66. 1 …. 0 …. 0

22 februari 2022 - Geldrop, Nederland

Het is zover, het aftellen is begonnen: nog 100 dagen tot dé dag!
66. Nog 100 dagen

Om deze periode op de juiste manier in te zetten heb ik vorige week samen met de fysio mijn ‘trainingsschema’ doorgenomen. Over het algemeen vond hij het er goed uitzien en vanwege wat ongemakjes aan mijn rechterknie adviseerde hij om met een bepaalde beenoefening maar even te stoppen (nou, vooruit dan, ik zal wel luisteren… 😉). En toen kwam de HIPT nog efkes aan bod: het leek hem niet echt zinvol om dat er in dit stadium ook nog extra bij te doen. Tot aan de Alpe d’HuZes zal ik mijn vorderingen regelmatig met de fysio bespreken, dus ook al gaat de HIPT niet door, heb ik toch nog een beetje mijn personal trainer!

En dat ik het allemaal serieus aanpak: zelfs in de Efteling deed ik braaf mijn oefeningen! 😂
66. Efteling

Trouwens, sinds ik een paar maanden geleden weer begonnen ben met fietsen doe ik dit voornamelijk binnen. Ik was van plan om afgelopen zondag de Limburgse heuvels weer eens te gaan bezoeken, maar ja, Dudley, Eunice en Franklin gooiden roet in het eten. Nu heb ik wel eens vaker daar met windkracht 7 rondgefietst, maar toen waren de wegen brandschoon. De kans was groot dat er nu wel van alles op de grond zou liggen en ik zat er niet echt op te wachten dat in een afdeling ‘mijn fietsband op onfortuinlijke wijze een gedeelte van een boom zou toucheren’, oftewel: dat ik met 50 km/uur over een tak zou rijden en op de grond zou knallen…. Nee, ik hoefde niet speciaal weer een ritje naar het ziekenhuis te maken! Al moet ik nu wel gelijk toegeven dat ik Caroline nodig had om mij op de boomresten te attenderen! 😉 ‘Vroegah’ zou ik gewoon gegaan zijn omdat ik dacht dat me niks zou overkomen en het allemaal wel mee zou vallen. Misschien toch iets verstandiger geworden? 😊

Plan is nu om komende zondag naar het zuiden af te reizen. Al bedacht ik me wel dat de kans natuurlijk aanwezig is dat ik wat extra meters zal gaan maken als ik slingerend om al die carnavallers heen moet gaan fietsen. 😂

Hoe dan ook: nog 100 dagen….

1. Marcel:
    22 februari 2022
    We kunnen zondag ook verkleed op de fiets gaan zitten 🤪😉
  2. Peter:
    22 februari 2022
    Ha, ha, ja, goed idee. Sommige mensen vinden het wielrenpakje al lachwekkend genoeg 🤣
  3. Marcel:
    22 februari 2022
    Ik ga wel al mislukte profwielrenner
  4. Peter:
    22 februari 2022
    Ik zeg: ga gewoon als jezelf! 🤔😂
  5. Annemarie:
    22 februari 2022
    Yesss, het lijkt dit jaar toch echt te gaan gebeuren 😃 Succes met de trainingen!! 💪
    Goed idee dat verkleed op de fiets Marcel 🤣 Als succesvolle profs kan ook he, De Kneet en Joop Zoetemelk ofzo 😄
  6. Peter:
    Ja, goeie. Dan ben ik wel Joop. 🤣
  7. Jan-Willem:
    22 februari 2022
    Wijsheid komt met de jaren... en ipv Terneuzrn-Scheerders dan nu een keer van het Lappegat naar Vallekeberg fietsen...succes!
  8. Peter:
    22 februari 2022
    Ja, dat zeggen ze toch. 😁
    En qua fietsen naar Scheerders: daar kan ik me ook nog dingen van herinneren. 🤣
  9. Willem:
    23 februari 2022
    " Misschien toch iets verstandiger geworden? 😊"
    Caroline in ieder geval wel. Tel je zegeningen, dat zijn er veel meer dan 100. Leuk dat het nu perspectief krijgt. Moeten we niet nog een keer doneren?
  10. Peter:
    23 februari 2022
    Ha, ha, dan in ieder geval toch 1 persoon in het gezin die verstandig is. 😁
    En wat betreft de donatie: is in principe niet nodig. Jullie hebben destijds al een mooie donatie gedaan! 😘