad
    Misschien juist wel even de "afleiding" voordat je moet vertrekken en je je aandacht op iets anders "moet" richten.
    Als we jullie ergens mee kunnen helpen, geef het dan hé!
  2. Peter:
    21 mei 2022
    Ja, zo kun je het ook bekijken! 😃 Deze week goed doorkomen en dan zitten we volgende week zaterdag samen in de auto richting het zuiden! 💪
    Dank voor het aanbod!
  3. Marijke:
    21 mei 2022
    Peter, goed voor Caroline zorgen. Dan is die, hoop ik, weer gauw op de been. Dan komt het daarna met jou ook wel weer goed.
  4. Peter:
    21 mei 2022
    Ga ik doen, ga ik doen. Je kent me toch! 😆😆
  5. Willem:
    21 mei 2022
    Beterschap en ik hoop dat het meevalt voor Caroline en Lars.

Dat zou wat zijn Peter. Na al dat voorbereiden en wachten.
    Ik ben idd eens dat je goed moet zorgen maar ook voor jezelf.
  6. Peter:
    21 mei 2022
    Deze week hier thuis zorgen en vanaf volgende week zaterdag is het voor mij. 😉

P.S. gefeliciteerd met jullie feest vandaag!! 😃
  7. Rinus Dieleman:
    22 mei 2022
    Hopelijk kom je er niet achteraan,net als bij ons
  8. Peter:
    22 mei 2022
    Nee, ik hoop het ook inderdaad. Dat zou wel een hele domper zijn. ☹️
  9. Jan-Willem:
    22 mei 2022
    De lotto getallen voor week 34: 3, 7, 21, 22, 31, 34, 40 en het reservegetal 6...
    Zonder gekheid hopelijk iedereen snel weer fit, en kan je met een gerust komende zaterdag ri Frankrijk vertrekken. Tot dan aub goed je rust pakken waar je kan. Dat is belangrijker dan nog heel veel km fietsen.
  10. Peter:
    22 mei 2022
    Jaaaaaaa, dit zijn onze nummers!!! Ik kan alleen het papiertje niet meer vinden! 🙈🤣
    Woensdag nog 1 keertje fietsen en de rest van de tijd zorgen voor iedereen, werken en inpakken. Komt goed, komt goed....