86. Ben je er klaar voor?

1 juni 2022 - Le Bourg-d'Oisans, Frankrijk

In verhaal 73 schreef ik over een vriend die de Vrijthof-Vrijthof Bike Challenge had gefietst. De dag ervoor wenste ik hem veel succes en vroeg of hij er klaar voor was. Zijn antwoord destijds: ‘Hey Peter, ik ben er inderdaad klaar voor! Althans fysiek en mentaal, nu alleen nog zorgen dat ik alle goede spullen klaar leg voor morgen en me vannacht niet verslaap als de wekker om 4.15 uur gaat 🥳. Heb er wel heeeel veel zin in en het weer beloofd ook goed te worden, dus kom maar op! 🚴‍♂️’.
Destijds sprak ik de hoop uit dat ik deze positieve spirit ook door heel mijn lijf zal gaan voelen de dag voor de Alpe d’HuZes.

Gisteravond kreeg ik trouwens naast een succes wens ook nog een foto doorgestuurd ‘Uit vroeger tijden’. Wat een jong broekie! 😂
86. Uit vroeger tijden

Naast de vele succes wensen heb ik tot nu toe ook vaak ‘En geniet ervan!’ te horen gekregen. Nou, dat doe ik de afgelopen dagen zeker. Het is spannend (en dat vindt mijn lichaam ook 😕), maar de saamhorigheid geeft me kracht!
In het volgende YouTube filmpje wordt op een heel mooie wijze uitgelegd waar de Alpe d’HuZes voor staat: https://www.youtube.com/watch?v=E_F4P6YeeL0

Het is nu echt tijd voor de laatste voorbereidingen.
Op advies van de fysio gaan we straks nog 30 minuten vlak fietsen. Effe de beentjes losgooien. Maar voor de rest van deze dag alles klaar gaan leggen en proberen te rusten.
We weten in ieder geval waar morgenvroeg euh … vannacht de eerste start plaats zal gaan vinden (de wekker gaat om 2:45 uur!):
86. De eerste start
En niet geheel onbelangrijk: de weersverwachting: daar lopen de meningen in de verschillende weerapps helaas nog al over uiteen: van ‘droog en 29 graden in de middag’ tot ‘regen en onweer’. Uiteraard hopen we dat de 1e weerapp gelijk heeft! 😉

Om tot slot terug te komen op de vraag in de titel:

JA, IK BEN ER KLAAR VOOR!!!

1. Marcel:
    Top! Fijn dat je er klaar voor bent 💪🏻🚵‍♂️
  2. Peter:
    1 juni 2022
    Volgens mij jij ook wel!! 💪💪💪💪
  3. Jan-Willem:
    1 juni 2022
    Peter, Marcel, Bas: heel veel succes! Wat het ook wordt, regen, zon, wind of sneeuw. 1x, 3x of 6x die berg op. Het feit dat jullie er zijn en de uitdaging aan gaan is al een top prestatie. Geniet, ervaar en beleef de dag zo goed als mogelijk!!! Succes!!
  4. Peter:
    Merci beaucoup!!!!
    We spraken nog iemand vanmiddag in het centrum en hij gaf aan dat je al die weerapps niet moet geloven... het meest teleurstellende zou voor mij zijn als het vanwege slecht weer je niet verder mag. Fingers crossed!!! 🤞🤞🤞
  5. M.:
    1 juni 2022
    heel veel succes je kan het
    groetjes Gerda en Theo
  6. Peter:
    1 juni 2022
    Dank je wel!!! Ik voel me ook echt gesteund door iedereen die me succes wenst. Het is een indrukwekkende week moet ik zeggen.
  7. Cindy:
    1 juni 2022
    Toy toy toy! We denken aan jullie! Heel veel succes! Geniet ervan, maak mooie herinneringen, dit pakken ze je niet meer af!💪🍀🚴‍♀️☀️🤞
  8. Peter:
    1 juni 2022
    Nee, de dag zelf moet nog beginnen, maar ik heb al een rugzak vol met mooie herinneringen van de afgelopen dagen!!
  9. Cindy:
    1 juni 2022
    Ja, morgen is dé dag, of eigenlijk start die vannacht, maar aangezien ik dan nog slaap, wens ik jullie nu al veel geluk toe 😊
  10. Peter:
    1 juni 2022
    Ja, ik hoop dat als jij wakker wordt ik mijn eerste beklimming er al op heb zitten. 😂