75. Het is bijna zover

10 mei 2022 - Geldrop, Nederland

Het begint dichterbij te komen. De spanning stijgt…

Ik heb mezelf weer opgepakt, de vakantie heeft me goed gedaan. Ik heb er weer plezier in.

Begin 2018 ben ik begonnen aan dit ‘avontuur’. Want zo kan je het onderhand wel noemen. Wat in eerste instantie begon als ‘Een fietstocht voor een goed doel’ is na 4 jaar uitgemond in een langlopende reis met onderweg heel veel gebeurtenissen verschillend in omvang, intensiteit, nasleep, etc, etc.

De mensen die mij kennen weten dat de voorbereidingen al een tijdje in volle gang zijn. Het is niet alleen efkes op je fiets springen en die berg opklauteren. Er komt zoveel meer bij kijken.

Trouwens…… nu ik dit zo opschrijf: dat eerste zou ook een keuze kunnen zijn: ‘Pak de dag voor vertrek je tas in, pomp je bandjes efkes op en je ziet wel hoe het op de fietsdag zelf verloopt’. Is in ieder geval een stuk relaxter. 😁

Maar zo zit ik toch niet helemaal in elkaar. Mijn doel was/is om op de Alpe d’HuZes dag alles uit mezelf te halen met het idee in mijn achterhoofd dat ik er in de tijd ervoor alles aan heb gedaan om een mooie prestatie neer te zetten. En ja, de laatste jaren zijn er toch wel wat tegenslagen voorbij gekomen (deels door mijn eigen levenswijze, deels door wat me overkomen is), maar als ik het zelf mag zeggen ben ik in al die jaren blijven doorzetten, al ging dat niet altijd even soepel, zeg maar: er zijn ook wel diepe dalen geweest.

75. Doorzettingsvermogen 175. Doorzettingsvermogen 2

Ik klim de komende tijd nog een paar keer op de fiets en dan …

1. Marcel:
    10 mei 2022
    Vooral veel plezier hebben, nu nog trainen en de dag zelf je best doen en genieten..
    Tenminste, dat is mijn insteek (denk ik)
  2. Peter:
    10 mei 2022
    Inderdaad!! Het besef begint bij me te komen dat het dit jaar dan toch echt gaat gebeuren...
  3. John Smulders:
    Wat een bijzonder traject Peter. Ook voor jou geldt: opgeven is geen optie!
  4. Peter:
    10 mei 2022
    Ja, inderdaad. Zo voelt het onderhand wel.
  5. Piet Sleegers:
    Het gaat gebeuren!!!!
    Vergeet vooral niet om, voordat je die toren gaat beklimmen, even lekker rustig te poepen!!! Het scheelt gewicht en voorkomt problemen onderweg!
    En dat " rustig " is om aambeien te voorkomen!! Want als je die hebt schijnt dat fietsen daardoor als minder prettig ervaren wordt!
  6. Peter:
    10 mei 2022
    Ha, ha, het lijkt alsof je er ervaring mee hebt... 🙈😅
    Ik heb in mijn fietsschema ook tijd tussen elke klim ingeruimd om even op te frissen in ons appartement en daar staat een bezoekje aan de kleine ruimte ook bij. 😂
  7. Piet Sleegers:
    Zie je wel!
    Je bent een man van de details!
    Ennuh, ik heb er gelukkig geen ervaring mee! Whahahaa...
  8. Peter:
    10 mei 2022
    It's all in the details.
    En meer zeg ik er nu niet over. 😅
  9. Cindy:
    11 mei 2022
    Zet 'm op Peter, het gat nu echt gebeuren! Ik blijf je volgen. Succes met de laatste voorbereidingen!
  10. Peter:
    Dank je wel! Ik moet toegeven dat het nog niet helemaal bij mij geland is dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren. Twee jaar lang heb ik gehoord wel, niet, wel, niet, ... Maar reacties zoals die van jou doet me het wel steeds meer beseffen....
  11. Leonie Brok-Elfering:
    Blij voor jou!
  12. Peter:
    Dank je! We komen dichterbij en dichterbij. 🙂
  13. Rinus Dieleman:
    11 mei 2022
    Meer kun je niet doen ,toch?
  14. Peter:
    Na 2 juni kan ik beoordelen of alle tijd, energie, keuzes en opofferingen van de afgelopen 4 jaar ook de moeite waard zijn geweest. Wat betreft het hoofddoel (zoveel mogelijk geld ophalen): daar weet ik het antwoord al op!! Dat is een meer dan duidelijke JA! 💪