141. Oh oh Den Haag

20 september 2023 - Nieuwerkerk aan den IJssel, Nederland

Dag 5 alweer!

We hadden tot nu toe nog nooit meer dan twee dagen achter elkaar van deze afstanden gefietst! Onze benen en billen gaven dit vanochtend dan ook duidelijk aan. 🥴

En bij deze gelijk excuses, want ik kan me goed voorstellen dat het een beetje saai begint te worden om het steeds maar te moeten lezen, maar 'gelukkig' begon de dag weer met tegenwind! Het zou ook wel heel gek zijn als we opeens windje mee zouden hebben, we zouden niet weten hoe we daar mee om zouden moeten gaan. 😂

De route van vandaag ging allereerst naar Den Haag. En hoe zo’n fietstocht verloopt wordt bepaald door verschillende factoren, zoals je eigen lichamelijke conditie, het weer en het type én gewicht van je tweewieler. Een andere belangrijke rol speelt de ondergrond waarop je fietst. Nu heeft Nederland best goede fietspaden met vaak vloeiend strak asfalt, maar op sommige plekken vinden ze tegels of stenen ook een ‘goed’ alternatief. De eerste meters gaan dan nog wel, maar daarna voelt het voor mij alsof ik op die pedalen moet gaan stampen en geen meter vooruit komt, terwijl mijn blaas en buik steeds een bonk krijgen als je weer over een oneffenheid fietst. En op dát moment ……. heb ik het gewoon echt even gehad, maak ik mezelf even kwaad, zet ik de versnelling in en met krachtige slagen ‘vlieg’ ik dan over de tegels. En zodra ik weer op een vlak fietspad beland, dan keert de rust weer in mijn hoofd. En Marcel weet nu dat ik dan ‘gewoon efkes moet knallen’. 💪

Na 45 kilometer arriveerden we in het centrum van Den Haag, waar Rutte niet ‘thuis’ bleek te zijn voor een bakje koffie/thee. 😅
141. Torentje

Dus toen maar op zoek naar de Monopoly straten:
141. Plein  141. Lange Poten   141. Spui

En oh ja, onze kwajongensstreek hebben we erin gehouden, want ja, als je het in de ene stad doet, dan moet je het ‘natuurlijk’ ook in de andere stad doen!
141. Niet parkeren 2

Voordat we aan dit fietsavontuur begonnen had Marcel een doeltreffende opmerking: “We komen op plekken waar we nog nooit van gehoord hebben”. En dat is tot nu toe zeker het geval geweest. Aan de andere kant zijn we ook in, langs of in de buurt van plaatsen gekomen die ik in het verleden of juist nog recent bezocht heb, via de vele weekendjes weg met Caroline, of de ‘1 ouder - 1 kind’ weekendjes, of …. Elk met zijn eigen verhaal en bijbehorende leuke herinneringen. Deze reis brengt me zo veel meer dan 'alleen' die 22 Monopoly kaartjes omhoog (laten) houden! Je ervaart niet alleen de nieuwe dingen van de fietstocht zelf, maar er zijn nog zoveel meer herinneringen die aan deze tocht worden toegevoegd. Het was heerlijk om hier tijdens het fietsen aan terug te denken en het gaf me dan ook extra positieve energie.

Glimlachend fietsten we verder en aangekomen in Rotterdam vlogen de kaartjes bijna uit onze handen vanwege de sterke wind, maar het is ons gelukt om ook de groene kaartjes op de foto te krijgen:
141. Hofplein   141. Coolsingel   141. Blaak

En in het kader van ‘Hoe complimenteer je twee vermoeide mannen’: toen we bij het stadhuis op de Coolsingel stonden werden we opeens benaderd door een aantal studenten, want zoals één van hen zei: ‘Jullie zien er zo sportief uit!’. Nou, onze dag kon niet meer stuk! 😅 Voor een Marketing project moesten ze sportievelingen op de foto zetten met een blikje Coca Cola Zero in de hand. Nou, daar wilde we wel aan mee werken. We hebben uiteindelijk de foto zelf niet meer gezien, maar het kan niet anders dat ze een goed cijfer voor dit project zullen krijgen! 😂
141. Sportief uitziende jongens

En wat er toen gebeurde …….. richting ons hotel in Nieuwerkerk aan den IJssel hadden we zowaar meewind! Wat een bijzondere gewaarwording! 😁

Vlak na aankomst in het hotel hebben we de kamer een klein beetje ‘verbouwd’. Niet dat de bedden uit elkaar schuiven nou echt zal helpen tegen het snurk-lawaai komende nacht, maar zo konden we met onze salades relaxed met de beentjes omhoog recht voor de televisie gaan zitten (ja, we eten niet altijd friet ’s avonds…. vandaag hebben we dat ’s middags al gedaan! 🙈)
141. Hotelkamer Nieuwerkerk aan den IJssel   141. Friet

Tot slot, als je op de volgende foto goed in de spiegel kijkt zie je mij vaker verschijnen. Maar ik denk, ik weet trouwens wel zeker, dat Marcel (en ook het thuisfront!) aan 1 Peter wel meer dan genoeg heeft! 😂
141. Badkamer

Morgen de laatste dag….

1. Marcel:
    27 september 2023
    En die nacht gewoon niet gesnurkt hé!!!
    Vergeet de leuke opmerkingen tegen voorbijgangers niet of opmerkingen tegen elkaar net hard genoeg zodat de omstanders er ook om konden lachen :-D
  2. Peter:
    27 september 2023
    Ha, ha, die zal ik nooit vergeten!! 🤣🤣🤣
  3. Cindy:
    27 september 2023
    Zo te lezen hebben jullie prima vermaakt. Leuk!
  4. Peter:
    27 september 2023
    Ja, bij het opschrijven van alle gebeurtenissen lach ik voor een tweede keer 😄
  5. Marcel:
    27 september 2023
    Heb je het torentje wel op de foto? 😉🤪
  6. Peter:
    27 september 2023
    Ik vroeg me vanmiddag al af wanneer deze reactie zou komen!! 😂😂😂
  7. Pieta:
    27 september 2023
    Leuk om jullie belevenissen weer te mogen lezen. Het is weer een bijzonder project geworden, toch veel meer dan ‘alleen maar’ een rondgang langs alle monopoly straten. Veel succes èn plezier nog de laatste dag!
  8. Peter:
    27 september 2023
    Dank je wel! Het is echt een geweldige ervaring geweest. Morgen lees je weer meer.😊