147. Terug van weggeweest

27 januari 2024 - Geldrop, Nederland

Het eerste verhaal van het nieuwe jaar. Geheel volgens traditie begin ik met: ‘(Ook) via deze weg wil ik jullie een goed en gezond 2024 wensen! Het wordt een bijzonder jaar!
En ja, ik weet het, de eerste maand is alweer bijna voorbij, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik jullie niet meer iets moois voor de resterende 11 maanden mag wensen! 😊

147. Terug van weggeweest

Sinds mijn laatste verhaal een paar maanden geleden is er weer veel gebeurd. Helaas niks dat met fietsen te maken had, want sinds het Monopoly avontuur heb ik, op het woon-werk verkeer na dan, mijn fiets niet echt meer aangeraakt. Eind november heb ik een tweede oogoperatie ondergaan met daarna nog 6 weken druppelen en een nog langere herstel / wenperiode. Gelukkig gaat het nu echt stukken beter, zowel qua zicht als hoe ik me voel. Want de vermoeidheid was om gek van te worden. Mijn lichaam was gewoon van slag. Ik vond er helemaal niks aan. En op die momenten is het verdraaid lastig om je ‘lange termijn visie’ voor ogen te houden.

Verder is het nadeel van niet echt veel bewegen, het ‘verplicht’ rustig aan doen en de Sinterklaas & Kerst tijd, dat ik mijn riem sinds lange tijd opeens een gaatje verder moest doen. Of ik er nu uitzie als Dik Trom? Wel nee yoh. Maar het gaat er ook om of je je er zelf prettig bij voelt. En ‘da was nie’! En trouwens: aangezien ik niet van plan ben om het fietsen in te wisselen voor zwemmen heb ik een zwembandje rondom mijn buik ook helemaal niet nodig! 🤣

Maar goed, de ‘pepernoten en kerstkransjes’-periode is weer voorbij. Ik zat net nog een verhaal van begin vorig jaar terug te lezen (verhaal 114. Lummelen …… met ‘Ma’) en daar heb ik het over ‘Rustig aan doen, rust pakken, rustmomenten inlassen, rust in lichaam en geest’. Tsja, terugkijkend naar 2023 is dat nét niet helemaal gelukt. 🙈😂 Maar weet je, het is ook niet erg, we doen gewoon een nieuwe poging. Niet alles kan en hoeft in 1 keer helemaal goed te gaan. Dus laat ik ‘ma’ er gewoon maar weer eens bij pakken. En wie weet blijft ze dit jaar wel een tijdje langer bij me. 😊

En ten slotte natuurlijk nog de vraag die menigeen mij stelt: gaat er dit jaar nog iets op fietsgebied gebeuren?
Ik heb in ieder geval besloten dat er dit jaar niet 1 specifiek doel zal zijn, niet 1 berg die ik meerdere keren wil gaan beklimmen, niet 1 ronde die ik wil gaan fietsen. Zoals hierboven aangegeven zit ik nu nog in mijn herstel / wenperiode, dus het is zaak dat ik het allemaal rustig opbouw. Maar wat ik wel alvast kwijt kan is dat het fietsen zich dit jaar zal afspelen rondom een bepaald thema. En wat dat thema zal zijn? Tsja, daar ga ik nu nog even niks over zeggen... 😁

1. Marcel:
    28 januari 2024
    Fijn weer een verhaal te lezen. Ga zo door
  2. Peter:
    28 januari 2024
    Ik ga mijn best doen! 🙂🙂🙂
  3. Jan-Willem:
    5 februari 2024
    Happy this year! Ik denk dat Marcel wel teleurgesteld is dat je niet mee gaat zwemmen...
  4. Peter:
    5 februari 2024
    Ha, ha, voor hem is daar ook geen lol aan. Dan is hij al vier keer heen weer gezwommen, terwijl ik nog met mijn eerste baantje bezig ben 😄

Jouw reactie