138. Nat tot zeer nat

17 september 2023 - Assen, Nederland

Je komt ergens in het donker aan. ’s Ochtends doe je je gordijnen open en dan zie je opeens waar je bent”. Iets soortgelijks hadden wij vanochtend: gisteravond kwamen we in het donker aan bij het hotel. Na een lange fietsdag hadden we geen oog meer voor de omgeving, maar wilden we zo snel mogelijk naar binnen. Wisten wij veel dat er aan de achterkant van het hotel een stadion was gebouwd! We moesten echt keihard lachen toen we vanochtend de hoek omfietsten. 😂138. Hotel Zwolle138. PEC Zwolle stadion
En op de een of andere manier lukte het ons niet om soepel het stadionterrein af te komen, dus we begonnen de dag al met wat extra afgelegde meters, bij ons naderhand bekend als ‘het rondje PEC’. 🙈

Vanwege het late tijdstip hadden we gisteravond besloten om het fotomoment van de tweede straat in Zwolle niet af te raffelen en daarom uit te stellen naar de volgende ochtend. Na de lol op het PEC terrein stonden we dus met veel plezier bij de Brink. 😁
138. Brink

En daarna was het tijd om op weg te gaan naar 'Er gaat niks boven ...'.
Volgens de weersverwachting afgelopen vrijdag zou het ook op zondag de gehele dag mooi weer zijn, maar blijkbaar hadden ze het bij het KNMI toch niet helemaal bij het juiste eind…
138. Regen
De regen vond het leuk om ons te vergezellen op onze tocht, al hadden wij daar echt een andere mening over. 😂

Na een paar uur fietsen met stromende regen en tegenwind (het ‘Oud-hollands hondenweer’) zochten we een plek om even iets warms naar binnen te werken. Maar in deze regio is er op zondagochtend jammer genoeg niks open. Dus toen we een tankstation in de verte zagen ging ons hart sneller kloppen. Dan maar ‘Tankstation koffie/thee’. Maar helaas… het was een onbemand tankstation! ☹

Nat tot op onze onderbroek gingen we weer verder en of het nou aan het weer lag, of dat het wel erg saai was om lange stukken langs de rijksweg te fietsen, of dat het gezelschap toch minder leuk was dan gehoopt, soms gaan mensen onderweg bijzondere dingen doen: 😅
138. Boomknuffelaar

In de tussentijd waren we in Drenthe aangekomen en rond lunchtijd wilden we wel ergens iets gaan eten. Google gaf aan dat de cafetaria van een camping wel open was, dus na een kleine omweg zijn we even gestopt.
138. Drenthe

Op dat moment waren er nog 45 kilometer te gaan en dan zouden we weer een kaartje uit de tas mogen pakken. Google maps was tot dan toe onze grote vriend, maar net voor Groningen stuurde hij ons over een twee kilometer lange ‘grashobbelpad’. Nou, dat was niet echt bevorderlijk voor onze maag en billen. 🥴

Na 105 kilometer kwamen we in Groningen aan en hadden we de drie straten redelijk snel gevonden:
138. A-Kerkhof138. Groote markt138. Heerestraat

Het leuke tijdens deze fietstocht is dat je ook aanspraak hebt, zeker als je met een Monopoly kaartje in de hand een foto aan het maken bent. Een man vroeg of we dit avontuur op elektrische fietsen deden. ‘Zeker niet’ was ons antwoord, ‘Het zijn gewoon onze benen die ons overal heen brengen!’ 💪

Aan het eind van de middag hebben we bij Bakker Bart genoten van een heerlijke muffin, terwijl we een kwajongensstreek uithaalden: 😁
138. Niet parkeren

En daarna was het tijd om terug te fietsen naar ons hotel in Assen (waar we een paar uur daarvoor ook al waren! 😊).

De teller voor vandaag staat op 130 kilometer en morgen is het plan om in provincie Flevoland te geraken.

1. Marcel:
    24 september 2023
    Rondje PEC :-D Owja, de boom knuffelde heerlijk op dat moment. Lekker warm en droog :-)
  2. Peter:
    24 september 2023
    Effe een heerlijk intiem momentje voor je. 🤣
  3. Cindy:
    24 september 2023
    Hahaha, leuke verhaal weer....kwajongens streek.
    Respect voor t aantal kilometers. Veel plezier samen!
  4. Peter:
    24 september 2023
    We 'hadden' veel plezier samen: vorige week zaterdag 16 sept tot en met afgelopen donderdag hebben Marcel en ik onze Monopoly tocht gefietst. Ik zet deze hele beleving nu op papier, als aandenken aan een supermooi avontuur.
  5. Cindy:
    24 september 2023
    Ow joh, dat is me dan even ontschoten!
    Maar gelukkig dus veel plezier gehad en nu een mooie herinnering rijker 💪
  6. Peter:
    24 september 2023
    Geeft helemaal niks. Je kunt de komende dagen gewoon nog lekker meegenieten van ons avontuur 😃😃😃