72. Van A naar B(eter)

18 april 2022 - Geldrop, Nederland

De afgelopen maanden heb ik mijn reistas heel vaak in- en uitgepakt.

Op fietsgebied waren dat natuurlijk de tripjes naar Limburg en de Ardennen. Het schoolkamp van Stan afgelopen woensdag zou je ook onder deze noemer kunnen scharen: 30 km op de fiets met z’n allen Van G(eldrop) naar G(emert) … en terug. 😉 Maar ik wil het nou ook niet echt een trainingskamp voor de Alpe d’HuZes noemen: het fietstempo lag beduidend lager, de enige ‘berg’ was het viaduct over de snelweg en het aantal uur slaap per nacht kon je op 1 hand tellen. Dus niet heel erg uitgerust (zeg maar: keikapot 😂) fietsten we vrijdag dezelfde 30 km terug naar Geldrop.

En ik was nog niet eens 1 minuut thuis of ik kon mijn tas al weer opnieuw gaan inpakken voor vertrek naar Zeeuws Vlaanderen voor de verhuizing van mijn vader. Nog geen drie maanden geleden kregen we te horen dat er een mooie seniorenwoning beschikbaar kwam. Project ‘Pa’ was geboren. 😉 Sindsdien is elke beschikbare minuut hier aan opgegaan, zowel op afstand (lang leve telefoon en internet) en op beide locaties, want ja, het is niet alleen een nieuw huis inrichten, maar ook het ouderlijk huis opruimen en zoals ze dat zo mooi omschrijven: ‘weer in de originele staat terugbrengen’. Ik heb dit gelukkig niet allemaal alleen hoeven doen: onwijs veel dank aan mijn broer!!! Maar wat ook niet vergeten mag worden is de lieve achterban: zij hebben het mogelijk gemaakt dat ik naast mijn fietstochten ook nog elke dag kon besteden aan dit project, inclusief de vele dagen dat ik in Zeeuws Vlaanderen heb vertoefd.
Het was een zeer intensieve periode die zowel lichamelijk en mentaal veel energie heeft gekost. Maar het uiteindelijke resultaat:
Van A              72. Van A

naar B(eter)   72. Naar B(eter)

Komende vrijdag begint de meivakantie waarvoor ik nog eenmaal ga inpakken. En daarna breekt de laatste maand aan. Er gebeuren altijd onverwachte dingen, maar hopelijk kan de focus dan toch voor het grootste gedeelte op het trainen én rusten liggen. Oftewel: Van A naar P(eter)! 😄

1. Marcel:
    18 april 2022
    Mooi vooruitzicht: even goed uitrusten jij!
  2. Peter:
    18 april 2022
    Ja, het is meeeeeeer dan nodig. 🙄
  3. Broer:
    18 april 2022
    Mochten we het ooit beu raken bij ASML of gemeente Hulst kunnen we altijd nog een verhuisbedrijf beginnen 😉. Bedankt voor je inzet 👍
  4. Peter:
    Ha, ha, inderdaad. 'HaPe, voor al uw verhuizingen!' 😂
  5. Els:
    18 april 2022
    Intensieve tijden zo zeg, maar ja niet alles laat zich plannen. Of beter... best veel laat zich niet plannen. Mooi dat je je vader zo hebt kunnen helpen. Fijne meivakantie!
  6. Peter:
    18 april 2022
    Ja, klopt helemaal. En volgend jaar is er gewoon weer iets anders waardoor het net even niet uit zou komen. 😂
  7. Marijke:
    18 april 2022
    Bewaak je grenzen goed Peter!!!
    Dan komt het met die berg in Frankrijk ook wel goed.
  8. Peter:
    18 april 2022
    Dank je wel. Deze week nog doorkomen en daarna gaan we ervoor! 💪 (op het juiste tempo!)
  9. Jan-Willem:
    19 april 2022
    Chips... Ik heb een week gemist. Wordt het komend weekend al Mei??? Ik heb nog steeds 22 April op mijn kalender staan voor komende vrijdag..? Ik stel voor om dat zo te houden. 1 week meer om uit te rusten :D
  10. Peter:
    19 april 2022