116. Het bekendste spel ter wereld

10 februari 2023 - Geldrop, Nederland

Aan welk spel denk je dan?
(en gelijk even voor de duidelijkheid: ik bedoel niet een online spel dat je vanachter je computer, telefoon of tablet speelt, maar gewoon zo’n kartonnen plaat die je plat op de woonkamertafel legt en waar je dan omheen gaat zitten 😉)

Ik ben benieuwd waar jullie aan dachten, maar ik had Monopoly in mijn hoofd, het bordspel dat al heel lang op talloze plekken op deze aardbol wordt gespeeld. Wie heeft het niet gespeeld? De Barteljorisstraat in Haarlem, A-Kerkhof in Groningen en natuurlijk de Kalverstraat in Amsterdam. Noem ze allemaal maar op.
116. Monopoly

Maar wellicht vraag je je nu ook gelijk af: waar wilt Peter heen met het benoemen van dit spel?
Nou, dat is uiteraard niet zonder reden: mijn nieuwe fietsdoel is hieraan gerelateerd! Het wordt deze keer geen berg ergens in Frankrijk, maar ……………. de straten van Monopoly in Nederland!! Ik ben van plan om langs al deze straten te gaan fietsen. En nee, wees niet bevreesd: niet op 1 dag, maar verdeeld over meerdere dagen! 😂

Over het wanneer, waarom, hoe en wat ga ik jullie de komende tijd zeker meer vertellen. Voor nu eindig ik met het volgende: tussen Kerst en Oud&Nieuw ben ik samen met Caroline een paar dagen weggeweest in de buurt van Arnhem. En al shoppend in deze stad heb ik de drie Monopoly straten al gespot: 😊

116. Steenstraat Arnhem  116. Ketelstraat Arnhem  116. Velperplein Arnhem

1. Marcel:
    10 februari 2023
    Wat ontzettend gaaf zeg! Dan weet je alvast waar je heen moet in Arnhem ;-)
    Dat wordt weer trainen de komende tijd dan, maar niet TE TE veel hé!!
  2. Peter:
    Yep, maar alles op een 'normaal' tempo 😂
  3. Marcel:
    10 februari 2023
    Veel trainen met het spelen van Monopoly mag uiteraard zoveel als je wilt :-D
  4. Peter:
    10 februari 2023
    Kom je binnenkort langs voor een potje? 😊😊😊
  5. Marijke:
    10 februari 2023
    Neem de tijd, wanneer je in de mooiste stad van Nederland komt! Die begint met een H en eindigt met een M. Ik zal je wel vertellen waar je alle straten kunt vinden. 😀
  6. Peter:
    HilversuM?? Ha, ha, nee, die staat niet op de kaart 😂 HaarleM dan. 😉😉😉
  7. Marion Kaspers:
    10 februari 2023
    Leuk idee! Succes ermee. Maar euh... wat ga je doen met "Ons Dorp", dat als enige plaats fictief is?
  8. Peter:
    10 februari 2023
    Ha, ha, heeeele goeie! 😄😄 Daar ga je in één van mijn volgende verhalen meer over lezen. 😉
  9. Marita:
    10 februari 2023
    Ons dorp word gewoon naar Zaamslag fietsen peter ☺️, want ja, das ‘ut durp.
  10. Peter:
    10 februari 2023
    Ja, helemaal mee eens!!! 😊 Ligt alleen een 'heel klein beetje' uit de route. Zeker vanuit Groningen gezien. 😂
  11. Marita:
    10 februari 2023
    Uitdaging moeten er zijn in het leven hè 😂
  12. Peter:
    Dat is zeker waar! 😁
  13. Jan-Willem:
    10 februari 2023
    Mens erger je niet... kan je ook spelen zonder speelbord 😂😜 en ik wist helemaal niet dat je met je fiets in madurodam mag fietsen? Succes!!!
  14. Peter:
    10 februari 2023
    Ha, ha, ja, als ik me maar niet erger tijdens het fietsen. 😅
    Ja, ja, Madurodam: je hebt me door.... 😉