52. Even terug in de tijd

16 september 2021 - Geldrop, Nederland

In één van mijn eerdere verhalen schreef ik over Sofie: destijds een collega van Francis, nu een collega van mij.

We wilden elkaar graag in levende lijve zien, maar vanwege onder andere de vakantieperiode kwam de daadwerkelijke afspraak wat verder in de toekomst te liggen. Maar ach, wat zijn nou een paar weken op die 20 jaar! 😁

Afgelopen dinsdag was het dan zover. Plaats en tijd: op de ASML campus tijdens de lunch. Ondanks de vele mensen die hier rondliepen hadden we elkaar snel gevonden en het voelde gelijk weer vertrouwd aan. Zoals je zult begrijpen was het een flinke uitdaging om 20 jaar te bespreken in zo’n korte tijd, maar we hebben goed onze best gedaan! 😉

Het begon met herinneringen ophalen aan de tijd dat Francis nog leefde, en uiteraard ook de laatste maanden kwamen aan bod. Het was bijzonder om te horen hoe zij destijds deze intense periode beleefd had.

Verleden, heden, toekomst…. wat is ons beide allemaal overkomen, wat heeft ons gevormd zoals we nu zijn, hoe kijken we nu tegen dingen aan. Veel onderwerpen zijn de revue gepasseerd die ook zeker de komende tijd nog af en toe in mijn hoofd terug zullen blijven komen.

Het was een ontzettend fijn en mooi weerzien. Dank je wel 'Sofie'!
52. Dank je

Ga je nu vaker met haar afspreken?
Dat weet ik niet. Aan het gezelschap zelf ligt het in ieder geval niet. Maar weet je, ik zie wel hoe het loopt. Misschien dat we elkaar over een jaartje of 20 weer toevallig ergens tegen zullen komen... 😉

1. Willem:
    16 september 2021
    Mooie ervaring Peter. Koesteren.
  2. Peter:
    Doe ik, doe ik!
    Mooie wandelvoorzetting gewenst morgen. Het was toch nog een aardige drukke dag zo te lezen op je 'rustdag'. 😉
  3. Marcel:
    Leuk hoor
    Wie weet wat de toekomst brengt 😃😏
  4. Peter:
    16 september 2021
    Inderdaad! Maar sommige mensen hoop ik toch wel eerder te zien dan pas weer over 20 jaar! 😉
  5. John Smulders:
    17 september 2021
    Bijzondere ontmoeting vanuit het "verleden".
  6. Peter:
    17 september 2021
    Inderdaad! Ik denk dat iedereen wel eens na kan denken over de vraag: wie zou ik nog wel weer eens een keertje willen spreken? Levert denk ik mooie waardevolle gesprekken op
  7. Rinus Dieleman:
    17 september 2021
    Fijn dat jullie elkaar zo toevallig weer ontmoet hebben. We hebben tenslotte een waardevolle tijd met elkaar gedeeld.
  8. Peter:
    17 september 2021
    Inderdaad!!! Ik dacht ook gelijk aan andere mensen die ik in de toekomst nog eens een keer zou willen spreken. Horen hoe het hen vergaat en welke wegen zij bewandeld hebben.