76. Groen licht

14 mei 2022 - Geldrop, Nederland

Gisteren naar de fysio geweest voor mijn wekelijks ‘onderhoud’. En dan bedoel ik niet alleen op lichamelijk vlak, maar tijdens dit half uurtje worden ook al mijn fietsvragen ‘behandeld’. Deze keer hebben we gesproken over de resterende weken: wat zal ik nog wel doen, wat niet meer, wat heeft nog zin, en wat heeft geen enkele toegevoegde waarde meer.

Eind april hadden we de nog beschikbare weekenden in mei geteld en we kwamen destijds tot de conclusie dat 3 van deze 4 weekenden naar Limburg of de Ardennen een mooi streven zou zijn, naast de twee keer per week thuisfietsen. De afgelopen twee weekenden ben ik naar het Limburgse land gegaan en dit weekend wilde ik eigenlijk nog wel graag een keer naar de Ardennen. Dus gisteren heb ik heel lief aan de fysio gevraagd of dit misschien wellicht mogelijkerwijs deze zondag zou mogen……. alsjeblieeeeeft. 😂

En ja hoor: ik kreeg groen licht!
76. Groen licht

Maar hij voegde er wel gelijk aan toe dat het dan niet de bedoeling was dat ik volgende week zondag nog een keer naar België zou afreizen. Nou, dat zullen we komende vrijdag wel eens bespreken. 😉
Nee, zonder dollen: als hij had gezegd dat het in dit stadium niet verstandig zou zijn om naar de Ardennen te gaan dan had ik daar zeker naar geluisterd.

Maar voor nu: Ardennen, here we come!

En ach, mocht het morgen toch niet gaan zoals ik het op dit moment voor ogen heb….. hoe zeggen ze dat ook alweer: ‘Een slechte generale belooft een goede première!’.
Maar ja, wat als de generale toch ook best wel goed gaat? Nou, dan wordt de première gewoon een knaller! 😁

Hoe dan ook, wat het ook gaat worden: ‘Na inspanning volgt ontspanning’. Oftewel: zondag flink op de pedalen, maandag een dagje in de sauna! En zo is de gewenste verdeling van ‘actief - rust’ toch eindelijk daar!

1. Marcel:
    14 mei 2022
    Vooral heel veel plezier toegewenst in de Ardennnen. Uiteraard ook succes maar vergeet ook niet te genieten 👍🏻😎🚵‍♂️
  2. Peter:
    14 mei 2022
    Ga ik zeker doen. En gezien de weersverwachting deze keer geen sneeuwbui denk ik. 😂
  3. Marcel:
    14 mei 2022
    Dit keer zonnebrand smeren inderdaad
  4. Peter:
    14 mei 2022
    Krijg ik van die mooie bruin-witte fietsers armen. 😁
  5. Harm:
    14 mei 2022
    Veel plezier en succes Peter! Ik kan me mijn generale nog goed voor de geest halen. In de Duitse eiffel bakte ik er helemaal niks van... in Frankrijk kwam het allemaal goed!
  6. Peter:
    15 mei 2022
    Ha, ha, nou, ik heb in ieder geval een goede generale gehad vandaag. Ben er moe van 🤣
    Maar wat ik ook schreef in mijn verhaal: een goede generale belooft een super première! 🙂
  7. Herbert:
    16 mei 2022
    Veel plezier gewenst Peter!
  8. Peter:
    Dank je! En dan bedoel je denk voor over 2 weken! 😂
  9. Herbert:
    16 mei 2022
    Alles heeft z'n plek en z'n tijd, eerst heel veel plezier in de Ardennen gewenst Peter! Daarna komt de rest 😊👍
  10. Peter:
    16 mei 2022
    Ha, ha, daar kan ik je al over vertellen: gisteren iets meer als 7 uur op de fiets gezeten met als resultaat 3.500 hoogtemeters!! Het was een goede generale. 💪💪💪
  11. Leoni:
    17 mei 2022
    De laatste fietsloodjes, zet 'm op!
  12. Peter:
    17 mei 2022