64. Lichtpuntjes

30 januari 2022 - Roompot Vakantiepark Weerterbergen, Nederland

Op deze zonnige zondagmiddag, genietend van het uitzicht, dacht ik net aan de lichtpuntjes van afgelopen weken. Om er zomaar een paar te benoemen:

Blue Monday is alweer een tijdje voorbij, of zoals het ook wel eens wordt genoemd: ‘Sjaak Afhaakdag’, de dag dat de meeste mensen stoppen met hun goeie voornemens. Maar dat geldt niet voor mij: het lukt me tot nu toe nog steeds om me netjes aan mijn schema van fietsen en oefeningen te houden. Al was het deze week wel iets lastiger, want met een coronageval thuis, de bijbehorende thuisisolatie en een paar quarantaines, was het toch net iets hectischer en uitdagender dan normaal. Hoe dan ook: ik ben nog steeds van plan om me te houden aan wat ik elke week op mijn kalender schrijf! 💪

Ik merkte verder dat het ’s avonds buiten ook weer iets langer licht bleef. Niet dat ik last heb van de winterblues, maar licht en zon geeft de mens toch een extra positief gevoel en een glimlach op zijn gezicht.

En nog een andere hoopgevertje: begin vorig jaar liet de Alpe d’HuZes organisatie weten dat de rit naar de Alpe d’Huez wederom niet door kon gaan. Tot op heden hebben we gelukkig nog geen soortgelijk bericht mogen ontvangen, al weet ik uiteraard ook dat het zomaar kan gebeuren dat er morgen een mailtje op de deurmat ligt! Maar zonder positiviteit en vertrouwen kom je nergens toch?
En laat ik nou net dit weekend ergens anders zijn…. 😉
64. Mannenweekend

Oh ja, als ik het nu toch over (licht)puntjes heb: begin deze week kon je diverse ‘puntjes’ op mijn lichaam terugvinden: de manueel therapeut, waar ik het in mijn vorige verhaal over had, vond Dry needling wel een mooie behandeling voor mijn klachten. Kort samengevat: er worden naalden op specifieke punten, de zogenaamde triggerpoints, in je spieren aangebracht (nee, verwar dit niet met relaxte acupunctuur!). Een triggerpoint is een pijnlijke plek in een spier, die naast de lokale drukpijn, ook vaak pijn op afstand veroorzaakt (ja, dat heb ik!). Via het gericht aanprikken met een naald (zo gaan ongeveer 3 cm je lichaam in!) worden deze punten in de spieren ontspannen.
Tenminste dat is de gedachte erachter: nou, ik kan je vertellen: fijn was het niet, maar ja, alles voor ‘het goede doel’. Al dacht ik toen ik daar op de tafel lag echt wel eventjes anders over.
Over twee weken mag ik nog een keer. Ik kijk er nu al naar uit! #Zin in! 😂

Nog een fijne zonnige zondag! We gaan hier nog even de schaatsbaan opzoeken.

1. Marcel:
    30 januari 2022
    Veel plezier op de schaatsbaan!!
    Dry needling ook gedaan voor mijn rug...pijnlijk maar daarna wel veel verlichting :-)

Fijne zondag en geniet van alle lichtpuntjes in de week
  2. Peter:
    30 januari 2022
    Ik zit nog te wachten op die verlichting. 🤔🤣
  3. Willem:
    1 februari 2022
    Volgens mij werken die digitale lichtpuntjes beter voor je verlichting dan die naalden?!
    Sterkte met die naalden en dank voor die digitaal gedeelde verlichtpuntjes
  4. Peter:
    1 februari 2022
    Ha, ha, ja, ik houd de goede moed erin! 😂 over een paar maanden zal ik (hopelijk) weten of het geholpen heeft.