53. En …. start!

26 september 2021 - Terneuzen, Nederland

De Alpe d’HuZes organisatie had vandaag omgedoopt tot ‘De Aftrapper’: een speciale dag om de afgelopen twee jammere Alpe d’HuZes-seizoenen van je af te trappen en tegelijkertijd de ‘aftrap’ te doen voor een nieuw koersjaar 2022.

De bijdrage aan deze dag van team ‘Fiets ‘m d’rop!’ vond plaats in Zeeuws Vlaanderen. Daar stonden Bas en ondergetekende vanochtend geheel in stijl, fris en fruitig, klaar voor een leuk stukje fietsen. Marcel kon er helaas niet bij zijn, maar die had dan ook een goede reden: een heerlijk weekendje weg met zijn zoon.
53. Fris en fruitig

Het doel van vandaag was niet een hoge gemiddelde snelheid, niet een zo lang mogelijke fietsafstand, en zeker niet een flink aantal hoogtemeters, want ja, dat laatste is in dit landschap best lastig te realiseren (of je moet wel heel vaak de zeedijk op en neer fietsen 😉). Het motto van vandaag was: ‘Op het gemakje’. Of zoals ze hier in Zeeland zouden zeggen: ‘Op z’n elevendertighsten’.

En daar gingen we dan. Voor mij de eerste omwentelingen op de ‘buitenfiets’ sinds lange tijd. Maar, het is duidelijk te zien dat we er zin in hadden… toch?
53. De eerste buitenmeters

Onze reis ging in eerste instantie naar het oostelijke gedeelte van het Zeeuwse land, waar we, in het kader van zijn verjaardag, een verrassingsbezoek aan een goede vriend brachten. Met de smoes ‘Dat fietsen we er wel weer af tijdens ons tweede rondje’ hebben we genoten van zijn homemade apple pie. Het was een mooie start van de komende trainingscampagne!

En na al die inspanning was het aan het eind van de middag tijd voor …. geloof het of niet …. een HEMA tompouce biertje!
53. HEMA tompouce biertje
Of het lekker is? Ik zou het niet weten. Ik heb het vanmiddag toch nog maar even bij water gehouden. De biertjes heb ik voor de grap aan anderen gegeven, dus ik denk dat ik binnenkort wel zal horen hoe het daadwerkelijk smaakt 😉

1. Willem:
    26 september 2021
    Dat trainen op het vlak dat is toch wel een dingetje Peter. Die kilometers omhoog straks zijn andere kilometers. 😅
    Omlaag ook trouwens, maar daar weet je alles van zullen we maar zeggen met een understatement.
    Goed bezig.
  2. Peter:
    26 september 2021
    Of het nou fietsen of wandelen is, wij wonend in het relatief vlakke Nederland zijn toch in het nadeel als het om klimmen en dalen gaat. Maar fietsen met Zeeuwse tegenwind is ook zeker een goed alternatief! 😁
  3. Marcel:
    Weer een leuk verhaal Peter
    De volgende keer ben ik van de partij 👍🏻
  4. Peter:
    26 september 2021
    Top! Voor volgend voorjaar staan de Vogezen op het programma. Maar uiteraard ook de Ardennen. 💪
  5. Rinus Dieleman:
    26 september 2021
    Zo,en hoe beviel het Zeeuws Vlaamse land weer eens om te fietsen?
  6. Peter:
    26 september 2021
    Ha, ha, erg leuk. Ik heb weer genoeg nieuwe straatjes en gehuchtjes gezien. En alvast de route verkend voor ons nieuwe doel in 2026: 🤣 https://www.nu.nl/wielrennen/6158879/zeeland-in-2026-voor-het-eerst-gastheer-van-wk-veldrijden.html
  7. Jesse:
    26 september 2021
    Heel leuk dat jullie even langs kwamen! Hopelijk niet al te ziek geweest van de zelfgemaakte appeltaart…?
  8. Peter:
    YW!
    En tsja, dat mijn muntje op een gegeven moment op was tijdens het fietsen: kwam dat door de appeltaart of niet... ik denk het niet 🤣
  9. Broer:
    26 september 2021
    Als bierliefhebber vanavond het Tompoezen biertje geprobeerd. Na een half blikje moet ik zeggen dat echt richting een tompoes smaakt, maar dat het niet mijn smaak is. Maar toch bedankt voor het leuke idee! 👍
  10. Peter:
    27 september 2021
    Ha, ha, dank voor je review! 👍😄
    Benieuwd wat de anderen ervan vinden.
    Uberhaupt knap dat je zeker tot halverwege bent gekomen 🤣