77. Statistiekjes

18 mei 2022 - Geldrop, Nederland

In mijn eerste verhaal op 7 augustus 2019 schreef ik het volgende: ’Hoe komen deze verhalen er dan uit te zien, met welke frequentie krijgen jullie iets te horen, worden het verslagen met alleen maar aantal kilometers, rondetijden, gemiddelde hartslagen en nog veel meer van deze statistieken?
Mijn antwoord hierop was destijds: ‘Ik zou het op dit moment echt nog niet weten. Het laatste ben ik in ieder geval niet van plan, maar ik ben niet voor niks een data persoon dus ik zal af en toe toch wel iets van getalletjes de wereld in slingeren. Want ja, hoe krijgen jullie anders mee of ik al progressie heb geboekt?

Tot nu toe ben ik redelijk summier geweest met het schrijven van ‘kilometer’-verslagen. Maar nu het einde van deze wel heeeeel erg lange trainingsperiode nadert wil ik jullie toch het volgende niet onthouden. 😉

Dit is mijn 77e verhaal. En tot nu toe kwamen hier 636 lieve, grappige, bemoedigende en doeltreffende reacties op. Dit laatste aantal is eigenlijk nog hoger want ook via andere kanalen kwamen reacties bij mij binnen.

Maar bovenstaande gaat over het schrijverswerk, voor het fietsen zelf ben ik in mei 2019 begonnen met het bijhouden van mijn fietsritten. Sindsdien ben ik 293 keer op de racefiets gestapt, waarvan 91 keer in de buitenlucht en de rest binnen met een Netflix serie voor mijn neus. 😁
Totaal hebben we het hier over ruim 11.000 kilometers in 449 uur (reken, reken: bijna 19 volle dagen!). Ja, er is in ieder geval genoeg zitvlees gecreëerd om lang op de fiets te vertoeven. En dat ‘vlees’ heb ik ook wel nodig, want zoals mijn dochter regelmatig zegt: hoe kun je nou lekker zitten op zo’n zadel! 😂
En waar het bij de Alpe d’HuZes eigenlijk om draait: het aantal hoogtemeters! Daar heb ik er in die drie jaar 38.000 van versleten. Zou het genoeg zijn voor 2 juni???

Tot slot heb ik mijn afgelegde kilometers in een mooi grafiekje neergezet. Zoals je ziet: een duidelijke relatie met de gebeurtenissen van de afgelopen 3 jaar! 😊

77. Afstand per maand

1. Marcel:
    18 mei 2022
    Mooie gegevens, zoveel red ik niet....
  2. Peter:
    18 mei 2022
    Maar bij het aantal zwemkilometers lig jij mijlenver voor. In een subtropisch zwemparadijs leg je niet zo heel veel meter af.🤣
  3. Piet Sleegers:
    18 mei 2022
    Whahahaa, zitvlees!! Eelt op de billen en derde bal. Daarnaast ook eelt op de handen van het vele schrijven.
    Het resulteert in een meermalen bedwongen Alpe dHuzes en daarna een bundel van al je verhalen over de aanleiding, aanloop en afronding van de zelf opgelegde opdracht.
    Hoe mooi moet dat wel niet zijn?
    Let op! Het komt eraan!!

Succes met de laatste puntjes op de i.
  4. Peter:
    18 mei 2022
    Dank je Piet! Ja, wie weet komt het er ooit van om mijn verhalen te bundelen. En dan ben jij één van de eerste kopers, toch? 😁
  5. Michel:
    19 mei 2022
    Na al die kilometers op de Tacx heb je vast ook wat goede kijktips voorr Netflix verzameld 😀
  6. Peter:
    19 mei 2022
    Ha, ha, sommige series zijn alweer van Netflix verdwenen. Zo lang ben ik al aan het trainen. 😂