144. Ik zie, ik zie …

7 oktober 2023 - Geldrop, Nederland

wat jij niet ziet en het is …..... een halo!
144. Halo

Deze lichtkringen om lampen zie ik sinds een aantal dagen. En dat komt vanwege mijn nieuwe ‘avontuur’. Nee, het heeft deze keer helemaal niks met fietsen te maken: donderdagmiddag hebben ze een extra lens achterin mijn ogen geplaatst. Reden: na zoveel jaar (het begon allemaal op de basisschool, dus dat zijn nog al wat jaartjes! 😂) wilde ik van mijn bril af: gewoon eens wakker worden zonder eerst alles wazig te zien, als het regent op de fiets iets meer kunnen zien dan alleen regendruppels, de dingen gewoon eens helderder en scherper zien, etc, etc. Dus daarom uiteindelijk toch de stap genomen om een oogoperatie te ondergaan.
Ze hebben me trouwens wel al ‘gegarandeerd’ dat ik op den duur nog wel aan de leesbril moet (net als andere leeftijdsgenoten om mij heen 🙈), maar voor de rest van de dag leek het mij fijn om ‘bril-loos’ te zijn.

Dus als je me binnenkort zonder bril ziet en denkt: “Hoe zag hij er nou ook alweer mét bril uit?”: ik heb daarnet nog een aantal bril-foto’s opgeduikeld (foto’s van eerdere jaren heb ik nu even niet digitaal voorhanden, maar denk daarbij maar aan zo’n jongetje met een piloten/vliegtuigbril 😁)
Van 2005 tot afgelopen zomer:
144. 2005   144. 2011   144. 2015   144. 2016

144. 2017    144. 2019   144. Zomer 2023
Toch aardig wat verschillende brillen gehad in al die jaren. 😉

Maar ben ik dan nu echt van een bril af? Ha, ha, nee: ik moet even een aantal dagen een zonnebril op vanwege het felle licht van de zon (wie bedenkt er nou dat het begin oktober nog zo zonnig is!) en de diverse tv/telefoon/laptop-schermen:
144. Zonnebril

En ’s nachts mag ik een coole nachtbril op zodat ik niet per ongeluk in mijn ogen wrijf!
144. Nachtbril

Hoe het er uiteindelijk zonder bril uit gaat zien: dat is voor de volgende keer! 😊

1. Marijke:
    7 oktober 2023
    Voor mij was het op 28 september een staaroperatie links en 12 oktober is rechts aan de beurt. Ik hou mijn bril, maar ben blij als ik weer met 2 ogen alles scherp en helder kan zien. N.B. Wat betekent het dat jij die halo ziet? Dat hoort toch niet?
  2. Peter:
    7 oktober 2023
    Die halo's zijn een bijwerking van de operatie. Gaan op een gegeven moment weer weg, als het goed is. 😊
  3. Marcel:
    7 oktober 2023
    Sterkte de komende tijd met herstellen en doe rustig aan!
  4. Peter:
    Uiteraard! Je kent me toch? 😂🙃
  5. Piet Sleegers:
    7 oktober 2023
    Zijn er volgens jou geliefden (meer of minder) knap geworden sinds de operatie???
  6. Peter:
    Geen commentaar! 🤣🤣 Maar echte schoonheid zit van binnen toch? 😜
  7. Piet Sleegers:
    7 oktober 2023
    Dat is wel het belangrijkste maar het oog wil toch ook wat?
  8. Peter:
    😳 😅