38. Geen Alpe d’HuZes in juni…

1 maart 2021 - Geldrop, Nederland

Tuurlijk, gezien alle ontwikkelingen zal iedereen gelijk zeggen: ‘Jaaa, dat was te verwachten!’. Maar uiteindelijk is het toch een teleurstelling. ☹

Vanavond kregen we van de Alpe d’HuZes organisatie een mail met de volgende mededeling:

38. Van juni naar september
De afgelopen maanden heeft een groep vrijwilligers in Nederland en Frankrijk met veel inzet overlegd en is tot het uiterste gegaan om te kijken of we ons evenement in juni mogelijk konden maken: in Frankrijk of een alternatief in Nederland. Daarbij keken we naar de coronasituatie in beide landen, de vaccinatiecampagne, de mogelijkheden van testen, de beheersmaatregelen en in de laatste weken natuurlijk ook naar de proeven met kleine evenementen. Verder hadden we regelmatig contact met de gemeentes Alpe d’Huez, Bourg d’Oisans en andere Franse partners over de situatie en de mogelijkheden om het evenement toch daar uit te voeren.

Maar … gezien de grote onduidelijkheden qua beperkende maatregelen voor de komende paar maanden, gecombineerd met de nu te nemen acties rond bijvoorbeeld het opstarten van de formele vergunningsprocedures, hebben we besloten dat we dit jaar in juni weer niet naar de Alpe d’Huez zullen gaan. En dat ook een alternatief, een individueel evenement in juni in Nederland, te vroeg in de tijd is.

Daarom onderzoeken we of het mogelijk is om Alpe d’HuZes in september te houden. In april wordt besloten of het evenement later dit jaar in Frankrijk kan doorgaan óf dat een speciale Alpe d’HuZes-dag in Nederland georganiseerd kan worden. Uitstel geeft meer voorbereidingstijd, meer gevaccineerde mensen, betere inzichten in beheersmaatregelen tegen corona en hopelijk meer mogelijkheden. Uiteraard speelt de goedkeuring vanuit Frankrijk voor (de aanvraag van) het evenement een belangrijke rol. Ook dat onderzoeken we de komende weken verder.

Dus wie weet kunnen we in september zeggen: Alpe d’Huez, here we come!!

38. Alpe d’Huez

Ik houd jullie uiteraard op de hoogte!

1. Piet Sleegers:
    2 maart 2021
    Een alternatief in Nederland! Wat dacht je van een Alpe du Gulbergen??? Lekker klimmen en dalen in je eigen achtertuin! Ik zou zeggen DOEN!! Kom ik zeker kijken!
    Maar alle gekheid op een stokje. Het besluit is jammer maar begrijpelijk. Hopen maar op de volgende herkansing. Dan zul je tegen die tijd ongetwijfeld een goede conditie hebben.
  2. Peter:
    2 maart 2021
    Ha, ha, maar dan moeten we niet zes keer die berg op maar 600 keer!! 😂
  3. Els:
    3 maart 2021
    Niet geheel onverwacht, maar toch jammer dat het niet doorgaat. De Alpen lopen gelukkig niet weg. Het gaat zeker een keer lukken!
  4. Peter:
    3 maart 2021
    Dat zeker. Maar het liefst voordat ik 50 ben... 😂
  5. Jan-Willem:
    4 maart 2021
    Ik ben er zeker van dat voor je 50 bent dit gaat lukken (danwel 600x Gulbergen, danwel Alpe d'Huez ;)) Het is allemaal meer trainingstijd ;)
  6. Peter:
    4 maart 2021