111. Slotakkoord

26 oktober 2022 - Geldrop, Nederland

Heb ik spijt dat ik gegaan ben? Nee, dat zeker niet! Nu kan ik met volle overtuiging zeggen: het was het meer dan waard!

Er is nu ook berusting: meer zat er op die dag gewoon niet in ….… gegeven de omstandigheden! En die laatste toevoeging is een belangrijke! De afgelopen tijd heb ik al die omstandigheden naar boven kunnen halen en op een rijtje kunnen zetten.
Tuurlijk baalde ik: vergelijk het met een sporter die naar de Olympische spelen gaat. Goud is het doel en dan is hij ook teleurgesteld als het uiteindelijk brons wordt. Tenzij …. hij inziet dat op basis van de omstandigheden deze medaille het hoogst haalbare was.

Het is anders gelopen dan ik in eerste instantie voor ogen had. Maar dat weet je pas als je het gedaan hebt. Tijdens het fietsen was ik super gefocust op het halen van de drie / vier beklimmingen. Hierdoor schoot het genieten er op sommige momenten bij in. Het zou mooi zijn als ik dit bij mijn volgend avontuur meer aandacht zou kunnen geven. Al is dit gelijk ook wel makkelijker gezegd dan gedaan, zeker als de helft van de tijd de pijp helemaal leeg is en alles zeer doet. 😊

In juli schreef ik: Het wordt een compleet andere ervaring, het is niet ‘gewoon even een andere berg beklimmen’. Ik had niet kunnen vermoeden dat het dit allemaal bij me teweeg zou brengen. Dit avontuur heeft me zoveel meer gebracht. Als je ziet hoe ik me bij thuiskomst voelde en hoe ik er nu in sta is dat een wereld van verschil. Het vormen van gedachten, een plek geven en uiteindelijk op papier zetten: een proces dat je niet zomaar in 1 week kunt voltooien.

Begin vorige week noemde een collega mij ‘brave’ omdat ik alles zo open en eerlijk vertel en opschrijf. Alle social media staan tegenwoordig vol met alleen maar de ‘succes’-verhalen: kijk mij hoe goed ik ben, kijk mij waar ik op vakantie ben, kijk mij ….  Maar je hoeft je Facebook-smile niet altijd op te zetten! Zeg maar gewoon eens een keer dat je je niet lekker voelt of dat het effe niet gaat in plaats van het sociaal wenselijk antwoord 'Ja, goed hoor'. En als mensen zeggen ‘Niet aanstellen hoor’, laat maar weten dat het voor jou op dat moment wél lastig is. Een ander heeft niet het recht om jouw gevoel te bagatelliseren.

Om mijn Mont Ventoux avontuur nu echt af te sluiten: ondanks alles heb ik het toch maar effe geflikt, ik ben niet gestopt, ik ben doorgegaan! Ik zei precies hetzelfde begin september, maar diep van binnen was die overtuiging en dat gevoel er toen nog niet. Maar nu wel!!!

#trotsopmezelf 💪
111. #Trotsopmezelf

1. Marcel:
    26 oktober 2022
    Je mag zeker trots zijn op jezelf, niet alleen vanwege het fietsen maar ook alles daarna een plekje te geven en te verwoorden.
    Nu nagenieten en genieten :-)
  2. Peter:
    Thanks mate!! 😘
  3. Willem:
    26 oktober 2022
    Dank voor je openheid Peter. Nu de focus weer naar buiten/de anderen leggen. Dat lukt pas goed als zo 'n proces is doorgemaakt en de vrede weer terug is. Proficiat nogmaals.
  4. Peter:
    26 oktober 2022
    Je hebt helemaal gelijk. En Caroline en de kinderen staan vooraan in de rij waar de aandacht naar toe gaat!! 🙂
  5. Annemarie:
    Een mooi slotakkoord Peter 🙂
    Een jaar vol sportieve uitdagingen en ambities. Gaandeweg reflecteren op je ervaringen, erover nadenken en ervan leren. Je hebt ook dat, naast je beklimmingen toch maar mooi geflikt! Heel fijn dat je er nu ook zelf met tevredenheid en trots op terug kan kijken 💪🙂
  6. Peter:
    26 oktober 2022
    Ja, het was een hele mooie levensles. 😊😉
  7. Piet Sleegers:
    28 oktober 2022
    Ik heb genoten van je "reis ". Een reis naar jezelf. Kennismaken met jezelf. Je weet wie je bent en nu ook wat je kunt. Je hebt jezelf ontdekt.
    Iedereen die zijn of haar grenzen wil opzoeken maakt zo'n persoonlijke reis.
    Die reis blijft je voor altijd bij.
    Fantastisch dat je dit hebt willen delen. Respect Peter!
  8. Peter:
    28 oktober 2022
    Dank voor deze mooie woorden Piet!!
    Zowel het Alpe d'HuZes avontuur als die van de Mont Ventoux waren bijzonder en indrukwekkend. Voor beide geldt dat niet het bereiken van de top, maar de reis ernaar toe misschien nog wel het waardevolst was! Iets wat ik van te voren nooit had bedacht.
  9. Cindy:
    29 oktober 2022
    💪👏
  10. Peter:
    29 oktober 2022
    Dank je!! De komende maanden is het op krachten komen. Stapje terug doen, een flinke uitdaging voor me. 🙈😊