145. Zonder, maar nog niet klaar

22 oktober 2023 - Geldrop, Nederland

Ik begin dit verhaal gelijk maar met de ‘voor’ en ‘na’ foto:
145. Voor145. Na
En voordat er een opmerking komt over mijn ‘haardos’: ja, na het bezoek aan de kapper vrijdagochtend is er ook aardig wat haar weg. Maar dat groeit wel weer aan. De bril daarentegen: die zien we nooit meer …. terug! 😂

Over het eerste gedeelte van de titel (‘Zonder’) hebben we het nu gehad. Maar wat dan met ‘maar nog niet klaar’?
Nou, het zicht is helaas nog niet helemaal zoals het zou moeten zijn.
Dat komt deels omdat er voor zo’n oogoperatie 3-4 weken hersteltijd staat. En ja, we zijn nu net iets meer dan twee weken verder, dus wellicht moet ik gewoon even wat meer geduld hebben. 😊
Aan de andere kant is er door miscommunicatie intern bij de oogkliniek en een verkeerde meting bij de vooronderzoeken iets gedaan tijdens de oogoperatie dat niet de bedoeling was. En dat is natuurlijk niet zo handig!
Zie ik het nu allemaal niet meer zitten? Zie ik de bui al hangen? Zie ik allemaal beren op de weg? (zal ik nog even doorgaan? 😁)
Nee, gelukkig niet. Er is vanuit de oogkliniek een ‘plan de campagne’ opgesteld en ik heb er alle vertrouwen in dat het allemaal goed gaat komen. Het enige nadeel is wel dat het gehele traject hierdoor veel langer gaat duren dan gepland/gehoopt. En dat heeft niet alleen impact op mij, maar natuurlijk ook op mijn gezin.

Maar … zoals iemand ooit zei: “Elk nadeel heb z’n voordeel”.
Door bovenstaande krijg ik nog een tweede periode van 'verplicht rust'. En dat is voor mij nog helemaal zo slecht nog niet! 🙈🤣

Tot slot: in 2019 ben ik deze blog begonnen om te schrijven over mijn ‘reis naar Huez’. Daarna volgden de ‘Mont Ventoux’ en ‘Monopoly’-avonturen. Nu zat er in al die jaren wel eens een verhaal bij dat niet specifiek over het fietsen ging, maar vaak probeerde ik het onderwerp dan wel ‘fietsgerelateerd’ te beschrijven. Ter voorkoming van dat mijn toekomstige verhalen een ‘Lief dagboek’-gehalte gaan krijgen, heb ik besloten dat ik even ga stoppen met schrijven. Ik vind het erg leuk om dingen op een vrolijke manier op papier te zetten en soms ook met een diepere gedachte erachter, maar ik wil niet elke keer gaan beschrijven wat ik tijdens een week allemaal gedaan heb en wat ik ’s avonds allemaal heb gegeten.
Om te eindigen met de titel: deze was in dit verhaal gerelateerd aan mijn ‘brilloosheid’ en oogoperatie, maar geldt ook eigenlijk voor mijn fiets-toekomst: ‘Op dit moment zit ik Zonder fietsavontuur in het vooruitzicht, maar dat wil zeker nog niet zeggen dat ik met deze avonturen klaar ben…’ 😉

1. Marcel:
    22 oktober 2023
    Sterkte de komende tijd en probeer het zoveel mogelijk positief te bekijken 😉🥰
  2. Peter:
    22 oktober 2023
    Thanks! Voor je het weet fietsen we weer met volledig zicht rond met tegenwind in de regen. 😂
  3. Tante Hanne:
    22 oktober 2023
    Zien , zag en overwon.! Met het klimmen der jaren (geen bergen) kom je vaker tot "inzicht" en ga je meer dingen in zijn perspectief zien.
    Het is nog maar te bezien waar dat in de toekomst kan brengen.
    Succes en bedankt voor je verhalen
  4. Peter:
    22 oktober 2023
    Dat is mooi verwoord!! Het is zonder meer waar dat de afgelopen jaren me heel veel inzicht heeft opgeleverd. Maar ook anderen, ieder op zijn/haar eigen manier!
  5. Michel:
    22 oktober 2023
    Ik heb toch maar mooi 145x met plezier met je meegelezen Peter! En wellicht kunnen we later nog eens samen op de fiets stappen en schrijven we samen een nieuw verhaal. Heel veel succes bij je herstel!
  6. Peter:
    Ha, ha, graag gedaan! 😊
    En inderdaad: dat samen fietsen was al heel lang geleden een idee van ons. 😁 Ik beloof niks, want voor je het weet ga ik weer te vroeg van start. Eerst maar eens herstellen 😉
  7. Cindy:
    Hey Peter,

Balen dat het niet meteen goed gegaan is, maar ook dat kan jij!
    Ik heb met plezier al je verhalen gevolgd. Ga ze vast nog missen, maar begrijp je keuze ;-)
    Bedankt dat we je avonturen mochten volgen.

Succes met alles ... met fiets... zonder bril... er komt altijd weer iets op je pad!

Groetjes, Cindy
  8. Peter:
    23 oktober 2023
    Dank je wel voor je lieve woorden. Het is wat mij betreft geen definitief einde, want ik ben toch echt wel van plan om 'ooit' weer een nieuw fietsavontuur te beginnen! 😊😊😊
  9. Jan-Willem:
    23 oktober 2023
    Dank je voor alle verhalen en minder screentijd zal je waarschijnlijk ook wel weer helpen met het herstel voor je ogen :P Sterkte met de verlengde rust tijd!
  10. Peter:
    23 oktober 2023
    Dan moet ik mijn schrijftijd natuurlijk niet gaan inwisselen voor meer Netflix tijd. 😂