65. Andere sporten

4 februari 2022 - Geldrop, Nederland

In het kader van je grenzen verleggen heb ik deze week deelgenomen aan een HIPT.

Een wat?

HIPT staat voor High Intensity Personal Training. Op de ASML campus is er nu de mogelijkheid om te fitnessen. Maar niet op de traditionele manier waarbij je je een uur lang in het zweet werkt, maar 20 minuten in je gewone kleren 8 tot 10 oefeningen doen, begeleid door een personal trainer. Het idee is dat je op deze intensieve maar rustige manier meer kracht gaat ontwikkelen. En voordat nu iedereen denkt dat ik over een tijdje niet meer door de deur zal passen: het verkrijgen van een ‘bodybuilder’-vorm heb ik al lang geleden opgegeven. 😉
65. Bodybuilder
Nee, voor mij zou het zijn om extra kracht in mijn benen te krijgen. Ik heb nu twee proeflessen gehad en inderdaad: je zweet niet, maar je voelt achteraf echt wel heel duidelijk dat je een ‘Total body work-out’ hebt gedaan. Binnenkort maar eens overleggen met de fysiotherapeut of dit nog een goede toevoeging is voor de komende maanden.

Een andere sport die ik sinds vorig jaar zomer beoefen is de ‘denk’sport: wekelijks doe ik mee aan het oplossen van een sudoku in het lokale krantje. Eén van mijn rustmomenten in de week. En tot mijn grote verrassing zag ik een paar maanden geleden dat ik de winnaar was geworden van de inzending de week ervoor! En de prijs: een heerlijk diner voor 2 personen bij het Griekse restaurant hier om de hoek! Hoppaaaaaaaa! 😉
65. Hoppaaaa
Maar ja, vanwege de coronamaatregelen duurde het even voordat we de dinerbon konden inleveren, maar vanavond was het dan zover. En dat brengt me bij de 3e sport: het was zeker een sport om al dat lekkere eten te ‘verorberen’. Maar we zijn er trots op dat het ons is gelukt! 😂

Maar ik vraag me wel af of ik over een paar maanden door deze laatste ‘sport’ nou echt vaker die berg op zal kunnen gaan fietsen...

1. Marcel:
    4 februari 2022
    Ontspanning is brood nodig na of voor inspanning 😉
    Sudoku is leuk, je anders een leuke app met 1 puzzel per dag....
    Tot snel, groetjes
  2. Peter:
    4 februari 2022
    1 x per week is nu efkes voldoende. Anders moet ik te veel 'denken'. 🤣
  3. Jan-Willem:
    7 februari 2022
    Of probeer Lingo voor Boris: https://www.powerlanguage.co.uk/wordle/ gewoon maar 1 keer per week inloggen
  4. Peter:
    7 februari 2022