134. De pionnen

6 september 2023 - Geldrop, Nederland

Een niet geheel onbelangrijk onderdeel van het Monopoly spel zijn de pionnen. Ik kreeg onlangs de vraag welke pion ik dan zou willen zijn. Tsja…..

Bij de Monopoly versie die wij thuis hebben liggen heb je de keuze uit de volgende items:
134. Pionnen

Laten we ze één voor één langslopen:

• Strijkijzer: hmmm, misschien wel handig om alle wegen glad te strijken
  • De hoge hoed: die past niet echt bij me. Ik doe niet zo uit de hoogte 😄
  • De schoen: zeer bruikbaar als je een stukkie wilt gaan lopen, maar ja, wij zitten voornamelijk op ons (luie) gat op de fiets
  • De vingerhoed: daar kan ik onderweg niet echt heel veel mee vermoed ik
  • Ruiter te paard: is als een ‘wielrenner op zijn racefiets’
  • Hond: in combinatie met fietsen moest ik gelijk denken aan de hond die tijdens mijn beklimming van de Mont Ventoux vorig jaar wel heel dreigend en blaffend naast me kwam lopen om zijn schaapskudde te beschermen…
  • Raceauto: dat laat ik aan Max Verstappen over
  • Kruiwagen: die is wel heeeeeeel erg traag

Conclusie: geef mij maar die ruiter! Al laat ik het steigeren deze keer dan wel even achterwege! 😂

Maar mochten er nog overtuigende redenen zijn waarom ik voor een andere pion moet gaan, dan hoor ik die uiteraard graag! 😉