55. Kink in de kabel

12 oktober 2021 - Geldrop, Nederland

En bij mij was dat dus mijn blindedarm...

Afgelopen zaterdagmiddag kreeg ik zonder enige aanleiding ineens last van pijnklachten aan de onderkant van mijn buik. Ok, ok, beetje vreemd.

Samen met de twee overgebleven kinderen (Caroline was een weekendje weg met onze middelste) 's avonds nog redelijk normaal gegeten, maar snel daarna ging het toch wel minder met me. Op tijd naar boven gestrompeld, maar helaas was de nacht niet echt om over naar huis te schrijven (had trouwens ook weinig zin, want ik was gewoon thuis! 😂).

Zondagochtend eerst getwijfeld of ik de huisartsenpost wel zou bellen voor dit, want ja, een beetje buikpijn.... Maar mijn onderbuik gevoel (😄) gaf aan dat ik toch maar even een belletje moest plegen. Lang verhaal kort: controle door dienstdoende huisarts, bloed laten prikken, uitslag: ontstekingswaarde laag. Afgesproken dat ik de dag erna terug zou komen bij dezelfde huisarts voor een tweede controle. En toen naar huis weer mijn bed in. Wat ik uiteraard niet leuk vond voor de kids...

Maandag bij de huisarts bleek de ontstekingswaarde wel iets verhoogd, maar niet significant. De huisarts vermoedde echter dat er misschien toch iets meer aan de hand zou kunnen zijn en adviseerde me om een echo in het ziekenhuis te laten maken. (@huisarts: hartelijk dank hiervoor!!)

En hij had gelijk: het bleek toch om een blindedarmontsteking te gaan.

En nu lig ik hier in het ziekenhuis... te herstellen van de operatie die ze gelijk gister begin van de avond maar gedaan hebben.

En waar ik lig? Nou, dat kun je goed zien op de foto in verhaal 46 over de Bike challenge. Tweede verdieping, achter de grootste fiets! 😉

46. Fotowedstrijd

Oh ja, een lezer vroeg me nog of ik een nachtje in het Anna ziekenhuis/'hotel' had geboekt. Nou, daar lijkt het wel op:

- Iedereen is super behulpzaam en vriendelijk

- Je krijgt ontbijt op bed 😄

- Je hoeft maar op een knop te drukken en ze komen je gelijk helpen

- In de operatie kamer leuke gesprekken gevoerd over de Zeeuwse stranden

- En na de operatie krijg je een ijsje! En dat sloeg ik als ijsliefhebber natuurlijk niet af!

Het is dat ik hier hoogstwaarschijnlijk vanmiddag alweer uit moet checken, anders had ik hier zeker nog wel een extra nachtje willen blijven 😂

Tot slot toch nog een paar voordelen van dit alles:

- Als het toch 'gepland' was dat ik deze ontsteking zou krijgen, dan ben ik blij dat het nu gebeurd is en niet volgend voorjaar als ik weer (hopelijk) volle bak in training ben!

- En net als het verwijderen van mijn verstandskies vorig jaar: ik ben nu wederom weer wat lichter. Alleen maar goed voor de beklimmingen! 😂

UPDATE UPDATE: het bovenstaande verhaal heb ik vannacht geschreven, want van slapen kwam het helaas niet zo.

Maar ik mag binnen nu en een uur alweer naar huis. Ze hadden mijn bed nodig. 😄

Vooruitzicht voor de komende 10 dagen: rustig aan doen/niet op de (race)fiets/niet in de auto springen/geen gekke bewegingen, dus tsja .... mooie uitdaging voor Peter! 🙂

1. John Smulders:
    12 oktober 2021
    Beterschap Peter. Nooit saai bij jou.
  2. Peter:
    13 oktober 2021
    Ha, ha, inderdaad, never a dull moment. Al had ik deze niet echt zelf uitgekozen. 😂
    Maar: de positiviteit is nog niet verdwenen! Wederom herstellen de komende tijd en blik op de toekomst! 💪
  3. Marijke:
    Goed getimed die OK. :)
    En nu opknappen. Doe kalm aan.
  4. Peter:
    13 oktober 2021
    Doe ik, doe ik. Toen ik vanochtend wakker werd voelde ik me heel erg goed, maar met de ervaring van een aantal jaar geleden had ik toch moeten weten dat mijn lichaam nu alle energie aan het gebruiken is om dingen binnenin te fixen. Dus nu snap ik die mega vermoeidheid toch wel weer... 😂 😂
  5. Marcel:
    Beterschap Peter
    @Caroline & kids, sterkte met Peter ;-)

Als we iets kunnen doen...
  6. Peter:
    13 oktober 2021
    Ha, ha, ik probeer mijn gezinsleden zoveel mogelijk te ontlasten. 🤔😄
    En van het aanbod maken we al gebruik! 👍
  7. Annemarie:
    12 oktober 2021
    Klinkt als een aanrader! haha 😄😉 Je schrijftalent is wel bevestigd met dit opnieuw, midden in de nacht na operatie, in leuke stijl geschreven verhaal 🙂
    Maar leuk is toch anders natuurlijk, veel beterschap!! 🍀
  8. Peter:
    13 oktober 2021
    Ha, ha, ja, misschien moet ik vaker onder narcose voor deze vloeiende zinnen. 😄
  9. Rinus Dieleman:
    12 oktober 2021
    Za wel moeilijk worden voor jou,rustig aan doen.
  10. Rinus Dieleman:
    12 oktober 2021
    Zal wel moeilijk worden voor jou,dat rustig aan doen.
  11. Peter:
    13 oktober 2021
    Ja, maar ik doe mijn uiterste best. Je kunt trots op me zijn! 😄
  12. Leonie Brok-Elfering:
    12 oktober 2021
    Nou Peter, je humeur heeft er in ieder geval niet onder geleden. Toen we aan het appen waren, had ik in eerste instantie geen idee dat je in het ziekenhuis was. Nu thuis maar eens een goede dut. Want van die goede nachtrust die ik je wenste, kwam dus niks. Heel veel beterschap!
  13. Peter:
    Dank je wel!
    En je kon ook niet weten dat ik in het ziekenhuis was. Had ik zelf ook niet echt gepland. 😂😂
  14. Erik:
    12 oktober 2021
    Beterschap Peter. Gelukkig (of helaas) was het niet het resultaat van de chef-kok bij de DM-BBQ ;-)
    Groetjes
  15. Peter:
    13 oktober 2021
    Ha, ha, dat denk ik niet. 😂 Maar stel dat er wel een verband is: bij de volgende bbq zal ik er geen last van hebben want er zit daar nu niks meer in mijn lichaam dat ontstoken kan raken 🤔🤣
  16. Cindy:
    12 oktober 2021
    Ai,Ai, wat een pech! Gelukkig ben je een enorme doorzetter en kom je dit ook weer te boven 💪 Je gevoel voor humor heb je in ieder geval nog, zorg dat je dat niet verliest aan "gewicht".
    Heel veel beterschap en succes met je herstel / rustig aan doen...🤞🍀🕯💐
  17. Peter:
    13 oktober 2021
    Dank je wel. Ik merk dat mijn positiviteit en over hoe ik over dingen denk me goed helpen in deze bijzondere situaties. Peter 3.0! 😂
    'Even' mijn herstel rustig uitzitten en dan weer mijn blik vooruit!
  18. Brian:
    12 oktober 2021
    Dan zullen lange 10 dagen worden voor je P! Veel beterschap en hopelijk tot snel weer :-)!
  19. Peter:
    13 oktober 2021
    Ja, we doen ons best.... met rustig blijven. Maar 'gelukkig' word ik ook geremd door mijn eigen lichaam. 🤔😁 Over een tijdje kunnen we gewoon weer gaan rondrennen over de hei! 🤣
  20. Jan-Willem:
    12 oktober 2021
    Allereerst: beterschap!!! Om de dagen wat sneller voorbij te laten gaan gewoon iedere dag een nieuwe blog schrijven... of twee... wij blijven wel lezen!
  21. Peter:
    Allereert: dank je wel! 😉
    En wat betreft mijn verhalen: ik vermoed dat je niet zit te wachten op dagelijkse blogs van mij waarin ik schrijf wat ik die dag ga eten, welke schoenen ik aan heb, etc, etc... 😂
  22. Dorene:
    13 oktober 2021
    Da's ook wat! Beterschap voor jou Peter en sterkte voor Caroline en de kids 😉.
  23. Peter:
    13 oktober 2021
    Dank je wel! Gelukkig hebben Caroline en de kids al 'ervaring' met een soortgelijke situatie. 🤔😂 Al staat er nu geen bed in de woonkamer en is er ook rolstoel waarin ze kunnen rondsjeezen 😁