136. Hoor de wind waait door de bomen

14 september 2023 - Geldrop, Nederland

Naast een lekker temperatuurtje (ergens tussen de 15 en 20 graden) is bij fietsen de windrichting ook van belang: het is je vriend (oftewel: windje in je rug) of je vijand (vol in het gezicht).

Toen ik vorige week de weersverwachting bekeek leek de wind de goede richting op te blazen, maar helaas is dat ook alweer veranderd: zaterdag staat er een noord / noordoosten wind, oftewel precies de kant die wij op moeten… 🙈

Nu zouden we nog kunnen overwegen om het rondje Nederland linksom te doen, en dan wordt Utrecht onze eerste bestemming. Maar op de een of andere manier hebben we de ‘rechtsom’-route al in ons hoofd en willen we daar niet echt meer van afwijken.

Als ik nu de voorspellingen voor volgende week bekijk lijkt de wind ook dan niet echt mee te willen werken, maar ach, dan maar een beetje meer ploeteren! Weet je wat, ik heb nog een betere oplossing: ik ga gewoon achter Marcel’s brede rug fietsen! 😂

En trouwens, we moeten ook niet te veel meewind hebben, want voor je het weet krijg je een
136. Boete voor te snel fietsen  😅

Morgen nog alles ingepakt krijgen en dan wordt het zaterdagochtend: Ketelstraat in Arnhem: here we come! 😊

1. Marcel:
    14 september 2023
    Zaterdag draait de wind gewoon en hebben we hem in onze zij of rug ;-)
    Of we laten zelf een windje om wat harder te fietsen :-)
  2. Peter:
    14 september 2023
    Ha, ha, dat laatste kan natuurlijk ook! 🤣
  3. Marijke:
    14 september 2023
    Ga voor de monopolytour! En van welke kant de wind ook blaast, zorg dat je ervan geniet!
  4. Peter:
    14 september 2023
    Ga ik doen, ga ik doen. We zullen onderweg zeker op plekken komen waar we nog nooit geweest zijn. 😊
  5. Leonie Brok-Elfering:
    15 september 2023
    Vooral veel plezier en een beetje sterkte!
  6. Peter:
    15 september 2023
    Ha, ha, dank je!!! Heb zojuist mijn tassen ingepakt en het past tot nu toe nog 😅 Morgenochtend de laatste spulletjes erin.